Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Vær ydmyk og ærlig når du er på intervju.

Det er den "eneste rette" og beste måten å utføre intervjuet på. 

 

Ikke la deg stresse over tips og løsninger som andre kommer med. Bare vær deg selv, så ordner dette seg.

 

Støtter Mashmash! Enkelt og greit, bare å være seg selv. Og lykke til for alle dere som er ferdig eller er i ferd med å starte på opptaket, dette går fint å blir en minnerik dag uansett resultat  :)

Endret av Mr. President
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gloink- bommen er myyyyye lettere på bom, men som instruktørene sa så har du ikke trent klarer de den ikke. Gruppe før meg strøk 10 jenter, men i min gruppe klarte alle den . Du må være sykt nøye med å være rett i kroppen under hele øvelsen og hendene skal være strake etter hver rep. Klarer du 4 rep på stang klarer du hvertfall 6 rep på bom:). Lykketil;) heier på dere :)

Lenke til kommentar

Hvis det er tipset ditt, så slipper du vel å "pynte" på holdningene dine også da? Og kan vel trygt gjenta det du skrev?

 

Jeg må bare beklage, men jeg henger meg ennå opp i uttalelser du kom med for under ett år siden, og det forbauser meg at du ikke finner dette problematisk. Uttalelsen er flere lysår unna "montere blålys på bilen din"-posten som kom før, og det sier litt.

 

Jeg har selv vært instruktør på opptak, og min jobb var å se at de fysiske kravene var bestått, hverken mer eller mindre. Men det du TENKER mens du står der, er hvem du tror, og hvem du ikke minst håper vil bli han/hun som sitter i bil med deg om litt over ett år - og jeg må innrømme - hadde min eller makker sin student kommet med slike kommentarer, så hadde han/hun gått hjem (og det ville blitt hans/hennes minste problem utover det).

 

Jeg pleier å kikke innom forumet som jeg fant mye hjelp i da jeg søkte for en del år siden, og det er magisk å se den gløden mange har etter å komme seg igjennom trakta. Når slike holdninger får skinne igjennom i mer eller mindre offentlig rom, ja, da kjenner jeg et stort skår i den gleden. Jeg vet ikke hva du heter, så PHS får kanskje aldri vite akkurat hvor "rasebevisst" du er, men jeg råder deg å reflektere kraftig over hva det vil si å ta med seg slike holdninger inn i et yrket som vårt. På forhånd takk. 

 

 

La meg ta denne fram for du har visst ikke skjønt greia.

 

 

 

## reaksjoner på moderering er fjernet fra posten. ##

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reaksjoner på moderering er fjernet fra en post. Som nevnt i det siterte innlegget skal slikt tas på PM eller tilbakemeldinger for forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Gloink- bommen er myyyyye lettere på bom, men som instruktørene sa så har du ikke trent klarer de den ikke. Gruppe før meg strøk 10 jenter, men i min gruppe klarte alle den . Du må være sykt nøye med å være rett i kroppen under hele øvelsen og hendene skal være strake etter hver rep. Klarer du 4 rep på stang klarer du hvertfall 6 rep på bom:). Lykketil;) heier på dere :)

 

Må bare spørre; mener du at selve bommen er lettere enn stangen fordi den er bredere, eller fordi grepet osv er annerledes? Selv slet jeg fælt med stang i starten, og endte med å bruke et strikk for å simulere bredden på bommen (en bredde på ca. 12-14cm). Jeg dro meg altså aldri helt opp til stangen, men opp til strikken. Vil det si at jeg allerede gjør det som gjør bommen lettere? :)  

Endret av Puppet10c
Lenke til kommentar

 

 

Gloink- bommen er myyyyye lettere på bom, men som instruktørene sa så har du ikke trent klarer de den ikke. Gruppe før meg strøk 10 jenter, men i min gruppe klarte alle den . Du må være sykt nøye med å være rett i kroppen under hele øvelsen og hendene skal være strake etter hver rep. Klarer du 4 rep på stang klarer du hvertfall 6 rep på bom:). Lykketil;) heier på dere :)

Må bare spørre; mener du at selve bommen var lettere enn stangen fordi den er bredere, eller fordi grepet osv er annerledes? Selv slet jeg fælt med stang i starten, og endte med å bruke et strikk for å simulere bredden på bommen (en bredde på ca. 12-14cm). Jeg dro meg altså aldri helt opp til stangen, men opp til strikken. Vil det si at jeg allerede gjør det som gjør bommen lettere? :)

Jeg slet også veldig med bommen i førsten. Trente bare på stang i starten, og klarte bare 5 stykk. Prøvde på bom for noen uker siden, og da klarte jeg 16 rep! Så ja, det er mye lettere å utføre øvelsen på vanlig bom. Syntes det var bedre grep og så er jo bommen mye bredere enn stangen.

Lenke til kommentar

Noen jenter som kan si om bommen er lettere på opptaket enn å trene på stang? Er redd for å bomme på bommen pga feil teknikk...

Alle sa til meg at bommen kom til å bli lettere enn stang, fordi man ikke trenger å dra seg like langt opp, og fordi man før et godt grep. Og det var forsåvidt riktig, men jeg syntes likevel det var vanskeligere på opptak med bom, og fikk det bare så vidt til. Jeg tror grunnen til det er at det blir en litt annen teknikk med bom, jeg måtte på en måte dra meg opp med albuene mer til siden... Bommen sperrer på en måte for en bevegelse jeg tydeligvis har gjort med håndleddet når jeg har trent med stang. Mitt tips er å prøve med bom om det er mulig! Jeg syns det var mye vanskeligere.

 

Eller fest ett eller annet til stangen som kan simulere plassen bommen vil ta?

Endret av Pia
Lenke til kommentar

Var på opptak i dag, og lav bommen var ihvertfall IKKE noe stress. Gruet meg som bare det, men måtte nesten le av hvor lett det var! Jeg hadde jo trent med stang og et tykt strikk som simulerte bredden på bommen (ca 15cm), men likevel var bommen MYE lettere enn stangen med 15cm strikk. Grepet kjentes bra, og kunne tatt laaangt fler enn jeg noensinne har gjort med stang.

Endret av Puppet10c
Lenke til kommentar

Vil tro de fleste som klarer X antall reps med stang minst klarer tilsvarende på bom, i mitt tilfelle klarer jeg omtrent det dobbelte i bom selv om jeg bare trener på stang. 

 

Enig der. Tok nesten dobbelt så mange i bom, som på stang da jeg var på opptak. Har jo selvfølgelig også troen på at rett kosthold og hvile i forkant av opptaket, samt det ekstra rushet på selve opptaket også har noe å si. 

Endret av DeQu
Lenke til kommentar

Til dere som sitter på mer info angående selve skolegangen på phs. Hva slags praktiske/fysiske krav må man gjennomføre og bestå i løpet av de 3 årene?

 

Tenker da på alt som ikke dreier seg om det teoretiske.

1 året: Livredningstest i vann

2 året: bæring av makker, 1500m, hangups med utstyr og bæring av skjold i trapp. Alt på tid/krav.

3 året: eksamen i benkpress, høy/-lav bom, og 3000m.

Endret av Krimt3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...