Gå til innhold

– Kutt av fingrene til musikkpirater!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er Stella Monye?

 

 

Ja hvorfor tror du hun kom med kommentaren? PR. Ingen vet hvem hun er og alle driter i henne og hennes musikk. Men en slik uttalelse så blir folk nødt å sjekke hva det er for en dame. Tipper hun selv lastet opp torrentene meg eget materiale og ble skikkelig fortvila når ingen orka laste ned møkka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvem er Stella Monye?

Ja hvorfor tror du hun kom med kommentaren? PR. Ingen vet hvem hun er og alle driter i henne og hennes musikk. Men en slik uttalelse så blir folk nødt å sjekke hva det er for en dame. Tipper hun selv lastet opp torrentene meg eget materiale og ble skikkelig fortvila når ingen orka laste ned møkka.

 

1. Hun uttalte seg til en nasjonal/regional avis i Nigeria. Det er ingen grunn til at noen her inne skal vite hvem hun er. Det er som å forvente at nigerianere skal vite hvem Kjartan Salvesen er.

2. Hun snakker ikke om torrentfiler.

 

Dette gjelder 90% av de som har kommentert her. Sannsynligvis er det noe tilsvarende av det soundtom beskriver som denne dama er imot, men nordmenn er jo generelt så kunnskapsløse og navlebeskuende at de tror at «piratkopiering» betyr fildeling over Internett, og da gjerne ved hjelp av BitTorrent.

 

Jeg synes hennes uttalelse er helt på trynet, spesielt når det gjelder privatpersoner som laster ned musikk til eget bruk. At ikke film og musikkbransjen har klart å følge med på utviklingen, får de stå for selv. Hvorfor skal jeg måtte betale for lav kvalitet, når jeg kan laste ned lossless gratis. Når det er sagt, jeg bor i Thailand, hvor du kan dra på et mega kjøpesenter i Bangkok og kjøpe piratkopier. De har coverene i butikken, men du må vente noen minutter før du får cd/dvd piratkopien fordi de er gjemt et annet sted. Dette har jeg ikke særlig sans for. Det er det som er piratkopiering, ikke det du laster ned selv uten å distribuere. Så kan man jo si at å dele er å distribuere da.

Endret av Augural
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg vanskelig for å tro at verken hun eller andre artister sliter med musikkpirater i 2014. Tidene der i gården er for lengst borte.

 

Allikevel fremstår dette som en "artist" som først og fremst bare prøver å få litt oppmerksomhet. Sjekket thepiratebay av nyskjerrighet, og du får ingen treff en gang på nevnte "artist". Kan hende hun har det under et band navn, men jeg fant en sang på youtube, og her snakker vi ikke akkurat om Imagine Dragons eller lignende.

Lenke til kommentar

Dette var jo rette ræva som feis. Hun kan vende blikket innover først, mot sine egne landsmenn.

 

Dessuten, Facebookprofilen hennes viser at hun interesserer seg for "Human Rights Activities" OG hun bor i Nigeria som har flertall islamsktroende og hun prater om å kappe fingre som avstraffelse for tyveri. Og hun digger bibelen tydeligvis...

 

Noe sier meg at hun "frøkna" der ikke er helt stabil.

Endret av hekatombe
Lenke til kommentar

CD er håpløst upraktisk og gammeldags at det nok ikke er noe alternativ for de fleste. ;)

Ikke at man heller har CD-spiller på de fleste elektroniske avspillerene i dag heller. Så da må man rippe dem en etter en, gitt at man fortsatt har noen CD-spillere i PCen da.

 

Eneste alternativet er Blu-Ray spilleren i den gamle hjemmekinoen. BD-spilleren i PCen ble kastet ut for et par år tilbake. Og walkmann har jeg ikke sett på minst ti år.

 

 

Ellers angående denne noe gale damen. SKulle man provosert henne ytterligere, så måtte det vel vært å tatt å 3D-skannet henne, og deretter piratkopiert modellen. :ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

1. Hun uttalte seg til en nasjonal/regional avis i Nigeria. Det er ingen grunn til at noen her inne skal vite hvem hun er. Det er som å forvente at nigerianere skal vite hvem Kjartan Salvesen er.

 

ALLE vet hvem Kjartan Salvesen er! Og Jorunn Stianseeeeen!!!

 

Hvorfor skal jeg måtte betale for lav kvalitet, når jeg kan laste ned lossless gratis

 

Ingenting slår lydkvaliteten på en CD, bare å kjøpe seg.

 

Det er fremdeles nedsamplet digitalt? Kvaliteten kan være bra den om hele produksjonen er det. Men å laste ned/strømme har potensialet til å bli bedre. Men lite brukt.

Lenke til kommentar

Nå snakker vi om ei dame fra et land som ligger mye (MYE) lavere på HDI- og FSI-rankingen enn noe land jeg noensinne vil reise til, og som har slitt medemfysem/KOLS i flere år, så hvorfor hun skal gis oppmerksomhet i det hele tatt er mer enn jeg fatter.

Slike personlige meninger kan du holde for deg selv. Drøyt.

 

Tja, mye musikk er vanskelig å få tak i, og da er den eneste muligheten å laste den ned på et eller annet vis. I tillegg selges plater til blodpriser som svært få er villige til å betale for i lengden. Det er i grunn kun plateselskapene som virkelig fortjener straff.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Aldri hørt om hu, to much effort to even bother caring. Et raskt spotify søk viser at hun ikke er glad i strømningstjenester.

 

Trist når det eneste artister tenker på er penger. Ikke det å lage bra musikk, spre et budskap, skape følelser eller at folk faktisk skal høre musikken. Neida dat cash money ching ching $$ dollah dollah bills er viktigst!

Lenke til kommentar

Hvem er Stella Monye?

 

Om du står og synger til et gardin så (nei jeg bare tøyser) så kommer man langt:

 

 

 

 

 

Hvordan skal man tolke dette? Et desperat forsøk på litt blest om seg, all reklame er god reklame? Spikeren i kista for karrieren hennes også videre..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...