Gå til innhold

Satanistmiljø i Norge?


Anbefalte innlegg

 

 

Det gjelder alle religioner og tildels livssyn. Til en viss grad church of satan også, selv om de ikke dyrker gud. Så hvorfor velge akkurat kristendommen foran alle de andre?

 

 

 

Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

Skal man velge en religion fordi den er en av de største? Hva er det for en saueflokkmentalitet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det gjelder alle religioner og tildels livssyn. Til en viss grad church of satan også, selv om de ikke dyrker gud. Så hvorfor velge akkurat kristendommen foran alle de andre?

 

 

 

Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

Men det betyr ikke at den er bedre eller mer korrekt enn andre. Det betyr heller ikke at den bærer flere privilegier, i alle fall ikke her.

 

Å velge religion basert på innflytelse er tåpelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det gjelder alle religioner og tildels livssyn. Til en viss grad church of satan også, selv om de ikke dyrker gud. Så hvorfor velge akkurat kristendommen foran alle de andre?

 

 

Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

 

Jaggu meg kristen du er da om det er religionens størrelse som teller noe som helst for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er satanisme eigentlig ein "ekte" relgion?

 

Av det som eg har fått med meg så er satanisme noke som kristne beskylder andre ikkje-kristne for å være dersom dei er hemmeligheitsfulle eller avviser kristendommen.

 

I tillegg så finnes det nokre utskudd som kaller seg satanister, men då kun for å sjokkere som ein del av eit opprør mot det etablerte. Men utan at dei bedriver organiserte sermonier.

 

Og for å være satanist så må ein nødvendigvis også være kristen. Satanisme er jo det å tilbe nokre få deler av bibelen, medan ein ignorer resten. Det finnes ingen eigen uavhengig satanist-bibel.

Lenke til kommentar

Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

Folk flest lever jo livene sine som ikke-kristne og er uberørt av egoisten jesus.

 

Er størst tyngde det riktige? Da vet jeg hvilket politisk parti du stemmer på til en hver tid.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er satanisme eigentlig ein "ekte" relgion?

 

Av det som eg har fått med meg så er satanisme noke som kristne beskylder andre ikkje-kristne for å være dersom dei er hemmeligheitsfulle eller avviser kristendommen.

 

I tillegg så finnes det nokre utskudd som kaller seg satanister, men då kun for å sjokkere som ein del av eit opprør mot det etablerte. Men utan at dei bedriver organiserte sermonier.

 

Og for å være satanist så må ein nødvendigvis også være kristen. Satanisme er jo det å tilbe nokre få deler av bibelen, medan ein ignorer resten. Det finnes ingen eigen uavhengig satanist-bibel.

Du sier noe riktig og avslutter med noe feil.

 

Satanisme er ikke en religion. Satanisme er ikke en ting. Satanisme er mye forskjeldig som du delvis peker på.

 

Helt riktig at satanisme er noe som noen kristne velger å kalle alt de ikke har kontroll over. Konkurrerende religioner, det som er ukjent, hemmeligheter, det de ikke liker.

 

Men det kan også være filosofi, for eksempel Anton LaVey. Må han være kristen for å være satanist? Er hans satanisme noe fra bibelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

 

Ingen hører på paven. Halve kristendommen er bokstavelig talt protestanter. Vestlige nasjoner er basert på før-kristne humanistiske verdier. Kristne er stort sett sett på som rariteter i den moderne og sekulære verdenen i dag.

 

Den mest inflytelsesrike religionen og den med flest medlemmer er (skremmende nok) Islam.

Den mest inflytelsesrike religionen sett oppimot folketall er utvilsomt jødedommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

Folk flest lever jo livene sine som ikke-kristne og er uberørt av egoisten jesus.

 

Er størst tyngde det riktige? Da vet jeg hvilket politisk parti du stemmer på til en hver tid.

 

egoisten jesus ? Abigor ? ville du latt hele verden drikke ditt blod, tatt hele verdens skyld på deg og latt deg pine for alle ?

Lenke til kommentar

Tja hvis egoet mitt hatt vært stort nok så hadde jeg nok gjort det. Men nå er det ingen som har tatt på seg min eller folk flest sin skyld. Om vi i det hele tatt har noen.

 

Er det største det riktige for deg? Stemmer du på AP? De er det største partiet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Er hans satanisme noe fra bibelen?

 

Uten at jeg husker forskjellen på La Vey sin lære og annen satanisme, sier det seg selv at navnet Church of Satan ikke hadde eksistert uten Bibelen.

Du har to ord fra Bibelen bare der...

 

Noen satanister har også en rekke bud (ni bud?) som skal være en parodi på De Ti Bud.

Opp-ned-kors er inspirert fra Bibelen, eller iallfall fra kristendommen.

Ordet Satanbibelen er jo også tydelig inspirert.

Også den hornede gudens utseende er bestemt ut fra Bibelen. Er vel inspirert av en scapegoat eller syndebukk.

Ordet heksesabbat er i høyeste grad inspirert fra Bibelen.

Samt ordet synd, der satanismen oppmuntrer til å boltre seg i de "såkalte" synder.

 

Så etter alle disse fakta, kan en med rette spørre om hvordan satanisme kan påstå å være en uavhengig religion.

Hadde en lignende retning oppstått som et utspring fra islam, ville man med en gang kalt den for en antimuslimsk retning.

 

Satanisme peker seg ut som en antikristelig retning, egentlig helt på linje med Hedningesamfunnet og Human-Etisk Forbund.

 

Til slutt, når det gjelder påstanden om at hele verden drikker blodet, må dette henvise til nattverden. Jesus brøt brødet med disiplene og sa: Dette er mitt legeme. Og Han ga dem vin og sa: Dette er mitt blod.

