Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex-trakassering, igjen.


Anbefalte innlegg

Igjen skrives det om sex-trakassering av jenter, denne gang er frisører utsatt. Alle er mer eller mindre enig om at trakassering er helt uakseptabelt og noe man bør slå hardt ned på. Kvinner og jenter skal kunne gå på jobb, stranda og andre steder uten og bli befølt eller slengt nedvergende ord til.

 

Men når man i dagens politisk korrekte samfunn reagerer på at menn ser på kvinner, da har det gått for langt. Mange kvinner kler seg minimalt på sommeren, slik også vi menn gjør. At man da blir sett på, må man regne med. Mennesker er seksuelle vesener, selv om mange forsøker å avvise denne primære egenskap. Det er helt naturlig og bli kåt når man ser flotte utgaver av hundyret, spesielt når hun nesten er avkledd. Men dette regnes i dag som sex-trakassering, om da ikke kvinnen liker den som ser. Altså, det er subjektivt. Kvinner tror de selv kan velge hvem som ser sulten på dem. Det er heller ingen trakassering og foreslå sex med en kvinne man finner flott. Kvinnen kan høflige takke nei til tilbudet. Om da mannspersonen forsøker seg med klåing eller annen fysisk kontakt, da snakker vi om overgrep.

 

Etter mitt syn har det nå gått for langt. Kvinner som menn må regne med og bli sett på av andre mennesker, uten og hyle trakassering. Kvinner må forstå at de ikke selv kan velge hvem som ser. Kvinner som er så redd for å bli sett, få på deg mer anstendige klær. Ikke gå rundt i mini skjørt så G-strengen synes om du er så redd for at en mann skulle kaste noen ekstra blikk på deg. Er man på jobb som frisør eller noe annet, kle på deg. Mange kvinner i disse yrker ser ut som de skal noe helt annet en og jobbe. Eller hva mener andre her?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/slik-sex-trakasseres-norske-frisoerer/a/23253882/

Endret av Gothminister
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man på jobb som frisør eller noe annet, kle på deg. Mange kvinner i disse yrker ser ut som de skal noe helt annet en og jobbe.

 

Selv har jeg aldri opplevd at en frisør har vært lettkledd eller uanstendig kledd, så ditt utsagn får meg til å undre på hva slags frisør du har vært hos. Å bruke "mange kvinner" her vil jeg tørre å påstå at er en god overdrivelse.

 

Bortsett fra dette så er jeg helt enig med deg. Å glo på et fint eksemplar av et annet menneske er bare naturlig. Dessverre er så er sex fortsatt ganske tabu i samfunnet, så det vil finnes mange som vil være ukomfortable med direkte henvendelser av sådan art. Også verbale henvendelser. Dette er selvfølgelig trist.

 

Grensa må uansett gå ved uønsket berøring. Dette er alltid overtramp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 



Selv har jeg aldri opplevd at en frisør har vært lettkledd eller uanstendig kledd, så ditt utsagn får meg til å undre på hva slags frisør du har vært hos. Å bruke "mange kvinner" her vil jeg tørre å påstå at er en god overdrivelse.

Bortsett fra dette så er jeg helt enig med deg. Å glo på et fint eksemplar av et annet menneske er bare naturlig. Dessverre er så er sex fortsatt ganske tabu i samfunnet, så det vil finnes mange som vil være ukomfortable med direkte henvendelser av sådan art. Også verbale henvendelser. Dette er selvfølgelig trist.

Grensa må uansett gå ved uønsket berøring. Dette er alltid overtramp.


Jeg barberer mitt hår selv. Men har da vært innom frisører av og til. De jentene som ofte jobber der, ser bra ut og de kler seg ofte utfordrede, ikke alle selvsagt. Personlig har jeg selvsagt ikke noe i mot det. Flotte jenter går jeg aldri lei av å se på. Men dessverre regnes det i dag som sex-trakassering, om da ikke jenta liker den som ser. Nærgående blikk som det så fint heter, hva det egentlig er, er ikke godt å vite.

 



Fra ingressen: "De bites i puppen, blir strøket på lårene og får forslag om sex."

Leste vi samme artikkel?

