Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg skal på intervju til uken som kommer og har skjønt at PC testene danner grunnlag for intervjuet og at mye av spm kommer fra disse... Jeg husker jo nesten ikke hvordan jeg svarte og må innrømme at jeg er usikker på hvordan jeg gjorde det på testen.. virker som disse PC testene danner grunnlaget for hele egnetheten...

Svarte du ærlig på pc-testene, og svarer ærlig på intervjuet trenger du ikke tenke over det. De skal liksom fylle hverandre ut.

 

Pc-testene, gruppeoppgaven og intervjuet som helhet danner grunnlaget for egnethet. Dette er vell ganske selvforklarende da nemnda ikke har stort annet å vurdere, og da spesielt siden de fysiske testene kun er bestått/ ikke bestått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei!

Hva gjør dere som søker Stavern med boplass? Pendler dere, eller er alle gira på å flytte inn til Stavern? Er veldig redd for å ikke få et sted å bo, evt i min prisklasse. Har noen noe erfaring med hvor mye som er ledig i slutten av Juli? Har også vurdert å skrive kontrakt i tilfelle, hvis jeg skulle finne drømmeleiligheten. Er det noen her som allerede bor der som trenger roomie, eller vet om noe som leies ut. Kunne veldig gjerne tenke meg å bo med flere studenter:) 

Det var massevis av ledige hybler i Stavern til en rimelig penge (3-4k) da jeg gikk i B1. Ikke alle ble leid ut iløpet av året engang. Bare hold deg oppdatert på finn.no helt frem til du får svar på om du kommer inn, og så slår du til på den første og beste med en eneste gang du har kommet inn. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke de bryr  seg mye om fashion, mere om sikkerhet.

Ja, det er nok sant det men det er vel ikke forskjell på om vesten er under eller utenpå skjorta? 

 

Selv om politiet skal fokusere på sikkerhet, skal de se representable ut og kle seg i henhold. Dette så greit slaskete ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Skuddsikker vest utenpå skjorte med knapper, eller andre klær med knapper/glidelåser osv. er faktisk bare ren dumskap. Vesten er skuddsikker, men dersom man har harde gjenstander under vesten, risikerer man livstruende skader hvis vesten stopper et prosjektil.

Så nei, det handler ikke kun om å se representabel ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuddsikker vest utenpå skjorte med knapper, eller andre klær med knapper/glidelåser osv. er faktisk bare ren dumskap. Vesten er skuddsikker, men dersom man har harde gjenstander under vesten, risikerer man livstruende skader hvis vesten stopper et prosjektil.

 

Så nei, det handler ikke kun om å se representabel ut.

Arh. knapper. Det tenkte jeg ikke på. 

Lenke til kommentar

Grusom venting, alt for mye tid til å reflektere over intervjuet :)

 

Helt enig! 

 

Blir jo helt gal av å sitte å tenke på hva man svarte og hvilke konsekvenser dette evt. får.

 

Finnes det noen tall på hvor mange prosent av de som møter til intervju som blir vurdert som egnet? Eller er det noen som tør å anta noe? Hadde vært morsomt å vite om det er mange eller få som faller av pga. egnethet, eller om det stort sett et poengkravene som stopper de fleste.

 

Er jo en del søkere totalt på de få plassene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler jeg fremstod som en relativt oppegående kar på intervju, gode nok karakterer og har helt ren vandel osv, men føler alikevel at det er 50/50 om jeg får studieplass eller ikke.

 

Du blander karakterer og andre opptakskrav. Det er ikke karakterene dine som vurderes under opptaksprøvene. Karakterene kommer kun inn i bildet etter at du først er funnet egnet.

Lenke til kommentar

 

Føler jeg fremstod som en relativt oppegående kar på intervju, gode nok karakterer og har helt ren vandel osv, men føler alikevel at det er 50/50 om jeg får studieplass eller ikke.

 

Du blander karakterer og andre opptakskrav. Det er ikke karakterene dine som vurderes under opptaksprøvene. Karakterene kommer kun inn i bildet etter at du først er funnet egnet.

 

 

Det er jeg 100% klar over, takk.

Lenke til kommentar

 

 

Føler jeg fremstod som en relativt oppegående kar på intervju, gode nok karakterer og har helt ren vandel osv, men føler alikevel at det er 50/50 om jeg får studieplass eller ikke.

 

 

Du blander karakterer og andre opptakskrav. Det er ikke karakterene dine som vurderes under opptaksprøvene. Karakterene kommer kun inn i bildet etter at du først er funnet egnet.

Det er jeg 100% klar over, takk.

Tror vedkommende mente at selv om h*n har stort sett alt i orden er det allikevel vanskelig å få følelsen av at det går bra, og jeg må si jeg er veldig enig i den! Nå er det ikke akkurat mye å gå på karaktermessig til meg, men er fortsatt innafor på fjorårets snitt i både Bodø og Kongsvinger! Og eller tror jeg at jeg gjorde det greit, men føler fortsatt at alle andre er bedre enn meg! skummel tanke!

Lenke til kommentar

 

 

 

Føler jeg fremstod som en relativt oppegående kar på intervju, gode nok karakterer og har helt ren vandel osv, men føler alikevel at det er 50/50 om jeg får studieplass eller ikke.

 

Du blander karakterer og andre opptakskrav. Det er ikke karakterene dine som vurderes under opptaksprøvene. Karakterene kommer kun inn i bildet etter at du først er funnet egnet.

Det er jeg 100% klar over, takk.

