Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Du er penere når du ikke smiler"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke gi slike komplimenter til jenter, de finner en måte til og snu det rundt og bite deg i rævva med det.

 

Selvom du sier verdens vakreste ting så må du ikke tillate et spillerom der de snur det til noe negativt,

 

Du kan ikke si "Du er så vakker når du sover" For da er de stygge når de er våkne

Du kan bekrefte om de spør om de er pene i den og den kjolen men ikke si det selv for da er de stygge i alt annet ( i følge dem )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke gi slike komplimenter til jenter, de finner en måte til og snu det rundt og bite deg i rævva med det.

 

Selvom du sier verdens vakreste ting så må du ikke tillate et spillerom der de snur det til noe negativt,

 

Du kan ikke si "Du er så vakker når du sover" For da er de stygge når de er våkne

Du kan bekrefte om de spør om de er pene i den og den kjolen men ikke si det selv for da er de stygge i alt annet ( i følge dem )

 

Fordi om du har vært med ett par vanskelige damer betyr det ikke at du kan generalisere halve verdens befolkning og snakke for dem.

 

TS: Hva er grunnen til å si noe sånt? Hvorfor vil du si det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du kan ikke gi slike komplimenter til jenter, de finner en måte til og snu det rundt og bite deg i rævva med det.

 

Selvom du sier verdens vakreste ting så må du ikke tillate et spillerom der de snur det til noe negativt,

 

Du kan ikke si "Du er så vakker når du sover" For da er de stygge når de er våkne

Du kan bekrefte om de spør om de er pene i den og den kjolen men ikke si det selv for da er de stygge i alt annet ( i følge dem )

 

Fordi om du har vært med ett par vanskelige damer betyr det ikke at du kan generalisere halve verdens befolkning og snakke for dem.

 

TS: Hva er grunnen til å si noe sånt? Hvorfor vil du si det?

 

Selvom jeg skriver at kvinnfolk er vanskelige så burde du vell klare og tenke deg frem til at det gjelder mange og ikke at jeg mener halve verden, Idiot

Lenke til kommentar

Selvom jeg skriver at kvinnfolk er vanskelige så burde du vell klare og tenke deg frem til at det gjelder mange og ikke at jeg mener halve verden, Idiot

 

 

 

Oioi, må du roe deg. Du skrive på ett forum, folk går utifra hva du skriver, du kan da ærlig talt ikke forvente at folk skal lese tankene dine. Du skrev om kvinner generelt og jeg svarte på det, vil du at folk skal forstå at du ikke mener alle, så får du også skrive det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Selvom jeg skriver at kvinnfolk er vanskelige så burde du vell klare og tenke deg frem til at det gjelder mange og ikke at jeg mener halve verden, Idiot

 

 

 

Oioi, må du roe deg. Du skrive på ett forum, folk går utifra hva du skriver, du kan da ærlig talt ikke forvente at folk skal lese tankene dine. Du skrev om kvinner generelt og jeg svarte på det, vil du at folk skal forstå at du ikke mener alle, så får du også skrive det.

 

Jeg går utifra at de som leser her klarer og se annet en svart og hvit og derfor er i stand til og skille mellom generalisering av hele verdens befolkning og "de fleste", Det jeg beskrev er ganske typisk jenter i en eller annen form om det gjelder hvordan de ser ut, hva man skal gjøre,hva de vil,hva de trur er riktig/galt. jeg har inntrykk at av stort sett alle jenter er "Svart/Hvitt" på et eller annet område sånn som du er her, Enten så må jeg utdype eller så gjelder det halve verden ?

 

TS skriver jo "Hvorfor blir jentene" og da skrev jeg i samme duren, altså ikke "hvorfor blir 7 av 10 jenter"

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg går utifra at de som leser her klarer og se annet en svart og hvit og derfor er i stand til og skille mellom generalisering av hele verdens befolkning og "de fleste", Det jeg beskrev er ganske typisk jenter i en eller annen form om det gjelder hvordan de ser ut, hva man skal gjøre,hva de vil,hva de trur er riktig/galt. jeg har inntrykk at av stort sett alle jenter er "Svart/Hvitt" på et eller annet område sånn som du er her, Enten så må jeg utdype eller så gjelder det halve verden ?

 

 

 

Gjør hva du vil.. Du kom med en påstand og jeg svarte, jeg har ingen interesse av å krangle videre fordi du mener at andre må tolke det du skriver, så dette er siste innlegget mitt angående dette.

Endret av Andeith
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker en av de kvinnelige sersjantene vi hadde når jeg var inne til førstegangstjenesten. Søt jente, inntil hun smilte. Da rant snusen nedover tennene hennes...

 

"Du er penere når du ikke smiler" - Et smil regnes vel normalt som et positiv attributt hos en person. Å påpeke noe som man synes er lite attraktivt/pent ved en annen person kan vanskelig sies å være et kompliment.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor blir jentene fornærmet av det komplimentet hvis det genuint er godt ment og ikke minst sant?

 

 

Hadde du blitt fornærmet om en jente hadde kalt deg (hvis om) "liten" ?

Det hadde selvsagt vært i hennes intensjon godt ment, og ikke minst sant...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange jenter er usikre på seg selv når det kommer til utseende, uansett hvor pene de er, og derfor vil alle utsagn myntet på deres utseende bli gransket sønder og sammen. Finnes det rom for å tolke et slikt utsagn negativt så vil det ofte bli tolket slik, og i neste omgang forventes det at du utbroderer og forsvarer det som opprinnelig var ment som et kompliment.

 

Løsningen er å ikke snakke til slike jenter i det hele tatt, men bare unngå dem. You can't win...

 

Teite jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor blir jentene fornærmet av det komplimentet hvis det genuint er godt ment og ikke minst sant?

Eksempel: Du er pen helt til du åpner kjeften og prater - blir du fornærmet av det ?

 

Kan godt være at personen har en skikkelig grusom stemme og kanskje har en talefeil som gjør at de er usikre på seg selv og ikke ønsker å prate så mye.

 

Et smil er et smil - og et smil kler jenter bedre enn noe annet. Selv om de mangler tenner og kanskje har en skeiv leppe og kollagen i den andre - så smiler de og er (forhåpentligsvis)trygge nok til å vise glede dersom de smiler til deg. Ta det heller som et kompliment at hun faktisk smiler til deg - ikke ødelegg hennes kompliment til deg.

 

Var satt litt på spissen kanskje og litt krass der men du skjønner hva jeg mener =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...