Geir :)


Ja Geir det gjorde vi. Som du ser i mitt innlegg så tar jeg opp blikk som regnes som sex-trakassering. Som du også burde ha fått med deg i mitt innlegg, så starter jeg med og ta avstand til berøring og kommentarer. Fikk du ikke det med deg? Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Jeg anser ikke blikk som sextrakassering, men generelt sett så burde man prøve å forholde seg nøytral når man forholder seg til noen som er på jobb. Det er ikke kult å gjøre andre ukomfortabel. De fleste av oss klarer å se på andre mennesker uten å la sikkelet renne og øynene poppe ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anser ikke blikk som sextrakassering, men generelt sett så burde man prøve å forholde seg nøytral når man forholder seg til noen som er på jobb. Det er ikke kult å gjøre andre ukomfortabel. De fleste av oss klarer å se på andre mennesker uten å la sikkelet renne og øynene poppe ut.

Enig med deg i det. Men det må være lov å se, uten og sikle. Det må også være akseptabelt og spørre rett ut om et knull, eller en date. Uten at det skal oppfattes som trakassering. Jeg vil heller kalle det dårlig sosialisering ved og spørre rett ut om sex. Det spørsmålet bør komme litt seinere. Men enkelte mennesker liker og være mer direkte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener det er upassende hvis den andre personen er på jobb.

Hvorfor det? Det er ofte i jobb sammenheng man møter en partner. Hvorfor skal vi sette slike kunstige grenser og regler? Vi er mennesker og vi bør være mer spontane. Hva har man og tape ved og kaste seg ut i litt uforpliktende sex? Så lenge man er fri og uten forpliktelser til andre, bør vi mennesker leve livet. Sex er en del og ikke minst noe av det viktigste her i livet.

Spørsmålet som stilles her er vel hvor går grensen mellom

 

A. Sextrakassering

B. Prøve seg og mislykkes

 

 

Eventuellt om B er definisjonen på A

Ja og er et blikk sex-trakassering?

Lenke til kommentar

 

Jeg mener det er upassende hvis den andre personen er på jobb.

Hvorfor det? Det er ofte i jobb sammenheng man møter en partner. Hvorfor skal vi sette slike kunstige grenser og regler? Vi er mennesker og vi bør være mer spontane. Hva har man og tape ved og kaste seg ut i litt uforpliktende sex? Så lenge man er fri og uten forpliktelser til andre, bør vi mennesker leve livet. Sex er en del og ikke minst noe av det viktigste her i livet.

 

 

Det har ingenting med det å gjøre. Å spørre en vilt fremmed rett ut "vil du ha sex?" er veldig personlig og upassende. På samme måte som å spørre "gidder du massere ryggen min", eller "kan jeg få stryke deg i håret" eller utallige andre slike spørsmål som handler om veldig nære og personlige ting.

 

Jeg er for så vidt enig i at det er et ærlig spørsmål, og ikke trakassering, men det vitner om manglende sosiale antenner så det holder. Spesielt i et kunde/tjenesteyter forhold som det en time hos frisøren er, så har den slags tilnærmelser overhodet ingen plass. Så får man heller be damen med ut på en kaffe mens man står i kassen, og så eventuelt komme inn på temaet på kaffedaten (gitt at vibbene er der).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har ingenting med det å gjøre. Å spørre en vilt fremmed rett ut "vil du ha sex?" er veldig personlig og upassende. På samme måte som å spørre "gidder du massere ryggen min", eller "kan jeg få stryke deg i håret" eller utallige andre slike spørsmål som handler om veldig nære og personlige ting.

 

Jeg er for så vidt enig i at det er et ærlig spørsmål, og ikke trakassering, men det vitner om manglende sosiale antenner så det holder. Spesielt i et kunde/tjenesteyter forhold som det en time hos frisøren er, så har den slags tilnærmelser overhodet ingen plass. Så får man heller be damen med ut på en kaffe mens man står i kassen, og så eventuelt komme inn på temaet på kaffedaten (gitt at vibbene er der).

 

Som du ser av mine innlegg er vi helt enig. Man har nok litt vansker i forhold til sosiale «regler» om man spør direkte om sex. Men noen form for trakassering er det ikke. Men hva med blikk? Hvor kan vi menn se uten og bli møtt med beskyldinger om trakassering? Og hvordan kan vi unngå å se disse deilige skapningene som nesten ber om og bli sett på og mer om sommeren?

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som du ser av mine innlegg er vi helt enig. Man har nok litt vansker i forhold til sosiale «regler» om man spør direkte om sex. Men noen form for trakassering er det ikke. Men hva med blikk? Hvor kan vi menn se uten og bli møtt med beskyldinger om trakassering? Og hvordan kan vi unngå å se disse deilige skapningene som nesten ber om og bli sett på og mer om sommeren?

