Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det virker som et veldig bra spill utifra den korte tiden jeg har spilt det, men jeg irriterer meg litt over kameravinkelen.

Utendørs går det greit, men innendørs ser jeg nesten ingenting. Føler karakterene alltid er snudd mot skjermen, og det gjør navigering vanskelig.

Det er sikkert en vansesak og utifra det jeg har lest på nettet er kameraet slikt grunnet hvordan spillmiljøene har blitt tegnet.

Dette har aldri irritert meg i andre isometriske spill så vet ikke helt hvorfor det plager meg i akkurat dette spillet.

 

Utover det har jeg ingen klager. Har ventet lenge på et nytt turbasert RPG. :)

 

Man kan justere kameravinkelen litt med å klikke inn mus-hjulet , men er tildels enig at dette kunne vært bedre innendørs ja.

Spillet har veldig gode lydspor, vakker musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan åpne opp kameraet mye mer under Options, men dette er ikke å anbefale når man spiller kampanjen pga designvalg. Ikke prøvd det selv, så aner ikke helt hva de mener. Vi får bare en advarsel når vi prøver. Derimot kan det funke helt fint i spillerskapte eventyr. Men er det et stort problem er det jo bare å prøve å løsne på kameraet og se hvordan det funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er den raskeste måten å komme forbi byen i starten på? Sliter med å bli engasjert i det som foregår der, og vil heller ut på eventyr. Har faktisk knapt rørt spillet siden det kom. Blir bare sittende med Wildstar i stedet. :(

Gå nordvest. Der er det zombier i ca lvl 2-3. Prøv å løs mordet som er i byen også.

Lenke til kommentar

Herregud kor eg har kost meg i helga. Spelet blir fort nådalaust om du vågar deg inn i feil områder for fort så eg har snirkla meg framover. Grafsar til meg alt som ikkje er nagla fast i håp om at eg kanskje kan kombinere det til noko nyttig. Likar historien også sjølv om det ein periode der blei litt mange namn involvert.

 

Men eit par ting eg lurer på som kanskje nokon kan svare meg på.

1. Vil eg, når eg går opp i level på eit seinare nivå, få kun eit "skill point" i slengen då og, eller vil eg få fleire. Grunnen til at eg lurer er at det ved kun eit i slengen ser ut til at eg må spare for å få kunne øke f.eks "single handed" frå 2 til 3.

 

2. Kven er det som selg man-at-arms "skill books"? Temleg sikker på at eg fann ein slik kar, men no hugser eg sjølvsagt ikkje kven det var.

Lenke til kommentar

 

Hva er den raskeste måten å komme forbi byen i starten på? Sliter med å bli engasjert i det som foregår der, og vil heller ut på eventyr. Har faktisk knapt rørt spillet siden det kom. Blir bare sittende med Wildstar i stedet. :(

Gå nordvest. Der er det zombier i ca lvl 2-3. Prøv å løs mordet som er i byen også.

 

Takk, skal prøve det. Angående mordet er vel boken "How to commit the perfect murder" et hint. :p Problemet er å få tak i den uten at vaktene ser meg.

Lenke til kommentar

Schreiber: Anberfaler at du bare tar tiden til hjelp og undersøker rundt mordet. Det er mange oppdrag som på en eller annen måte er vevd inn i drapssaken, og før du vet ordet av det har du gjort en haug med oppdrag. Ting skalerer ikke etter ditt erfaringsnivå, så du er sjanseløs hvis du prøver å hoppe over så mye innhold. Den første landsbyen er jo sentral i hele den første sonen og alt som foregår der. Noe av det er også en del av "main story".

 

timmoody: Husker ikke navnet i farta, men sjefen for soldatene selger slike bøker.

Lenke til kommentar

Vet det er en sentral by og alt det der, men sliter med å interesser meg for den. Uten å komme i kamp først har jeg null interesse av karakterene jeg lager selv, og føler ikke akkurat at jeg har så mye å si i byen. Det er nok derfor slike ting burde være lengre ute i spillet. Nå bare surrer jeg rundt og prøver å skjønne hvorfor jeg er der og hva jeg driver med. Skuffende.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at du ikke leser teksten men bare trykker deg videre så fort som mulig Schreiber, dette spillet er så oldschool at det krever av deg at du leser teksten, noe som dessverre er mye å spørre av folk i disse dager.

 

Hvis du ikke leser mye vil nok spillet virke veldig kjedelig, men for de som liker å lese er det masse godsaker overalt i spillet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du blir mer engasjert av Wildstar enn starten av Divinity: Original Sin, Schreiber, og ikke engang har fått med deg hvorfor du er i den første byen, så har jeg vel mine tvil til at dette spillet er noe for deg uansett om du hopper over den eller ikke, men du må gjerne prøve. Plukk opp noen quests fra kapteinen du snakker med angående mordet helt nordøst i byen og forlat byen på vestsiden der det er skjeletter (og ikke der du støter på orcer)

 

9.3 i user score på Metacritic og bestselgende spill på Steam over en uke i strekk nå er forøvrig bare så utrolig kult, fortjent og egentlig sjokkerende,. Håper dette er starten på noe stort, og at yngre mennesker også ser at "gammeldagse" spill er utrolig gøy, og at det ikke bare er gretne oldiser, som jeg har inntrykk av besøker denne tråden, som kjøper det. :p .

