Gå til innhold

Destiny: Hva tenker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som jeg har fått spilt spillet en stund, sitter jeg igjen med blandede følelser. Gameplayet og grafikken er glimrende, men det er en del idiotiske designvalg som ødelegger det helhetlige inntrykket.

-Always online kombinert med dårlig nettkode. Jeg har mistet tellingen over hvor mange ganger jeg har blitt sendt ut av menyene fordi jeg har mistet kontakt med serveren. Jeg har brukt det samme nettet i flere år, og jeg har aldri møtt på et lignende problem på hverken 360 eller PC. Selv i andre spill som er always online (Diablo III). Det har gitt meg en skikkelig dårlig smak i munnen. Spesielt med tanke på at det ikke er særlig mye som skiller spillet fra et spill som f. eks Borderlands 2. Det føles ikke ut som om det er noen god grunn til at det skal være always online annet enn at Bungie/Activision ønsker å ha mer kontroll over spillet.

-Elendig historiefortelling. De kunne like gjerne ha droppet hele historien. Den er så generisk og kjedelig at jeg knapt nok har fått med meg hva det er den egentlig handler om. Det neste "Star Wars" my ass. Det hjelper heller ikke at vi må til bungie.net for å lese grimoires. Hvorfor ikke bare gjøre det på samme måte som Mass Effect?

-Ingen straff når folk forlater strikes. Ingen intuitiv måte å invitere randoms til strikes dersom noen stikker av.
Ingen mulighet til å sparke leechers fra strikes (jeg kan dog se for meg at folk kunne ha misbrukt et kick system)

-Innholdsmessig er det dessuten ganske skralt dersom en sammenligner det med Borderlands 2.

Til tross for dette så koser jeg meg faktisk med spillet. Gameplayet er jo bunnsolid, og det er som oftest det viktigste elementet. Jeg håper bare at Bungie lærer av det de har gjort feil, og at Destiny 2 blir det storspillet som 1'ern hadde potensiale til å bli. Hvis ikke kommer jeg nok til å prioritere Borderlands 3 foran Destiny 2.

Lenke til kommentar

^- Enig i mye.

Always online: Tja. Jeg spiller på PS4 (uten at jeg vet om det har noe å si). Ikke blitt kasta til orbit en gang uten å ha blitt varslet om det på forhånd (Når de skulle patche).

 

Historie: Latterlig. Latterlig. Latterlig. Og ikke minst dårlig innføring. Factions og Toweret er jo ikke forklart i spillet i det hele tatt. Mulig du kan lese dette på bungie.net(?), men hvorfor ikke bli møtt av en guide, en annen guardian som kan fortelle deg at du må velge faction du vil kjempe for, at det kommer en mystisk selger hver helg, hvem bruker valutaen glimmer? Hvem bruker strange coins? Hva skal man med rep? Skal vell redde en eller annen fallen guardian på månen i storyen, hvorfor kunne ikke han være bygget inn i denne delen? Historien hiver deg rundt om kring, ingen bakgrunnshistorie, ingen forhold til karakterene, Hex og Vex, fallen ditt og datt, Boss`er jeg ikke har peiling på hvorfor jeg må knerte og hva de har gjort.

Nei, skandale historie uten mål og mening som ikke hadde trengt for mye innsats på for å få fikset.

(Stakkars dvergen som må lese inn alle de skandaløse historiene)....

 

Strikes: Tja, kunne fått en ordning på det. Men å straffe folk som ikke orker å prøve for 50`ende gang på samme boss blir vell feil. Men finnes vell mange smarte måter å gjør det på. En stikker uten mål og mening, de to gjenverende kan stemme ja/nei om han bør straffes pga. stakk uten grunn. spiller som stakk får -50% damage eller lignende i en time og to.

 

Innhold: Jepp. Håper DLC`ene er SINNSYKT bra. (selv om jeg tviler litt)

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Jeg spiller på Xbox One. Det kan hende det er et problem på min side, men jeg synes det høres merkelig ut når jeg ikke har hatt lignende problem med andre spill.

Mye av historien blir forklart inne på bungie.net ja. Det er ikke særlig nyttig for oss som liker å lære mer om loren samtidig som vi spiller. Det er ikke en ny strategi fra Bungie sin side (bøker i Halo-universet), men det føles ut som om de har tatt det til et helt nytt nivå denne gangen.

Angående strikes så tenker jeg mest på de som stikker av fra striken med en gang de ser hvilken strike det er snakk om. Det er helt forståelig at folk ønsker å forlate et party etter 50 wipes. Uansett burde Bungie legge til en "search for new players" funksjon. Bare for å ta eksempel: I går var vi to guardians som spilte gjennom Akson-striken helt til Akson hadde 5% HP igjen. Først da bestemte matchmaking-systemet seg for å skjenke oss en tredje guardian.




Lenke til kommentar

Jeg fikk en legendary fra en rare engram i går. Første gang det har skjedd. For en følelse :p

 

Det ble en legendary Machine Gun ved navn Prestige IV :)

 

Jeg har forøvrig ikke hatt ett eneste problem som er Destiny-relatert. Jeg spiller på PS4 og har kun hatt problemer de gangene det er noe trøbbel/maintenance på PSN. Det har jo forsåvidt vært litt av det.

Endret av johnviggo
Lenke til kommentar

Kan man raide, og få loot så mange ganger man vil gjennom uka I VOG, eller må man vente på resett etter å ha fullført?

 

Jeg har ikke tatt raid selv enda, men såvidt jeg forstår kan du ta raid for loot 2 ganger. En gang på normal (level 26?) vanskelighetsgrad og en gang på hard (28?).

 

Når det er gjort må en vel vente til reset for å få loot.

Lenke til kommentar

Kan man raide, og få loot så mange ganger man vil gjennom uka I VOG, eller må man vente på resett etter å ha fullført?

 

Det han over sier.

 

2 ganger i uka. En på Normal(26), en på hard (30).

OG, du får loot av alle kistene første gang du kjører gjennom, når du kjører gjennom andre gang på den andre vanskelighetsgraden vil du kun få loot av 1/5 kister.

 

Noen som er med å kjører gjennom VoG i kveld? PS4? På Normal eller Hard?

Lenke til kommentar

 

Kan man raide, og få loot så mange ganger man vil gjennom uka I VOG, eller må man vente på resett etter å ha fullført?

 

Det han over sier.

 

2 ganger i uka. En på Normal(26), en på hard (30).

OG, du får loot av alle kistene første gang du kjører gjennom, når du kjører gjennom andre gang på den andre vanskelighetsgraden vil du kun få loot av 1/5 kister.

 

Noen som er med å kjører gjennom VoG i kveld? PS4? På Normal eller Hard?

 

 

Jeg vil gjerne prøve meg. Er level 28 titan. Har aldri kjørt raid før og kan trygt kalle meg for en casual gamer. Men om dere mangler en person vil jeg gjerne være med. PSN: Hagevik89

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...