V. Haugen Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Nå beklager parabolselskapet at kunden fikk dårlig kundeservice.«Kranglefant» vant mot Canal Digital 1
nomore Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt. 1
KANE2009 Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Enig. Om sistnevnte er riktig synes jeg synd på CD.
V. Haugen Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt. Beklager - han hadde visst seks mnd. oppsigelsestid. Fikset. 2
Smokeeye Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt. Virker som at han hadde rett fra første stund. Det hele begynte vel med at han ikke fikk sagt opp (kom ikke gjennom på telefon, ei godtok de oppsigelse via email). 6
Bleenda Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 CD er FORFERDELIGE på oppsigelse! Sa opp rundt Desember i fjord, etter en lengre samtale og mange spørsmål om alternative måter å fortsette abbonomentet på.. Er irriterende, om en vil si opp, så vil en si opp, ikke gjør det vanskelig! Når en da i tillegg blir oppringt 5 ganger i løpet av de neste 4 mnd med spørsmål om du vil vende tilbake blir det litt for mye, om jeg vil tilbake så kommer jeg tilbake. 3
norgeeek Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Har Kanal Digital Kabel. Når jeg var en av de som for litt siden fikk lov til å betale mer for lavere båndbredde (70-flausen) sitter jeg vel kanskje ikke med det beste utgangspunktet for å skryte av kundebehandlingen deres. Har strengt tatt vært lite i kontakt med deres kundeservice for min egen del, da mine egne ting har fungert greit. Har derimot vært en del i kontakt med dem på vegne av andre, og blir til stadighet sjokkert over hvor dårlig trent mange av selgerne/teknikerne deres er. Kunde bestiller PVR over telefon, mottar ADB 2840 uten noe beskjed om at denne er avhengig av ekstern lagring for å utføre PVR-funksjoner. Kunde melder inn dødsfall av ektemann. Kort tid senere slutter alle tjenester å fungere. Kundeservice glemte å opprette nytt abonnement på gjenværende ektefelle. Kunde bestiller raskere hastighet på internett (fra 25 til 50). Får beskjed om at modem må byttes. Mottar identisk modem (Cisco), kobler dette opp, får ikke tilgang. Kunde ringer selv CD, og får beskjed om å ta kontakt med D-Link da dette er deres feil(?!). Jeg ringer først inn som 'vanlig kunde', og får lignende svar. Nevner forsiktig at det kanskje kan være at modemet ikke er aktivert hos dem, og blir raskt avvist. Får beskjed om å resette modem og vente 30 minutter. En halvtime senere ringer jeg som serviceelektroniker og må til slutt kommandere personen i andre enden gjennom prosessen for å aktivere det nye modemet. Da fungerte det problemfritt. 9
vidor Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 CD er FORFERDELIGE på oppsigelse! Sa opp rundt Desember i fjord, etter en lengre samtale og mange spørsmål om alternative måter å fortsette abbonomentet på.. Er irriterende, om en vil si opp, så vil en si opp, ikke gjør det vanskelig! Når en da i tillegg blir oppringt 5 ganger i løpet av de neste 4 mnd med spørsmål om du vil vende tilbake blir det litt for mye, om jeg vil tilbake så kommer jeg tilbake. http://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=xmpDSBAh6RY Telenor er også litt vel ivrige på at jeg skal oppgradere abo. De kan ta seg en bolle for min del. Ya Bank hadde også en særdeles innpåsliten kredittkortpusher. Taktikken nå er å bare skyte ned ting tvert og legge på.
Dastardly_ Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt. CD gikk for kort tid over til 6 mnd binding, hvis han skulle si opp ca 1 år etter oppsigelsen har han binding på 12 mnd.
ATWindsor Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt. CD gikk for kort tid over til 6 mnd binding, hvis han skulle si opp ca 1 år etter oppsigelsen har han binding på 12 mnd. Sto i kontrakten hans "6 måneder" AtW 2
olh Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Selv har jeg problemer med Viasat som til stadighet utvider bindingstiden uten at vi har godtatt det. Men når vi ber om dokumentasjon så svarer de ikke. 2
Dastardly_ Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt.CD gikk for kort tid over til 6 mnd binding, hvis han skulle si opp ca 1 år etter oppsigelsen har han binding på 12 mnd. Sto i kontrakten hans "6 måneder" AtW Tvilsomt, hvorfor ville de kranglet med han hvis det står i kontrakten. Jeg tror han har referert til vilkårene på nettsiden. Hvis han har en kontrakt som sier 6 mnd ser jeg ikke noe grunn til at cd hadde latt det gå så langt.