Dermed kan man vel si at hele verden spiser og drikker disse tingene, Men jeg ville ikke sagt det på den måten selv.

Lenke til kommentar

Hans satanisme er ikke akkurat fra bibelen om det mest relevante ordet du kommer på er at det er "inspirert" av kristendom. Ikke at det er stort av den lista di som er spesielt ekslusivt til bibelen heller.

 

Og satanisme er ikke en uavhengig religion på grunn av tullet ditt? Med den type logikk må jeg spørre hvorfor du ikke er jøde i stedet for kristen; tross alt bruker jo kristne også det gamle testamentet.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Ikke at det er stort av den lista di som er spesielt ekslusivt til bibelen heller.

 

Da må jeg nesten be om at du peker på et konkret punkt fra lista. For såvidt som jeg kan se, velger de hele tida motpoler til Bibel eller kristendom.

 

Kristne er da klar over at åpenbaringen i begynnelsen var gitt til israelittene. Og kristne innrømmer dette.

Lenke til kommentar

Det er ingen vits å gå gjennom lista di. Bokstavlig talt hele lista di er jo diverse "dette er ord og uttrykk, eller avbildninger, som refererer til bibelen" utsagn.

 

Men hva sier egentlig slikt? Ingenting. Bibelen er jo tungt basert på jødedommen. Kristendommen har i tillegg vært til stede i over tusen år som en dominerende kraft i mange land, og har absorbert utallige mengder kulturelle ting. F.eks avbildningen av satan / djevelen, som er en kollisjon av et hærskar av kulturelle avbildninger av annet.

 

Uansett, hvordan du kan innbille deg at Satanisme ikke er en ekte religion fordi det bruker noe fra din tullebok får jaggu meg være ditt problem, men noe godt argument er det nok ikke.

Lenke til kommentar

Er noe en "ekte" religion hvis det i hovedsak er etablert som et "anti" til noe annet?

Da minner det mer om en motstandsgruppe.

 

Personlig vil jeg jo si at de som dyrker Lucifer eller Satan, definitivt tilber reelle åndsmakter. Men de bør være i stand til å innrømme også hvor mye karakter det har av en motstandsgruppe. Kanskje dette kan føre dem nærmere til en erkjennelse om deres religion.

 

Flere grupper har til og med en slags anti-dåp... Der medlemmet blir lagt i en kiste for å "dø" symbolsk og dermed bli et medlem av organisasjonen.

Dette blir blant annet hevdet om frimurere. Og til og med en tidligere karmelittnonne fortalte at hun hadde blitt utsatt for en slik seremoni, der hun ble lagt i en kiste med et parfymert klede over seg. Og at hun måtte ligge der i lengre tid mens kledet virket som det skulle kvele henne.

Lenke til kommentar

Er noe en "ekte" religion hvis det i hovedsak er etablert som et "anti" til noe annet?

Da minner det mer om en motstandsgruppe.

 

Du vet at historien til kristendommen ikke er stort annerledes?

 

Personlig vil jeg jo si at de som dyrker Lucifer eller Satan, definitivt tilber reelle åndsmakter. Men de bør være i stand til å innrømme også hvor mye karakter det har av en motstandsgruppe. Kanskje dette kan føre dem nærmere til en erkjennelse om deres religion.

 

Flere grupper har til og med en slags anti-dåp... Der medlemmet blir lagt i en kiste for å "dø" symbolsk og dermed bli et medlem av organisasjonen.

Dette blir blant annet hevdet om frimurere. Og til og med en tidligere karmelittnonne fortalte at hun hadde blitt utsatt for en slik seremoni, der hun ble lagt i en kiste med et parfymert klede over seg. Og at hun måtte ligge der i lengre tid mens kledet virket som det skulle kvele henne.

 

...Og?

Lenke til kommentar

Du vet at historien til kristendommen ikke er stort annerledes?

 

En anti-dåp bekrefter bare mønsteret med sabbat vs. heksesabbat, dåp vs antidåp, kors vs oppned-kors... bud versus mot-bud.

 

Kristne har aldri gått bevisst inn for å lage motbud til Bibelen (selv om man kan være fristet til å mistenke katolisismen for dette).

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg jo si at de som dyrker Lucifer eller Satan, definitivt tilber reelle åndsmakter. Men de bør være i stand til å innrømme også hvor mye karakter det har av en motstandsgruppe. Kanskje dette kan føre dem nærmere til en erkjennelse om deres religion.

Jeg har dyrket Luciver eller Satan i en årrekke, og jeg kan garantere deg det er ingen reelle åndsmakter over hodet. Det har ingen effekt og spiller ingen rolle.

 

Uansett hva svindlerne på youtube forteller deg.

Kristne har aldri gått bevisst inn for å lage motbud til Bibelen (selv om man kan være fristet til å mistenke katolisismen for dette).

Kristne har jo absolutt overalt de ferdes gått inn for å kalle absolutt alt som ikke de forstår for satanisme. Har du en annen gud enn oss? Da er det satan i forkledning. Har du en annen høytid enn oss? Da har du en satanisk feiring. Har du et annet språk enn oss? Da taler du med djevelens tunge. Spiser du annen mat enn oss? Da spiser du av satans kjøkken. Hører du på annen musikk enn oss? Da er det demoniske toner.

 

Er ikke så rart at etter så mange århundrer får nok og sier greit, er det satanisme du vil ha? Da sier vi dette. Også kjører man på med satan 100%. Spiller ingen rolle, alt som er hellig for andre blir satanisk for de kristne. Alt som er rent blir av de kristne omtalt som det maksimalt skitneste.

 

Etter at du har ropt ulv ulv hele livet så sier jeg greit, er det ulv du vil ha så skal du få det. Her er ulven din!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...