Gå til innhold

Nokia Lumia 930 tråden


Anbefalte innlegg

Får prøve å ta kontakt med Nokia å høre hva de sier.

Klarer nok å leve med det,men når det er noe feil på en så dyr sak,så føles det ikke riktig å måtte leve med feilen.

Det er veldig mye lillaskjær på min. Det var nesten usynlig på den første jeg hadde,men der flimret skjermen.

På den jeg nå har, ser jeg tilogmed på hvite nettsider at der er et rødlig skjær øverst.

Om jeg går på brightness å justerer slideren fra max,og nedover, så når den er ca på midten,bytter den grå kanten på skjermen til lilla. Drar jeg den hurtig fra max til minimum, bytter fargen fra grå til grønn til lilla.

 

Har du prøvd å stille på fargeprofiler og evt skru av automatisk lysstyrke?

 

Har ikke noe lillaskjær på min med standard innstillinger, og hadde bedt om bytte dersom jeg hadde hatt det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart ikke MS/nokia koommer ut med noe om dette problemet om at de som har denne feilen,får byttet telefon eller noe slikt. Slik jeg har klart å finne ut på nett, ser det ikke ut som det er Software, da mange med samme Software ikke har dette problemet.

Lenke til kommentar

Rart ikke MS/nokia koommer ut med noe om dette problemet om at de som har denne feilen,får byttet telefon eller noe slikt. Slik jeg har klart å finne ut på nett, ser det ikke ut som det er Software, da mange med samme Software ikke har dette problemet.

Her er et svar som ble gitt av kundeservicen til Nokia til en annen person:

 

"Vi har blitt gjort oppmerksom på et problem der de vises på et begrenset antall Lumia 930 enheter er stille lilla misfarging. Men vi har identifisert årsaken og jobber for tiden med en programvareoppdatering som skal levere forbedringer.

I mellomtiden, prøv følgende trinn:

1. Gå til Innstillinger-> Lysstyrke og sette lysstyrken til "Automatisk" og "Medium"

2. Finn et mørkt område og slå skjermen av og på ved å trykke på-knappen to ganger

3. Gå til Innstillinger-> Skjerm og klikk deretter på "Lysstyrke profil"

Øke lysstyrken ved å flytte glidebryteren til høyre, som vil fjerne den lilla fargetone fra det grå feltet på bunnen av UI."

 

Antageligvis dårlig oversetting hos Nokia fra engelsk til norsk, men mulig det fungerer. Ellers så er det jo positivt dersom de har funnet ut at problemet er softwarerelatert, ikke hardware.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har noen funnet screen film som passer lumia 930?? Har bestilt hos 3 forskjellige selgere på ebay men ingen av dem passer?! Problemet er at lumia 930 har en kant som buer ned og der vil ikke filmen sitte fast...

mener jeg og prøvde å få tak i til n9 men den har og buet skjerm. klarer ikke huske om jeg fant en som passet noenlunde, til slutt. om jeg husker rett, så var det isåfall original som passet. mulig jeg blander med en annen nokia..

kan tenke med en skjermbeskytter ala zagg invisible shield vil sitte,pga den er litt flex i. men den er forferdelig å stryke fingrene over på skjermen .. synes jeg.

bruk telefonen uten, går fint, så lenge det ikke kommer sandkorn rett på glasset, det lager riper.

bruker mine telefoner i lomma på arbeidsbuksa hver dag på jobb uten noe beskytter. er snekker..

lumia 920 brukte jeg minst et år slik, og den val like fin i skjermen, helt til ungene fant den på lading en dag.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Det var denne varmen da.. Det blir tidvis så varmt bak på telefonen at jeg er redd polykarbonatet smelter. Er dere kommet noen nærmere hva som kan være årsaken til dette?

 

Jeg merker spesielt at varmen oppstår ved 'tung' grafikkbruk, og har vel konkludert med at det er cpu som jobber på høygir og derfor skaper varmen. Nå skal det sies at min 920 er godt brukt, og har ødelagt asfalt og flis i beste Nokia-ånd, og jeg tenkte det kunne være noe av årsaken til jeg testet 930 på elkjøp og fant at den også var varm i samme området..

Lenke til kommentar

 

. Ellers så er det jo positivt dersom de har funnet ut at problemet er softwarerelatert, ikke hardware.

Saken er vel heller at man her forsøker å løse et hardwareproblem (i skjerm eller lyssensor?) med en software-løsning.

 

Alle telefoner leveres jo med samme software, så hvis noen eksemplarer har problemet og andre ikke, så kan det ikke være snakk om at det er en softwarefeil. Software kan det lages uendelig mange identiske digitale kopier av, mens to hardware-eksemplarer aldri vil kunne bli 100% identiske.

Lenke til kommentar

Veldig synd (for meg personlig) dette med glance/øyekast/notification funksjon.

Jeg skulle så gjerne prøvd denne telefonen. Men vet at det for meg ville bli utrolig irriterende når jeg ikke ved bare å kaste et blikk på telefonen, kunne se om noe var skjedd.

I det daglige, går jeg veldig sjelden med telefonen i lomma. Den står ofte i hylla, både hjemme og på jobb.

Dette er for meg veldig viktig, selv om andre vurderer det annerledes.

Lenke til kommentar

Veldig synd (for meg personlig) dette med glance/øyekast/notification funksjon.

Jeg skulle så gjerne prøvd denne telefonen. Men vet at det for meg ville bli utrolig irriterende når jeg ikke ved bare å kaste et blikk på telefonen, kunne se om noe var skjedd.

I det daglige, går jeg veldig sjelden med telefonen i lomma. Den står ofte i hylla, både hjemme og på jobb.

Dette er for meg veldig viktig, selv om andre vurderer det annerledes.

 

Helt enig.

 

Jeg kunne ikke tenkt meg telefon uten denne funksjonen.

 

Tror jeg hopper over denne å venter på neste.

 

Min 920 fungerer enda utmerket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...