Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Du er penere når du ikke smiler"


Anbefalte innlegg

Hvorfor blir jentene fornærmet av det komplimentet hvis det genuint er godt ment og ikke minst sant?

 

Hadde du blitt fornærmet om en jente hadde kalt deg (hvis om) "liten" ?

Det hadde selvsagt vært i hennes intensjon godt ment, og ikke minst sant...

 

Å si at noen er liten er intet kompliment, men pen er et kompliment.

Hvis man har behov for å stille et slikt spørsmål, så er det et sterkt symptom på at man mangler grunnleggende sosiale evner. Spørs om det er noe vits i å forsøke å forklare dette.

 

Mine sosiale evner er mildt sagt forferdelige, så la meg være i fred, pell deg ut av tråden, og la de seriøse brukerne lede meg på rett kjør.

 

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg vise deg hvorfor du ikke skal si den setningen til en kvinne/mann:

 

"Du hadde vært kjekk hvis du hadde hatt større pikk"

"Du hadde vært mye kjekkere hvis du ikke satt i rullestol"

"Du hadde vært mye kulere hvis du ikke var så stygg"

 

Det handler ikke om at kvinner ikke klarer å forstå komplimenter. Det handler om at man angriper noe en person ikke kan gjøre noe med. Man skaper altså dårligere selvtillit hos en person, for noe personen ikke kan endre på. Har du ikke sett noen holde seg over munnen når de ler? Det er fordi noen idoter har sagt samme setning og overbevist de om at de har stygt smil. Det er bare ikke slik voksne mennesker gjør mot andre. Hvis du absolutt synes at hun er penere når hun ikke smiler, så holdt skjeft og snakk med noen andre. Ikke lek barn og si unødvendige slemme ting til folk uten at de har gjort deg noe.

 

Det er ikke et kompliment når "komplimentet" omhandler å si noe slemt til noen andre. Det er enkelt å skille mellom: "Du er faktisk veldig pen når du ser alvorlig ut" og "du er penere når du ikke smiler". Til og med en med IQ på 60 skjønner forskjellen på den underliggende betydningen i de to setningene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis man har behov for å stille et slikt spørsmål, så er det et sterkt symptom på at man mangler grunnleggende sosiale evner. Spørs om det er noe vits i å forsøke å forklare dette.

Mine sosiale evner er mildt sagt forferdelige, så la meg være i fred, pell deg ut av tråden, og la de seriøse brukerne lede meg på rett kjør.

 

 

Da var det noe sant i det jeg skrev da, men det var ikke akkurat så hyggelig av den grunn. At jeg ønsket å belyse denne forskjellen, var godt ment, men hyggelig var det kanskje ikke. Forskjellen her er at det jeg skrev var ikke ment som et kompliment, et kompliment skal være hyggelig.
At mitt svar ikke samsvarer med dine forventninger og ønsker betyr ikke at det er useriøst.
Tråden belyser 3. alternativer:
Dem med sosiale evner, som ønsker å stille provoserende spørsmål.
Dem uten sosiale evner, som ikke innser det.
og dem uten, som innser det (deg i dette tilfellet).
Så er det dem som mangler sosial forståelse innen noen settinger, men som i andre ikke har noe problem, som er en mulighet.
Hvis du ønsker å bli veiledet på rett kjør, så er det større sjanse for at de seriøse brukerne lykkes hvis dem vet hvilket utgangspunkt du har.
Lenke til kommentar

Det er som å si "du er er flott til å være så stygg" eller "du er pen til å være så feit". Man får negativ kritikk til å høres ut som noe positivt og fint, men det er ikke slik for den som får høre det.

 

Det handler om hva du indirekte sier. Selv hadde jeg funnet dette sårende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...