Gå til innhold

I oktober starter kampen om menneskenes nye hjem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Civ 5 er den utgivelsen med desidert mest problemer. Det gikk nesten ett år før det var stabilt. Jeg var så dum at jeg kjøpte det på release(eller nærme i alle fall), og hos meg gikk det fire måneder før jeg kunne spille mer enn 249turns på et game, og da går luven ut av Sid Meiers slagord "just one more turn" raskere enn du kan si det.

 

Forøvrig så så synes jeg at Civ 5 ble et kjempespill etter det ble kvitt skiten, men selvfølgelig må du ha utvidelser for å få full utbytte, og det er jo trist.

 

Civ har jeg spilt siden 1ern, men spinoffs som Alpha og Col er mine favoritter faktisk, med treern nært opptil.

 

Mener jeg kjøpte det (5) for 45$, pluss det samme i expansions, og det er det strengt tatt ikke verdt.

 

Så er vel stort sett enig i de fleste kommentarer her (utenom den som viser til TW ;) ).

 

Dette blir helt garantert kjøp, men på salg ca ett år etter utgivelse.

Som er den eneste måten å kjøpe fullverdi-spill på nå til dags (early acc/kickstarter/alfa aside)

Lenke til kommentar

Jeg hatet Civ IV. Kampsystemet fikk alt for høy "stack of doom"-faktor for min smak. Civ V (etter patching) er den beste versjonen siden Civ II, spør du meg. Det beholder elementene av utvikling og bygging som er i hjertet av civilization, samtidig som det klarer forvandle krigføring fra et heller slitsomt irritasjonsmoment til noe som faktisk er interessant.

 

Jeg gleder meg definitivt til Beyond Earth. Det ser ut til å ha akkurat nok likhet med Alpha Centauri til å fenge interessen min, samtidig som det er forskjellig nok til å holde på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...