Tanken er fri, og jeg mener også at man skal få lov til å hvile øynene der man selv ønsker. Igjen, med normalt utviklede sosiale antenner skjønner man også forskjellen på uskyldig kikking og plagsom glaning. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som du ser av mine innlegg er vi helt enig. Man har nok litt vansker i forhold til sosiale «regler» om man spør direkte om sex. Men noen form for trakassering er det ikke. Men hva med blikk? Hvor kan vi menn se uten og bli møtt med beskyldinger om trakassering? Og hvordan kan vi unngå å se disse deilige skapningene som nesten ber om og bli sett på og mer om sommeren?

Du skjønner tydeligvis ikke helt selv hva du skriver engang.

Det er forskjell på å "se på" en jente, og å "stirre". Det er forskjell på å få ett "blikk", og på å "føle at man blir avkledd" av den intense, ekle stirringa til en eller annen pervo (som regel ;) )

 

Med en gang kvinnen / JENTA føler det ubehagelig, da er det nok til å føle seg trakassert i denne sammenhengen, og da er det også på tide å gi faen i å oppføre seg som ett svin ;)

 

Som sagt, det er helt greit å SE på en jente. Men det er IKKE greit å stirre til de grader der jenta/kvinnen føler seg utilpass.

De fleste kvinner har jo selvsagt ikke noe imot om noen SER på dem. Men du skjønner greia her ? Du VET vel at du har tillatelse til å utøve skjønn på slike problemstillinger som dette ? (med forbehold om at du, eller noen andre skal starte å flisespikke ;) )

 

 

Og TS, sånn helt til slutt:

 

"Og hvordan kan vi unngå å se disse deilige skapningene som nesten ber om og bli sett på og mer om sommeren?"

 

Husk da å svare dine egne døtre på samme måte når de spør deg, slik du skriver her ;)

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er selvsagt enig i at det må være lov til å kikke litt på godsakene til en person man finner attraktiv. Ja, også kommentere og snakke med personen om disse tingene. Bare ta hensyn, ikke sant?

 

Problemet mitt med denne tråden...er noen egentlig uenig i dette? I artikkelen som det vises til i førsteposten, er det ingen tegn til at frisørene ikke tåler at noen sier de er fine damer. Her er det snakk om klar beføling og seksuelle tilnærminger, som ihvertfall ikke passer inn på en frisørsalong, men som også vil være over grensen de aller fleste andre steder/situasjoner.

 

Ja så står det noe i faktaboksen om at sex-trakassering også omfatter verbale kommentarer om kropp, blikk og gester. Men i stedet for å tolke dette på verst tenkelig måte, velger jeg å tro at dette ikke omfatter harmløse blikk eller komplimenter, men ubehagelig stirring og seksuelle oppfordringer.

Lenke til kommentar

 

Du skjønner tydeligvis ikke helt selv hva du skriver engang.

Det er forskjell på å "se på" en jente, og å "stirre". Det er forskjell på å få ett "blikk", og på å "føle at man blir avkledd" av den intense, ekle stirringa til en eller annen pervo (som regel ;) )

 

Med en gang kvinnen / JENTA føler det ubehagelig, da er det nok til å føle seg trakassert i denne sammenhengen, og da er det også på tide å gi faen i å oppføre seg som ett svin ;)

 

Som sagt, det er helt greit å SE på en jente. Men det er IKKE greit å stirre til de grader der jenta/kvinnen føler seg utilpass.

De fleste kvinner har jo selvsagt ikke noe imot om noen SER på dem. Men du skjønner greia her ? Du VET vel at du har tillatelse til å utøve skjønn på slike problemstillinger som dette ? (med forbehold om at du, eller noen andre skal starte å flisespikke ;) )

 

 

Og TS, sånn helt til slutt:

 

"Og hvordan kan vi unngå å se disse deilige skapningene som nesten ber om og bli sett på og mer om sommeren?"

 

Husk da å svare dine egne døtre på samme måte når de spør deg, slik du skriver her ;)

 

Her ser man et svar fra et kvinnemenneske som helt tydelig er relevant til det som diskuteres. Først av alt. Jeg har døtre selv og vet at disse når de blir store vil bli sett på av menn, ikke noe galt med det. Det er naturlig.

