Gå til innhold

– Kutt av fingrene til musikkpirater!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes hennes uttalelse er helt på trynet, spesielt når det gjelder privatpersoner som laster ned musikk til eget bruk. At ikke film og musikkbransjen har klart å følge med på utviklingen, får de stå for selv. Hvorfor skal jeg måtte betale for lav kvalitet, når jeg kan laste ned lossless gratis. Når det er sagt, jeg bor i Thailand, hvor du kan dra på et mega kjøpesenter i Bangkok og kjøpe piratkopier. De har coverene i butikken, men du må vente noen minutter før du får cd/dvd piratkopien fordi de er gjemt et annet sted. Dette har jeg ikke særlig sans for. Det er det som er piratkopiering, ikke det du laster ned selv uten å distribuere. Så kan man jo si at å dele er å distribuere da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes hennes uttalelse er helt på trynet, spesielt når det gjelder privatpersoner som laster ned musikk til eget bruk. At ikke film og musikkbransjen har klart å følge med på utviklingen, får de stå for selv. Hvorfor skal jeg måtte betale for lav kvalitet, når jeg kan laste ned lossless gratis. Når det er sagt, jeg bor i Thailand, hvor du kan dra på et mega kjøpesenter i Bangkok og kjøpe piratkopier. De har coverene i butikken, men du må vente noen minutter før du får cd/dvd piratkopien fordi de er gjemt et annet sted. Dette har jeg ikke særlig sans for. Det er det som er piratkopiering, ikke det du laster ned selv uten å distribuere. Så kan man jo si at å dele er å distribuere da.

 

Må legge til at jeg har jobbet i musikkbransjen i Norge i over 30 år som lydteknikker. Så jeg burde jo være farget i den andre retningen. Når jeg skal mikse lyd for et band jeg ikke kjenner og ikke har tid til å vente på cd fra dem, (hvis jeg får den da), er nedlasting en rask og effektiv måte å gjøre seg kjent med bandet på, men jeg bryter loven. Dersom bransjen selv hadde solgt ny musikk i CD kvalitet online, tror jeg de hadde fått færre pirater :)

Lenke til kommentar

 

Vel, hun har et poeng. Jeg hadde nok sluttet med piratkopiering om jeg risikerte fingrene

Vel i USA og mange andre land risikerer du å bli drept for å drepe noen, stopper ikke dem fra å drepe.

 

Avskrekkende straffer fungerer best på småkriminalitet.
Lenke til kommentar

 

 

Vel, hun har et poeng. Jeg hadde nok sluttet med piratkopiering om jeg risikerte fingrene

Vel i USA og mange andre land risikerer du å bli drept for å drepe noen, stopper ikke dem fra å drepe.

 

Avskrekkende straffer fungerer best på småkriminalitet.

 

 

Slik som fengselstraffer for å røyke marihuana som de har i USA?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, hun har et poeng. Jeg hadde nok sluttet med piratkopiering om jeg risikerte fingrene

Vel i USA og mange andre land risikerer du å bli drept for å drepe noen, stopper ikke dem fra å drepe.

 

Avskrekkende straffer fungerer best på småkriminalitet.

 

Slik som fengselstraffer for å røyke marihuana som de har i USA?

 

Nei, slik som livsvarig fengsel etter 3. Voldsdom, eller 7(?)års fengsel for å hive tyggis på gata eller tagge.
Lenke til kommentar

Tja, sålenge FRP nekter hende inngang til landet vårt, så skulle ikke uttalsene by på problemer.

Hadde forventet en artist noen kanskje hadde hørt om skulle komme med slike uttalelser når kvinnelig sanger blir nevnt, men kan ikke redaksjonen komme med noen hits hun har så jeg slipper å høre på alt. Bare si de som gjør hun så populær :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...