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du ikke leser mye vil nok spillet virke veldig kjedelig, men for de som liker å lese er det masse godsaker overalt i spillet.

Hehe, alltid morsomt å lese sånt. Spesielt når jeg jobber som forfatter. :p

 

Hvis du blir mer engasjert av Wildstar enn starten av Divinity: Original Sin, Schreiber, og ikke engang har fått med deg hvorfor du er i den første byen, så har jeg vel mine tvil til at dette spillet er noe for deg

Samme gjelder dette. Bare fordi jeg synes det tar for lang tid å surre rundt i byen og lete etter en nøkkel eller en person i flere timer er ikke spillet noe for meg? Tvert imot er dette nøyaktig det jeg ville ha - minus den lange introen. Jeg visste utmerket godt hva jeg gikk til, noe som er grunnen til hvorfor jeg kjøpte early access i første omgang. Elsker Baldur's Gate og X-Com, så å blande de to var nesten perfekt. Spilte også Fallout 1 og 2 svært mye da de var nye, for ikke å snakke om klassikeren Planscape: Torment. En uengasjerende historie har ingenting med kvaliteten på resten av spillet å gjøre. Den mordgåten (som jeg for øvrig har løst) er ekstremt klisjé og kjedelig. Mener nå jeg da.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig er ferdig med mordgåten er du jo langt forbi det du ikke liker. Men jeg kjenner meg ikke igjen i det å lete i timevis etter en person eller en nøkkel. Jeg kan ikke huske å ha lett spesielt lenge etter noe som helst. Det er masse tråder og ting å utforske. Mangler sjelden ting å undersøke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At spillet er en så heidundranes suksess og blir likt av så mange er egentlig ikke overraskende. Selv om alle vi som opplevde denne sjangerens gullalder nærmer seg 40 , så er det MANGE av oss som fremdeles gamer. Ja gjennomsnittsalderen på en gamer har vel etter statistikken allerede passert 30 år :).

La oss håpe at salgstallene inspirerer Larian til mer i samme stilen. Spillet har brakt inn 50 mill kr på en uke :)

Lenke til kommentar

Høres ut som om han ikke vil like det. Og det er jo greit i seg selv. Tror alle kan se at spillet ikke er for han i det hele tatt.

Hvorfor er folk så opptatt på at det ikke er for meg? Tvert imot elsker jeg spillet. Eller ville ha gjort det, om ikke starten var så vanvittig treg. Jeg synes starten i Half-Life også var alt for treg og brukte for lang tid på å komme i gang, men jeg synes likevel det er et av de beste FPSene noensinne. Samme gjelder Doom 3. Gikk litt lei i starten og ventet på at ting skulle skje, men ellers er det en klassiker. Så hvorfor er spillet ikke for meg bare fordi jeg misliker de første fem timene av et spill som varer i over femti?

 

Alt de hadde trengt å gjøre var å forlenge starten, så man ikke kom til byen før etter en time eller to. Da hadde vi fått langt bedre følelse for spillet, for karakterene, for historien og så videre. Som det er nå brukte jeg lang tid på å lage karakterer, bare for å sitte i flere timer uten å ane hvorfor. Det har jo ingenting å si om jeg er Rogue eller Battlemage når alt jeg gjør er å surre rundt i byen og prøve å finne ut hvem jeg må snakke med.

 

 

Eller se det på denne måten; Jeg elsket Baldur's Gate 1og 2, men synes Icewind Dale har alt for mye fokus på kamp. Det er altså ikke det at jeg hater å lese ting som gjør at jeg mislikte starten i Divinity. Det er bare at det tar så alt for lang tid før spillet kommer i gang.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

(...)

 

Det du skriver er helt ulogisk, du har en kort dungeon først så kommer man til byen, akkurat som i balders gate 2, i bg1 var det en tutorial først så ett "dungeon" etterfulgt av byen. Når man kommer til byen snakker mann med menneskene der for å lære om stedet man er, får quests og lore. Dette er jo standard og slik vertfall jeg liker starten på rollespill.

 

Igjen høres du ut som en person som ikke faktisk leser teksten, det er ikke så mye fantasi som skal til for å finne ut hva det hintes til. Og det er plenty av folk rundt som gir mer hints.

 

En kritikk jeg kan være enig med er at starten kan være litt vanskelig for en som ikke er vandt til denne type spill, men du har spilt black isle spill før og da skal det meste av systemer være med en gang gjenkjennbart.

 

Men siden du mener doom 3 er en klassiker er kansje alt håp ute :p

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Begynner å bli litt bekymret over hvor opptatt dere er på at jeg ikke skal like spillet - noe jeg faktisk sier gang på gang at jeg gjør. Tror det er best jeg forlater denne tråden for min egen mentale helse.

 

Ha ha. Jeg vil anbefale deg å legge fra deg den offerrolle-taktikken din. Den har du brukt i tidligere tråder også. SÅ hårsår er du ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...