Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

føler venninne overkjører meg...


Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med en nær venninne, jevnaldrende i tjueårene begge to. Fra egentlig dagen vi flytta og til nå så har hun stadig blitt vanskeligere å forholde seg til.. Sider jeg ikke ante hun hadde, ser jeg først nå, noe som selvfølgelig ikke er rart sånn sett, da situasjonen er annerledes når man bor sammen - men dette er på en måte jeg ikke føler er ok.

F eks. Hun bestemmer hvem jeg skal ha besøk av og ikke. Hun har gitt forbud mot besøk av 99 % av mine venner, fordi hun bare ikke liker dem, uten noen logisk grunn. De er snille og greie med henne og har aldri gjort henne noe, men hun er strikt på hvem hun liker og ikke. Er litt som at hvis noen sier én ting hun ikke liker, så er de utav hennes interesse. Dette innebærer da at samtlige av mine venner, utenom 1, ikke får adgang i leiligheten når hun er hjemme, som er 95 % av tiden. De tider hun er vekke, er når hun er på trening, og da er gjerne de det gjelder på jobb e.l. Jeg treffer oftest vennner på kveldstid, noe hun vet godt, og da er dette tidspunkt hvor hun oftest også er hjemme. Ofte treffer jeg venner ute, men klart jeg vil vise dem mitt nye sted etc, så innimellom vil jeg jo ha besøk her!

Flyttekartonger som er revet opp og gjort klar til kast, har stått oppbevart i felles gang i nå 3 uker, og hun reiste nylig på 3 ukers ferie uten så mye som å tenke på å få dem bort. Mesteparten av kartongene er hennes, men vi har blandet noe av mitt også, så dette er da noe som skal vekk i samarbeid, men hun overlater dette fullstendig til meg. Sier til meg at det MÅ vekk, det ser ikke bra ut for sameiet og det er ulovlig, jeg påpeker det samme og sier vi må få det bort, men hun er null interessert i å gjennomføre det.

Jeg har gjort svært mye for henne gjennom hele vårt vennskap, og i de aller fleste tilfeller har dette vært ting som koster meg dyrt! Enten det er å bringe henne hit og dit, eller det er å sponse henne mat fordi hun er blakk.

Hun skal også bestemme det aller meste, som hvordan jeg plasserer ting i skapet og andre helt uvesentlige ting, og stiller jeg meg opp mot henne og sier min mening, så får jeg bare nonsense og måping til svar, som at jeg er helt fjern som kan si noe annet.

Er jo redd det skal koste vennskapet om det fortsetter slik og jeg velger å flytte, som betyr at hun også må flytte, og da bærer nag til meg pga det og ikke vil ha noe med meg å gjøre osv. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har hun noen som helst rett til å bestemme besøket mitt f eks?


Anonymous poster hash: 9d761...fe5



Anonymous poster hash: 9d761...fe5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg sagt bokstavelig talt til hundrevis av mennesker: Folk flest forandrer seg svært sjeldent ovenfor værandre. Det kan godt hende at denne venninna di kan oppføre seg ovenfor andre, men det er lite sannsynlig at hun kommer til å endre seg ovenfor deg. Enkelte vennskap går også ganske enkelt ut på dato, som jeg mistenker at dette vennskapet har gjort.

Lenke til kommentar

Herregud, ta det opp med henne, og ikke med anonyme på internett, tråden din har absolutt INGEN verdi så lenge vi ikke kan presentere hva hun sier når du tar opp ting med henne og det beste rådet du kan få er å ta det opp med HENNE og ikke oss. Ja du nevner hennes synsvinkel på dine venner, men ikke resten av problemene dine. Når det kommer til vennene dine, so the fuck what? Ta de med hjem vis dem fellesareale og ditt private, det er like mye din leilighet som hennes, om hun missliker vennene dine så forferdelig så får hun flytte da. Om du ikke vil at hun skal flytte og vil ha med vennene dine hjem så får du flytte. Så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Ikke la henne lage regler for hvem du skal ha besøk. Så lenge det ikke er snakk om full fest og 100 stk midt på natten, så har hun ingenting med hvem du har besøk av og ikke. Ikke spør om tillatelse til dette - bare si i fra: "Johan kommer på besøk til meg senere i dag" og drit i hva hun mener eller sier om dette, det er ikke hun som skal diktere dette.

