Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For et spill! Jeg har fulgt litt med det, men ante ikke at det skulle bli så bra! Det er som en blanding av de klassiske Baldur's Gate og Fallout, akkurat hva jeg ønsket meg! Det jeg liker best er at du må finne ut av ting selv, og ikke blir ledet på skinner, samt at kampene er utrolig utfordrende! Jeg prøvde å gå vest for byen som level 2, men fikk ganske bra juling av level 3 undead.

 

Her var det mye positive tilbakemeldinger!

Lurer bare på om man kan møte tilfeldig andre mennesker som spiller for coop?

Eller finns det en slags lobby?

 

Her er en video-serie med coop. Du ser litt hvordan man starter i coop:

https://www.youtube.com/watch?v=ZpJJM_pCoJ4

 

Så et sprøsmål: Hvor mange NPCer som kan bli med partyet finnes det? Jeg ble ikke medlem av Fabulous Five, og kompanjongen min nektet å ta med dama i tavernaen, så ble litt redd for at jeg ender opp med å ikke få noen med meg. Er spesielt på utkikk etter en... låsesmed...

 

Her er karakteren min med en bøtte som hjelm:

 

hOzUxdJ.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er noen par ting jeg håper de fikser, eller ting jeg synes burde vært forandret.

Om noen har en løsning til noen av punktene så hadde det vært fint om dere kunne delt de med meg :)

 

  • Når man holder over en portal på karte, så burde det stå hva den heter. Nå har jeg begynt å markere alle stedene med et flagg sånn at jeg selv kan skrive hva de kalles.
  • Inventory/loot/skill vindue kommer på venstre siden. Det burde vært slik at den "husket" at om jeg flytter inventory til høyresiden så vil den åpne seg der neste gang.
  • Når du lager ting evt oppgradere så burde tooltip stå når du beveger musen over iconet for det du lager/oppgraderer.
  • Mulighet å låse actionbar
  • Mulighet til å skru opp hastigheten på AI. Da mener jeg at man slipper å se de gjøre sine ting. For når jeg treffer på 10 fiender og alle skal gjøre sitt så blir det fort kjedelig. Synes jeg hvertfall. En speedup eller bare skip hadde vært fint
  • Når du selger, så hadde det vært fint om man kunne velge ting ifra en character til å selge, for å se bytte til en annen og foresette med å legge til ting man vil selge.
  • Shit + venstre musetast når man har f.eks åpenet en kiste vil flytte valgte item over til kisten, nå må du dra alt over.
  • Hurtigtast for å lukke dialogen med en NPC, framfor å scrolle ned på listen over alternativer.
  • Melee combat, da må man klikke på fienden, om h*n beveger (de står jo aldri fryst i en stilling, de beveger på kroppen) seg før man trykker slik at silhuetten ikke er rød, så vil du mest sannsynlig flytte characteren din til rett ved siden av fienden... Range kan bruke bildene øverst på skjermen.
  • Det har skjedd altfor mange ganger at jeg er for rask med å trykke på SPACE når jeg er i combat og da skipper man turen sin. Jeg hadde likt en bekreftelse på at man vil skippe når man har flere action points til overs. Hvertfall en mulighet til å velge de i option menyen.
  • OG en søkefunksjon for inventory. Man kan jo leite seg ihjel for å finne et item til f.eks crafting..

 

Noe jeg har funnet ut nå i det siste.

Er at man kan mye letter vinner kamper om man tenker seg litt ekstra om hvor man plassere folkene sine. Selv om det virker logisk så tok det en stund før jeg forstod at det ikke er så smart å angripe range med melee, siden de nesten alltid vil bare trekke seg unna. Så da var det mye letter å få de til å komme til meg med å gjemme meg bak en mur.

 

The Undead Scourge finalen.

 

 

Når man kommer inn til rommet hvor King Braccus holder til så må man gå igjennom en stor dør (lvl 20 dør). Jeg wipet 2-3 ganger på den bossen om du vil kalle han for det.

Men til slutt så klarte jeg å få King Braccus og han andre melee fyren med meg igjennom døren, altså tilbake hvor man kom ifra og lukket døren bak de. Så fire og poison mob ikke fikk tak i meg. Så da var det en enkel sak å drepe King Braccus og sidkicken.

Selv om det tok altfor lang tid før jeg forstod at King Braccus ble healt når jeg brukte firespells på han...

Mine folk var alle lvl 8, 2 caster og 2 melee.

 

 

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)

The Undead Scourge finalen.

 

 

Når man kommer inn til rommet hvor King Braccus holder til så må man gå igjennom en stor dør (lvl 20 dør). Jeg wipet 2-3 ganger på den bossen om du vil kalle han for det.

Men til slutt så klarte jeg å få King Braccus og han andre melee fyren med meg igjennom døren, altså tilbake hvor man kom ifra og lukket døren bak de. Så fire og poison mob ikke fikk tak i meg. Så da var det en enkel sak å drepe King Braccus og sidkicken.

