Gå til innhold

Cropped bilde ifra PC via receiver


Anbefalte innlegg

Heisann,

har gått til innkjøpp av nytt anlegg. Problemet jeg har er at bildet ifra PC->Receiver->TV kommer ut cropped. Mistenker at dette har noe med PC->Receiver å gjøre. Bildet direkte ifra Receiver/Bluray fyller imidlertid hele skjermen. Har heller ikke dette cropping problemer når jeg går direkte ifra PC til TV. Problemet oppstår altså underveis. Jeg har tittet på alt av options på TV og Receiver og har forsøkt å endre på alle, uten hell. Lurer på om det er noe jeg har gått glipp av, f.eks noe processing inne i receiveren ut til TV. Skrudde av 4K oppskalering f.eks uten at det hjalp heller. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Er det noe jeg kan konfigurere for å sende et "raw" bilde igjennom til TV'en?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da spør jeg et spørsmål til mens jeg har sjansen: Når sound device er ATI HDMI osv. hva betyr egentlig det? Hvor kommer lyden EGENTLIG ifra? Og hvordan i all verden vet jeg om jeg har surround av eller på? Virker som det er forskjellige instillinger på receiver, HDMI device og eventuelt programvaren man bruker, som ikke nødvendigvis er enige. Må alle være enige for å få surround ut av en PC som kilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...