Tror vedkommende mente at selv om h*n har stort sett alt i orden er det allikevel vanskelig å få følelsen av at det går bra, og jeg må si jeg er veldig enig i den! Nå er det ikke akkurat mye å gå på karaktermessig til meg, men er fortsatt innafor på fjorårets snitt i både Bodø og Kongsvinger! Og eller tror jeg at jeg gjorde det greit, men føler fortsatt at alle andre er bedre enn meg! skummel tanke!

 

 

Helt korrekt!

 

For min egen del er jeg rett og slett helt blank når det kommer til hvordan det gikk på intervjuet. Veldig irriterende når man går rundt og tenker på hvordan det gikk.

 

Får man noen tilbakemeldinger fra phs før den 20. juli? Leste i fjorårets tråd at noen fikk mail tidligere om de var vurdert som ikke egnet, samt at noen hadde fått tilbakemelding på PC-testene som gikk på oppgaveløsing. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Føler jeg fremstod som en relativt oppegående kar på intervju, gode nok karakterer og har helt ren vandel osv, men føler alikevel at det er 50/50 om jeg får studieplass eller ikke.

 

Du blander karakterer og andre opptakskrav. Det er ikke karakterene dine som vurderes under opptaksprøvene. Karakterene kommer kun inn i bildet etter at du først er funnet egnet.

Det er jeg 100% klar over, takk.

Tror vedkommende mente at selv om h*n har stort sett alt i orden er det allikevel vanskelig å få følelsen av at det går bra, og jeg må si jeg er veldig enig i den! Nå er det ikke akkurat mye å gå på karaktermessig til meg, men er fortsatt innafor på fjorårets snitt i både Bodø og Kongsvinger! Og eller tror jeg at jeg gjorde det greit, men føler fortsatt at alle andre er bedre enn meg! skummel tanke!

 

 

Helt korrekt!

 

For min egen del er jeg rett og slett helt blank når det kommer til hvordan det gikk på intervjuet. Veldig irriterende når man går rundt og tenker på hvordan det gikk.

 

Får man noen tilbakemeldinger fra phs før den 20. juli? Leste i fjorårets tråd at noen fikk mail tidligere om de var vurdert som ikke egnet, samt at noen hadde fått tilbakemelding på PC-testene som gikk på oppgaveløsing. 

 

 

I fjor ble det vertfall sendt ut mail den 1. juli om hvordan det gikk på de datatestene hvor man får en poengscore. Dette var en lite utfyllende mail på om du lå over eller under gjennomsnittet av de som tok testene. I tillegg var det bare halvparten som faktisk mottok denne e-posten (jeg var en av de som ikke fikk noe svar). 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Føler jeg fremstod som en relativt oppegående kar på intervju, gode nok karakterer og har helt ren vandel osv, men føler alikevel at det er 50/50 om jeg får studieplass eller ikke.

Du blander karakterer og andre opptakskrav. Det er ikke karakterene dine som vurderes under opptaksprøvene. Karakterene kommer kun inn i bildet etter at du først er funnet egnet.

Det er jeg 100% klar over, takk.
Tror vedkommende mente at selv om h*n har stort sett alt i orden er det allikevel vanskelig å få følelsen av at det går bra, og jeg må si jeg er veldig enig i den! Nå er det ikke akkurat mye å gå på karaktermessig til meg, men er fortsatt innafor på fjorårets snitt i både Bodø og Kongsvinger! Og eller tror jeg at jeg gjorde det greit, men føler fortsatt at alle andre er bedre enn meg! skummel tanke!

Helt korrekt!

 

For min egen del er jeg rett og slett helt blank når det kommer til hvordan det gikk på intervjuet. Veldig irriterende når man går rundt og tenker på hvordan det gikk.

 

Får man noen tilbakemeldinger fra phs før den 20. juli? Leste i fjorårets tråd at noen fikk mail tidligere om de var vurdert som ikke egnet, samt at noen hadde fått tilbakemelding på PC-testene som gikk på oppgaveløsing.

Spurte min intervjuer om hvordan det blir med tilbakemelding og hun sa at man ikke får tilbakemelding. Dersom man ikke kommer inn anbefale hun å ta kontakt så man kan finne ut om man ikke kom inn pga karakterer eller egnethet. Dersom det var egnethet får man begrunnelsen.

 

Kjenner det er deilig å være ferdig men ventetiden er så altfor lang.

Endret av PiiCii86
Lenke til kommentar

 

 

Skuddsikker vest utenpå skjorte med knapper, eller andre klær med knapper/glidelåser osv. er faktisk bare ren dumskap. Vesten er skuddsikker, men dersom man har harde gjenstander under vesten, risikerer man livstruende skader hvis vesten stopper et prosjektil.

 

Så nei, det handler ikke kun om å se representabel ut.

Arh. knapper. Det tenkte jeg ikke på.
Går fint med skuddsikker vest over skjorte o.l. I hvertfall utifra det jeg lærte i militæret. Gjør uansett latterlig vondt å bli skutt med vest. Alle soldater har skuddsikker vest over uniform, men har riktignok en tskjorte mellom uniformsjakke og vest =) Endret av Mann190
Lenke til kommentar

Å herregud, ventetiden kommer til å bli sånn passe!

trodde at jeg etter intervju skulle klare å "legge det fra meg" frem til rundt da svaret kommer, men det gikk 24 timer og nå er det kun inntak av næring, væske og oksygen mens jeg ni-venter på svar :p

regner med at de fleste er like spent :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...