Selv om det tok altfor lang tid før jeg forstod at King Braccus ble healt når jeg brukte firespells på han...

Mine folk var alle lvl 8, 2 caster og 2 melee.

 

 

 

Et tip gjennom hele spillet og spesielt når man kommer til bosser; ha en i gruppa med høy styrke og packmule, fyll opp inventory med olje tønner. Når du kommer til en hard kamp hvor enten bossen eller adds kan ta fire skade, sett opp en 3-4 tønner før kampen og kite/cc alle mobs rundt disse tønnene for så og oneshotte de. Hvis det er vanskelig å sette opp på forhånd kan du også buffe fire resistance på figuren som har tønnene og bare springe fram og plassere ut tønnene under kampen.

 

Slik jeg gjorde det...

 

 

...i kampen mot King Braccus var at jeg plasserte 2 tønner der han poisen duden spawner før kampen, parkerte magen i nederste hjørne, buffa opp clericen med fire resist og gikk fram for å prate. Når kampen startet tok magen og kasten en small fireball på poisen bossen og kombinert med skade fra tønnene døde han.

 

Cleric sprang så opp til skjelett duden og kasta ut 3 tønner der, ranger skyter så en exploding arrow og han er død.

 

2/4 døde før første runde er over.

 

Runde 2 tar mage summon fire elemental, flammebossen healer elementalen når han angriper så han er veldig seig, du angriper ikke med fire elementalen men bare lar han tanke.

 

Cleric healer seg selv tilbake til full helse.

 

Videre utover er det bare å spamme vannspells og piler siden begge de 2 siste er svake mot det.

 

Kampen ble avsluttet med alle på full helse.

(alle i gruppen var i level 9)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en til kar i første byen, oppe i biblioteket. Der som ordføren er. Og ja når du kommer til end of the world. Så kan du lage dine egne henchmen for litt gull. Så da kan du nok lage deg en låssmed

 

Jeg har kommet meg dit (er det litt tilfeldig når man treffer på en slik stein?), men så ikke helt hvor det var. Problemet er at de to kompanjongene er AKKURAT lik mine to karakterer (hvor sannsynlig var det?) - en magiker med vann og luft-magi, og en knight med to-håndssverd. Jeg tror jeg vil bytte ut den andre knight'en med en... låsesmed, og kanskje bytte ut trollmannen med en som har andre skills. Evt. respecce en av de jeg har (når kan jeg gjøre det?). Jeg er level 4 nå og er akkurat med lighthouse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

(...)

The Undead Scourge finalen.

 

 

Når man kommer inn til rommet hvor King Braccus holder til så må man gå igjennom en stor dør (lvl 20 dør). Jeg wipet 2-3 ganger på den bossen om du vil kalle han for det.

Men til slutt så klarte jeg å få King Braccus og han andre melee fyren med meg igjennom døren, altså tilbake hvor man kom ifra og lukket døren bak de. Så fire og poison mob ikke fikk tak i meg. Så da var det en enkel sak å drepe King Braccus og sidkicken.

Selv om det tok altfor lang tid før jeg forstod at King Braccus ble healt når jeg brukte firespells på han...

Mine folk var alle lvl 8, 2 caster og 2 melee.

 

 

 

Et tip gjennom hele spillet og spesielt når man kommer til bosser; ha en i gruppa med høy styrke og packmule, fyll opp inventory med olje tønner. Når du kommer til en hard kamp hvor enten bossen eller adds kan ta fire skade, sett opp en 3-4 tønner før kampen og kite/cc alle mobs rundt disse tønnene for så og oneshotte de. Hvis det er vanskelig å sette opp på forhånd kan du også buffe fire resistance på figuren som har tønnene og bare springe fram og plassere ut tønnene under kampen.

 

Slik jeg gjorde det...

 

 

...i kampen mot King Braccus var at jeg plasserte 2 tønner der han poisen duden spawner før kampen, parkerte magen i nederste hjørne, buffa opp clericen med fire resist og gikk fram for å prate. Når kampen startet tok magen og kasten en small fireball på poisen bossen og kombinert med skade fra tønnene døde han.

 

Cleric sprang så opp til skjelett duden og kasta ut 3 tønner der, ranger skyter så en exploding arrow og han er død.

 

2/4 døde før første runde er over.

 

Runde 2 tar mage summon fire elemental, flammebossen healer elementalen når han angriper så han er veldig seig, du angriper ikke med fire elementalen men bare lar han tanke.

 

Cleric healer seg selv tilbake til full helse.

 

Videre utover er det bare å spamme vannspells og piler siden begge de 2 siste er svake mot det.

 

Kampen ble avsluttet med alle på full helse.

(alle i gruppen var i level 9)

 

 

 

Interessant måte du tok vant den kampen på :)

 

EdiT:

Jeg liker at det er så mange forskjellige måter man kan vinne en kamp på, fra å bruke omgivelsen og spells man bruker.