Theo343 Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 (endret) Vi hadde samme problem med Canal Digital Parabol. En enorm krangleprosess for å få sagt opp og vi måtte i tillegg betale et sperregebyr for en regning de hadde roetet med rett før abbonemententet skulle stenges (etter avtale). Hva er poenget med det når abbet allerede var satt til stenging? Tulleselskap. Vi gjorde heller ingenting over e-post men alt over telefon. Hver gang selskapet sa de skulle ordne opp og ringe oss ble vi alltid møtt av kranglete saksbehandlere. Det er ikke bare oppsigelser CD Parabol er vanskelig på. Vi slet i alle 12 årene vi hadde dem som leverandør med de enkleste ting. Bare rot fra ende til annen med dem. Det var så ille at jeg til tider syntes synd på de som jobber i selskapet. Glad for å alltiv være kvitt både Anal Digital og Viasat for alltid. Siden CD eies av Telenor konsernet gikk jeg nesten så langt at jeg ville si opp alle tjenester og handel jeg hadde under den paraplyen etter erfaringene med CD-P. Nå har vi altibox og det er enorm forskjell i kvalitet i alle ledd. Endret 28. juli 2014 av Theo343 4
ATWindsor Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt.CD gikk for kort tid over til 6 mnd binding, hvis han skulle si opp ca 1 år etter oppsigelsen har han binding på 12 mnd. Sto i kontrakten hans "6 måneder" AtW Tvilsomt, hvorfor ville de kranglet med han hvis det står i kontrakten. Jeg tror han har referert til vilkårene på nettsiden.Hvis han har en kontrakt som sier 6 mnd ser jeg ikke noe grunn til at cd hadde latt det gå så langt. Grunnen ser jo ut til å være at de er vonde med å ta imot oppsigelser på epost. AtW
NoShoes Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 har hatt mine problemer med CD selv. Sa opp siden jeg flyttet. fikk regning, ringte de, de sa at nå var det ordnet. 1: fikk regning ->ringte de->"nå er det ordnet" -> goto: 1 6 måneder tok det, før de klarte å si meg opp. I mellomtiden hadde alt den nye eieren hadde bestilt hjem til seg, fått bestilt i mitt navn. 2
Dastardly_ Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt.CD gikk for kort tid over til 6 mnd binding, hvis han skulle si opp ca 1 år etter oppsigelsen har han binding på 12 mnd. Sto i kontrakten hans "6 måneder" AtW Tvilsomt, hvorfor ville de kranglet med han hvis det står i kontrakten. Jeg tror han har referert til vilkårene på nettsiden.Hvis han har en kontrakt som sier 6 mnd ser jeg ikke noe grunn til at cd hadde latt det gå så langt. Grunnen ser jo ut til å være at de er vonde med å ta imot oppsigelser på epost. AtW Det kan jeg si meg enig i
Theo343 Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 De er generelt vonde til å ta i mot oppsigelser og gjør det de kan for å vanskeliggjøre den prosessen for kunden.
TN;) Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Husker den tid vi hadde CD parabol så var det mye rot med regningene. Noen ganger mottok vi ingen regning, så mottok vi dobbelt og fikk brev i posten noen uker senere angående feilene de hadde gjort, men som bare forvirret enda mer...
G Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 (endret) har hatt mine problemer med CD selv. Sa opp siden jeg flyttet. fikk regning, ringte de, de sa at nå var det ordnet. 1: fikk regning ->ringte de->"nå er det ordnet" -> goto: 1 6 måneder tok det, før de klarte å si meg opp. I mellomtiden hadde alt den nye eieren hadde bestilt hjem til seg, fått bestilt i mitt navn. Har ikke forbrukerne noen rettigheter mot slike frekkheter fra slike selskaper? Er det ingenting en forbruker kan gjøre, enn å sette det opp mot en klagekø-"billett", eller betale kr 800,- for å be dem dra til helvete i forliksrådet elns.? Endret 28. juli 2014 av G
NBT Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 jeg sa engang opp canal digital .. etter bare 2 dager ... klaget på at selgern ikke leverte som lovet ingen problem da ... + viasat gjørte absolut alt for redde meg som kunde. har også bare 2 eller 3 månders oppsigelse tid hos viasat .. syns 6 månder er lurerie ...
Anbefalte innlegg