Gå til innhold

Kom du inn på førstevalget?


  

55 stemmer

  1. 1. Fikk du tilbud om studieplass?

    • Ja, førstevalget
      42
    • Ja, andrevalget
      9
    • Ja, tredjevalget
      1
    • Nei
      1
    • Ja. Annet tilbud
      2
  2. 2. Godtok du plassen?

    • ja
      53
    • Nei
      1
    • Lot være å svare
      1


Anbefalte innlegg

Nå er det vel tiden rett før skolestart, og mange har vel fått svar på om de har fått plass på studiet, eller så nærmer det seg snart. Da følte jeg det var litt interessant å se om folk her inne har fått plass der de ønsker seg. :)

 

Stem gjerne, men vil helst at folk skriver litt. Gjerne hva og hvor du har søkt, og om du har fått plass.

 

 

Personlig har jeg søkt forkurs ved HiOA. Skal få svar 10-12. juli, så nervene mine er på høygir nå. Håper på et ja på torsdagen. Ligger over snittet fra fjoråret, men man vet aldri.

 

 

:)

Endret av uTukt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I år har jeg søkt på utveksling gjennom NHH. Jeg kom inn på Universität Mannheim. Det var andrevalget mitt, men er like godt som førstevalget mitt, som var Wirtschaftliche Universität Wien. Jeg tar bachelor i økonomi og administrasjon.

 

I og med at man kan søke på mer enn tre studier, vil du kanskje legge til et svaralternativ for de som fikk tilbud om en studieplass som verken er første-, andre- eller tredjevalget.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg søkte Generell studiespesialisering etter yrkeskompetanse VG4 og fikk plass på 1. og eneste valget :), nettopp fått fagbrev som elektriker, men syntes ikke dette var noe for meg, derfor jeg jeg tar studiespesialisering for og prøve å finne noe annet å gjøre :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde strengt tatt ikke en prioritet på hva jeg skulle gå, da stor interesse er et krav jeg setter meg selv for å søke master, så alt jeg søkte på var "førstevalg".

 

Men jeg kom inn på master i Robotikk og intelligente systemer på UIO, noe jeg ser meg særdeles fornøyd med.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har søkt på lektorutdanning i tysk ved UiO. Siden alle kom inn i fjor, tviler jeg på at jeg med 56 poeng ikke skulle få komme inn. :w00t:

 

Kult! Tror det er 1 på mitt kull som har tysk, hehe. Lektorstudie i Oslo har mange bra sider ved seg og de viser vilje til å endre på de mindre bra. Miljøet er upåklagelig. Håper å se deg på Kjelleren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...