 

Jeg har er på et quest hvor jeg kan bruke en Blood Stone for å fullføre det. Men så lurte jeg på om det er noe jeg burde ta vare på til senere? Har ikke funnet ut hva den egentlig brukes til framfor å heale.

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilt dette spillet endel i det siste, og jeg kan anbefale det til dere som lurer på om det er verdt det.

Men det er VELDIG knotete, hadde de klart å finpusse interface og menysystemet etc. til noe bedre hadde dette spillet vært bortimot perfekt.

 

Det minner meg om baldurs gate 2 sine glansdager.

 

Noe som også er veldig irriterende er at det er INGEN voiceacting i spillet, så historien og stemningen faller flatt pga. nettopp dette. Det er jo ett veldig lite crew som står bak dette og jeg regnet ikke med det helt store, men regnet ikke med at det ville svekke spillet såpass som det gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noe som også er veldig irriterende er at det er INGEN voiceacting i spillet, så historien og stemningen faller flatt pga. nettopp dette. Det er jo ett veldig lite crew som står bak dette og jeg regnet ikke med det helt store, men regnet ikke med at det ville svekke spillet såpass som det gjorde.

 

Jeg har ikke spilt spillet selv ennå, og vil ikke se noe av det før jeg har spilt det, men så vidt jeg har skjønt har de vitterlig spilt inn stemmer med skuespillere. Har de ikke implementert dette i spillet ennå?

 

https://www.youtube.com/watch?v=_IoOmMlXz0E

Lenke til kommentar

Er snart ferdig med det første området nå. Har fått åpnet noen rom i Homestead og kan nå kjøpe bøker som gir ekstra poeng til attributes og abilities.

Er level 9 og merket at spillet har blitt en del enklere, men håper det venter noen utfordringer i neste område.

"Problemet" mitt er at jeg plukker opp absolutt alt jeg kommer over. Jeg har rett og slett for mye penger. Jeg har endt opp med å kjøpe skills som jeg ikke kan bruke ennå bare for å bli kvitt flere titalls rustninger og våpen.

Er veldig glad for at de bøkene som gir ekstra poeng koster såpass mye. Da har jeg fortsatt en god grunn til å støvesuge hele området rent for skatter.

 

Jeg må si meg enig i noen av irritasjonsmomentene Lèon tok opp. Spesielt det med at det er vanskelig å treffe fienden av og til. Jeg har også en tendens til å trykke på mellomromtasten for fort og da mister jeg en hel runde.

Men det er ikke mye å klage på i dette spillet akkurat. :)

 

Jeg vil absolutt anbefale spillet til alle. Man blir fort vant til at inventory osv er litt knotete. Jeg har spilt en del RPGer av denne typen så jeg forventer egentlig alltid at det er litt knotete. Bedre det enn spill som er beregnet på en Xbox kontroller (som er tilfellet for de fleste store amerikanske titler).

 

Jeg har fortsatt ikke helt dreisen på crafting må jeg si. Tror jeg rett og slett blir forvirret av alt skrotet jeg drar rundt på.

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Har tatt en titt på listene som finnes på nettet, men det er like forvirrende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også litt manisk når det kommer til å loote alt og plukke opp alt. Nå er folka mine lvl 12 og jeg har 81 184 gold og det bare stiger å stiger hehe.

Nærmer meg snart 70 timer spilt (ut ifra det Steam sier) men vil tro at 10 timer er AFK tid, ikke altid jeg gidder å gå ut av spillet men heller bare alt+tab.

 

Hvordan jeg fullførte queste 'The Initiation' =) Boom

 

 

Det tok lang tid før jeg fikk det til at de stoppet i døren, de andre gangene så plasserte jeg tønnene for nærmt døren så de bare teleporterte seg til der folka mine stod.

 

 

 

Crafting har jeg ikke helt kontrollen på, det er visse ting jeg får til men forstår ikke hvordan jeg oppgradere leather/cloth armor.

Jeg pleier å sjekke ut denne siden for crafting.

Angående crafting, er det noen som vet om det er visse ting som krever at characteren har både blacksmith og crafting for å utføre? For nå har jeg en som har 5 i crafting og en annen som har 5 i blacksmith.

Forstår ikke helt hva som kreves for å gjøre de forskjellige tingene.

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommet meg til konklusjonen av første området, spiller på Normal. Sliter litt med siste boss, men går seg til for hvert forsøk. Har et party med en ranger (pc) rogue (pc) Jahan og Madora som mine kompanjonger. En del små plukk som andre her inne skriver, men ikke noe stort å nevne. Mitt hovedproblemet med spillet er at jeg liker en historie som trekker meg inn, ikke mye her som motiverer meg på den fronten. Heldigvis er kampsystemet, crafting og lvl systemet så bra at jeg kan ignorere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...