Gå til innhold

TEST: Norges største test av mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SOm dere skriver i artikkelen i Møre og Romsdal - kapittele, så har Tysse og alle områder rundt der og videre mot Ålesund elendig Telenor-dekning på 3G, det er umulig å streame radio pga. at det kobler ut hele tiden, det har vært sånn lenge (flere år) og ser ikke ut til å bli fikset uansett, jaja må leve med edge/2G videre daa.......

Lenke til kommentar

Bra noen har vært villige til å endre overskriften fra "testet i hele Norge" til "Norges største test av mobilt bredbånd".

Sistnevnte er også imponerende, selv om testing utover stamveiene er minimal.

Det hadde ikke hjulpet så mye med å ta med RV 3, E16, E134 og E39 i full lengde; dekningskartet frister til å sette opp noen master som dekker hovedstamveiene de fleste stedene, men de av oss som skal på bilferie eller hytteferie er like kloke. Sognefjorden? Fjellheimene? Sunnhordland? Nordlandskysten?

Bra initiativ, og jeg håper dere plager leverandørene litt med et par plagsomme avstikkere fra hovedtraseene neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Supert med slike tester, men der jeg bor har NetCom best dekning, jeg kan ikke ha samtaler via telefonen med Telenor. Dessverre får jeg Telenor gjennom jobben, og vurderer å skifte til NetCom og heller betale fra egen lomme.

 

Noe jeg virkelig savner er en test som viser hvilke telefoner som er best mtp. dekning og hastighet under ulike forhold. Og hvorfor er det ikke standard at alle tester av mobiler inkluderer en slik test? Jeg mener det burde være krav til mobilprodusenter om at de må oppgi signalstyrke ved bruk av ulike typer nett, enten det er 4G, EDGE osv.

 

Finnes det oversikt/test over ulike telefoners signalstyrke?

Lenke til kommentar

Supert med slike tester, men der jeg bor har NetCom best dekning, jeg kan ikke ha samtaler via telefonen med Telenor. Dessverre får jeg Telenor gjennom jobben, og vurderer å skifte til NetCom og heller betale fra egen lomme.

 

Noe jeg virkelig savner er en test som viser hvilke telefoner som er best mtp. dekning og hastighet under ulike forhold. Og hvorfor er det ikke standard at alle tester av mobiler inkluderer en slik test? Jeg mener det burde være krav til mobilprodusenter om at de må oppgi signalstyrke ved bruk av ulike typer nett, enten det er 4G, EDGE osv.

 

Finnes det oversikt/test over ulike telefoners signalstyrke?

 

Hei, Indelible!

 

Ta en titt på denne artikkelen:

 

http://www.mobilen.no/artikler/se-hvilke-mobiltelefoner-som-laster-ned-raskest/161214

 

Var det noe sånt du tenkte på? :)

 

 

- Niklas

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

Amobil.no eies av Amedia som igjen eies av Telenor.

 

Det er litt flere enn Telenor inne på eiersiden. Du får det til å høres ut som om de eies 100% av Telenor.

LO har f.eks 35,65% av aksjene.

 

 

Telenor sitter på 44.2%. Og det at Telenor eide media skriver "anmeldelse" / test av produkt som sin største eier lever av å levere uten å nevne at de selv er i stor grad eid av Telenor er for å si det mildt _spesielt_.

 

Her kan det spesielt vær spennende å lese nok enn gang gjennom Vær Varsomp-plakaten, paragraf #2.

 

Det at siden denne testen, har Telenor malt resultater over alle slags bannere i sin annonsering gjør det heile enda litt mer _spesielt_.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Vi har testet mobilt bredbånd i hele Norge. Logoen viser hvilken operatør som er raskest på stedet."

 

Eg skjønner jo godt at folk begynner å klage på en så tåpelig overskrift. Men altså for eks. Haugesund er en stor by, som absolutt burde ha blitt testet. Ikke bare noen små flekker i sentrum av Stavanger. De burde blitt flinkare å lese gjennom kva folk skriver så veit de og om de har gjort noe feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...