 

2) Jeg ser poenget ditt med at mesteparten av kartongene er hennes, men helt ærlig så synes jeg at dere begge virker litt late på det. Ting er ALDRI 50/50 rettferdig i et kollektiv! Svelg stoltheten din, fjern kartongene og kom deg videre i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Inviter vennene dine på besøk, og se hvordan hun reagerer. Ikke la henne trykke deg ned. Om det blir en påfølgende konfrontasjon, fortell henne hvor urettferdig du synes dette er, og lytt til hva hun har å si. Om dere finner frem til en løsning; perfekt. Hvis ikke anbefales det å flytte fra hverandre. Det er helt urimelig at du ikke skal kunne invitere venner på besøk - det finnes garantert andre du vil trives mye bedre med.

 

Med andre ord; ikke finn deg i hennes instrukser. Hvis hun ikke takler at du har andre venner på besøk eller lignende, er hun ikke en venn verdt å beholde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Er helt enig med deg ang at det er begges ansvar å få bort skrotet, det er bare det at jeg føler det er en prinsippsak at jeg ikke skal måtte stå med alt alene bare fordi hun ikke gidder selv, fordi hun tenker jeg gjør det når jeg er lei av å se det. Jeg vil enkelt og greit ikke rydde opp etter henne, jeg har bøyd meg for henne nok av ganger fra før. Det av dette som faktisk ene og alene kun var hennes, som direkte blokkerte naboens tilgang til sin del av bygget, det var det jeg som rev opp for å minimere det, og overlot det videre derfra til henne å få resten ut og vekk. Men hun sa så fint at det hadde hun ikke mulighet til, og hintet egentlig tydelig til at jeg skulle fjerne det.. ikke satt hun det inn i leiligheten heller, det sto ved naboens inngang i mange dager.

 

Men når det er sagt, så har jeg nå fjernet det som sto i felles gang - og latt skrotet hennes inne i leiligheten bli stående så hun selv kan kvitte seg med det - noe jeg mener hun pent får finne seg i. :)

 

Anonymous poster hash: 9d761...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Inviter vennene dine på besøk, og se hvordan hun reagerer. Ikke la henne trykke deg ned. Om det blir en påfølgende konfrontasjon, fortell henne hvor urettferdig du synes dette er, og lytt til hva hun har å si. Om dere finner frem til en løsning; perfekt. Hvis ikke anbefales det å flytte fra hverandre. Det er helt urimelig at du ikke skal kunne invitere venner på besøk - det finnes garantert andre du vil trives mye bedre med.

 

Med andre ord; ikke finn deg i hennes instrukser. Hvis hun ikke takler at du har andre venner på besøk eller lignende, er hun ikke en venn verdt å beholde.

Enig så enig. Skulle til å skrive d samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

å flytte sammen med bestevenn/venninne er stort sett en oppskrift på ødelagt vennskap

 

Hvis du leser posten så ser de ikke ut til å ha hatt noe særlig til vennskap fra før av heller.

Bare å drite i hva hun mener, hvis hun vil bestemme hvem som går inn og ut så får hun ta over hele leien selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har venner som bor sammen og lever et godt liv og koser seg. Og ja gutter alle sammen. De jentene jeg vet om som har vært/er samboere har stort sett gått i dass. Jeg vet ikke hva det er men det virker som jenter har en tendens til og dvele ved ting og bringe tilbake gamle saker når det først begynner og ryke, Gutter blir vell ferdig med en krangel og fikser/gjør det som må gjøres for så og legge det vekk.

Lenke til kommentar

 

Bare å drite i hva hun mener, hvis hun vil bestemme hvem som går inn og ut så får hun ta over hele leien selv.

 

 

Har du et veldig godt poeng i! Leien er ganske veldig dyr totalt, og selv hver for oss er den fortsatt ganske dyr, så å betale så mange tusen pr mnd for å bli nektet besøk er jo uhørt.

 

Anonymous poster hash: 9d761...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...