Om en kvinne føler seg avkledd ved et blikk, ja da er det selvsagt hennes problem. En mann kan stirre på hva han vil, vi lever i et fritt samfunn. Det er heller ikke noe perverst ved å se på vakre skapninger, det ligger i vår natur. Det du sier er at menn skal bryte med naturen. Heldigvis er det ikke slik at du som kvinne kan bestemme slikt. Dere kvinner vil selv bestemme hvem dere vil bli sett på av. Er det en kjekkas så kan han stirre og dere blir litt stolte. Men er det en fet eldre mann som koser seg ved å la øynene danse over deres kropper, da er han en eldre gris og pervo. Er du så redd for å bli sett på, få på deg mer klær, eller hold deg innendørs.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror at svaksynte lett kan bli stemplet som "pervoer" i vårt samfunn. Noen av dem som "stirrer" ser rett og slett litt dårlig og strever med å samle inn en tilstrekkelig mengde visuell informasjon. Denne gruppen trenger vår hjelp og støtte. Kvinner kan hjelpe ved å gå litt nærmere dersom de opplever at noen stirrer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror at svaksynte lett kan bli stemplet som "pervoer" i vårt samfunn. Noen av dem som "stirrer" ser rett og slett litt dårlig og strever med å samle inn en tilstrekkelig mengde visuell informasjon. Denne gruppen trenger vår hjelp og støtte. Kvinner kan hjelpe ved å gå litt nærmere dersom de opplever at noen stirrer.

Her har du helt klart et godt poeng. Kvinner bør ta hensyn til svaksynte menn som vil se på godsakene. Kvinner bør i større grad møte menn med forståelse. Del nå litt av sine goder som menn vil se og ta ekstra hensyn til folk med dårlig syn :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror at svaksynte lett kan bli stemplet som "pervoer" i vårt samfunn. Noen av dem som "stirrer" ser rett og slett litt dårlig og strever med å samle inn en tilstrekkelig mengde visuell informasjon. Denne gruppen trenger vår hjelp og støtte. Kvinner kan hjelpe ved å gå litt nærmere dersom de opplever at noen stirrer.

Haha! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner tydeligvis ikke helt selv hva du skriver engang.

Det er forskjell på å "se på" en jente, og å "stirre". Det er forskjell på å få ett "blikk", og på å "føle at man blir avkledd" av den intense, ekle stirringa til en eller annen pervo (som regel ;) )

 

Med en gang kvinnen / JENTA føler det ubehagelig, da er det nok til å føle seg trakassert i denne sammenhengen, og da er det også på tide å gi faen i å oppføre seg som ett svin ;)

 

Som sagt, det er helt greit å SE på en jente. Men det er IKKE greit å stirre til de grader der jenta/kvinnen føler seg utilpass.

De fleste kvinner har jo selvsagt ikke noe imot om noen SER på dem. Men du skjønner greia her ? Du VET vel at du har tillatelse til å utøve skjønn på slike problemstillinger som dette ? (med forbehold om at du, eller noen andre skal starte å flisespikke ;) )

 

 

Veldig enig.. Utrolig hvor mange krampeaktige wannabe-alfahanner det er her..

Noen klarer tydeligvis ikke tanken på å ta hensyn til andre.

 

Vet ikke hvor mange ganger du er beskylt for trakassering, Gothminister. Men er det mer enn... skal vi si 0, så er det ikke jentene som har et problem. Dersom du trekker slutningen "menn blir beskylt for sextrakassering for å se på jenter" av artikkelen e.l. så er det kanskje litt trangsynt? For det blir ikke menn på generell basis.

 

Peace.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Veldig enig.. Utrolig hvor mange krampeaktige wannabe-alfahanner det er her..

Noen klarer tydeligvis ikke tanken på å ta hensyn til andre.

 

Vet ikke hvor mange ganger du er beskylt for trakassering, Gothminister. Men er det mer enn... skal vi si 0, så er det ikke jentene som har et problem. Dersom du trekker slutningen "menn blir beskylt for sextrakassering for å se på jenter" av artikkelen e.l. så er det kanskje litt trangsynt? For det blir ikke menn på generell basis.

 

Peace.

 

Hva er dette for slags tøv prat? Ta hensyn til andre. Ved å se på vakre mennesker bryter man da ikke det. Det er vel heller slik at kvinner burde ta mer hensyn til mange menn i forhold til hvordan de kler seg, om vi skal diskutere hensyn.

 

Jeg har aldri og kommer aldri til å bli beskylt for trakassering. For det første er jeg gift med ei flott jente, som flere menn ser på registrer jeg, det skal de selvsagt få lov til. Jeg er også så heldig at kvinner ser på meg :eek: Og slik skal det være, vi er kåte friske mennesker og det er helt naturlig at vi tenker sex og nyter å se på hverandre.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...