Gå til innhold

[Løst] Asus-AC66U + MSI A88XI AC = lav hastighet


Anbefalte innlegg

Hei. Satte nylig sammen en HTPC, men har løpt inn i et problem. Både router og NIC skal støtte 802.11ac, men jeg er på ingen måte i nærheten av den hastigheten over Wifi. På 5ghz får jeg meget god sendestyrke og på 2,4ghz utmerket. Allikevel får jeg max 130mbps på begge og på 5ghz ligger den stort sett på 80-90mbps.

 

Har oppdatert firmare på routeren og driverne til NIC. Noen som har ideer om hva som kan være galt?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Post innstillingene for routeren og nettverkskortet her...

Hvilke innstillinger er det du er ute etter?

 

Ellers inSSIDer:

post-108161-0-24206500-1406975224_thumb.jpg

 

Edit: Etter kanalbytte takket være inSSIDer er jeg oppe på 270-300mbps på 5Ghz. MEN jeg sliter fortsatt med at jeg får lav hastighet opp mot internett. Har 25/5 linje, men får målt mellom 5/3 og 10/5 med nettfart.no. Laptop koblet på samme nett og i samme rom får målt full hastighet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Aktiver IGMP Snooping

Deaktiver Overføringsbursting og WMM APSD

 

Ellers ser det greit ut der... Men ang. innstillingene for nettverkskortet ditt, så er det ikke det jeg mente, men Advanced fanen i Device Manager/Enhetsbehandling, og da spesifikt det som omhandler AC hvis det er noe....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe der som omhandler AC spesifikt.

 

802.11n Channel width er satt til auto for både 2,4 og 5Ghz

Ad Hoc channel 802.11b/g: verdi 1

Ad Hoc QoS Mode: WMM Disabled

ARP offload for WoWLAN: Enabled

Bluetooth® AMP: Enabled

Fat Channel Intolerant: Disabled

GTK rekeying for WoWLAN: Enabled

HT Mode: VHT Mode

Mixed Mode Protection: CTS-to-self Enabled

dNS Offload for WoWLAN: Enabled

Preffered Band: Prefer 5,2GHz band

Roaming Aggressiveness: 5. High (gir noe bedre enn medium som er default)

Sleep on WoWLAN Disconnect: Disabled

Transmit Power: 5. Highest

U-APSD support: Enabled

Wake on Magic Packet: Enabled

Wake on Packet Match: Enabled

Wireless Mode: 6. 802.11a/b/g (n eller ac er ikke alternativer der)

 

Ser at når jeg kobler meg til nettet, så får jeg umiddelbart rundt 8-900mbps, før den raskt faller.

Lenke til kommentar

Sett Wireless Mode til bare 802.11a eller a/n, eller så spesifikt mot a som mulig...

 

Kan ellers ikke se noe feil faktisk med konfigen din.... Hva står det du har av hastighet når du sjekker status for tilkoblingen? Husk at du får ikke mer enn maks 867Mbit/s...

 

Du kan også prøve å bytte fimware til Merlin... Er samme som original FW, men forbedret og fikset + noen få tilleggsfunksjoner... Du oppgrader som vanlig gjennom oppdaterings fanen i routeren...

 

Gå også til intel.com og ta en automatisk sjekk av driveroppdateringer til PCen din.. Last ned installer alle eventuelle oppdateringer den finner...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...