Gå til innhold

Dårlig erfaring med komplett


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny på forumet, jeg har lest forumet et god stund, men først nå regga meg :smile:

 

Jeg kjøpte et hk(asus a7v133) og en athlon 1.33 på komplett. Jeg var ikke så veldig flink med hardware, men ville prøve å oppgradere det jeg hadde av en pc ganske mye:). Jeg satt hk på plass og satt på prosessoren og vifta. Viftene og alt starta, men det kom ikke noe bilde på skjermen:(. Jeg fant ingen løsning og dro til komplett og klaga, etter en halvtimes venting var alt fiksa, cmos var ikke resetta... (jeg vet ikke om det tyder på at hk'et var brukt før, men det så ut som det) Etter en uke så streika maskinen igjen....... :smile: men det hadde kosta meg 1500 mer enn beregnet.

 

Jeg gikk ganske fort lei av å bare ha 12 gb stor harddisk og dro til komplett og kjøpte meg en maxtor ata133 60 gb 7200 rpm. Helt fra starten var den rar, den var allerede formatert til fat32 (det var lagd 2 partisjoner) og den begynte å "lete" fryktlig noen ganger innimellom. Dette var så skjeldent at jeg ikke brydde meg om det. Nå driver maskinen og fryser hele tiden og harddisken lager nesten "klakke" lyder. Jeg har tenkt å dra til komplett og klage, men de klarer vel å skylde på meg denne gangen også :sad::(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisk skal jo ligge i en lukket antistatisk pakning.Det har dem gjort for meg i hvertfall, og da skal det ikke være mulig og ha to partisjoner.

Hvis du har det..så er det godt mulig en har byttet den inn pga de "klakke" lydene du prater om..så har sleipe komplett gitt deg den.

Jeg kjøpte et nytt hovedkort av dem en gang som jeg klarte og flashe i stykker biosen på.

Når jeg gikk tilbake og spurte om det gikk ann og fikse bios,så sa dem i Kongsberg at det var umulig og at jeg måtte kjøpe nytt hovedkort.

Et par uker etterpå skulle jeg kjøpe en vifte på Komplett på liertoppen..så prata jeg med en fyr som jobba der at jeg hadde klart og flashe biosen i filler..han sa han kunne fikse det for 150,- spenn..og det gjorde han :smile:

Med andre ord..jeg kjøpte et nytt hovedkort i kongsberg for ingen nytte.

Sleipt salgstriks fra komplett eller grønne selgere?

Jeg handler ikke mer Hardware fra komplett i hvertfall..bare noe stash i ny og ne..cdr og slikt.

 

Mio

Lenke til kommentar

Kjøpte for en stund siden en PC hos Komplett som ikke virket som den skulle. De forsøkte flere ganger å fikse den, uten hell. Tilslutt fikk jeg maskinen tilbake passordbeskyttet og beskjed om at jeg ødela den bare for å ha noe å klage på! De byttet skjermkort, minne og etterhvert (til et billigere) hovedkort. Som et plaster (salt?) på såret ville de gi meg Win2K (jeg som skulle bruke Linux...).

De godtok heller ikke at Forbrukerrådet var på min side. Tilslutt fikk jeg beskjed om at hvis jeg dukket opp i butikken igjen, så kunne de ikke garantere at jeg ville gå ut igjen selv!! Sendte da en henvendelse til hovedkontoret i Sandefjord.

 

Fikk lov til å heve kjøpet etter mye krangling, og har nå kjøpt en Dell Inspiron, 10.000 kroner over det jeg opprinnelig hadde tenkt å bruke på PC.

 

JonH.

Lenke til kommentar

Komplett er ikke bare dritten!

Har handla en del stæsj rundtom og komplett er helt klart min favoritt. De er kjappe og har god service etter mitt syn. Prøvde å handle fra f.eks databutikken en gang og det var litt av et prosjekt må jeg si. De var trege, svarte ikke på mail, rett og slett umulige å få tak i........

Handler alltid på komplett.no!

Lenke til kommentar

Komplett kjappe? Har ikke så mye å utsette på de bortsett fra den gangen jeg sendte tilbake et skjermkort som havarerte. Det var ikke noe om og men og krangling, men det tok fryktelig lang tid da...(flere uker) Heldigvis kunne jeg bruke mitt gamle kort som spare, men det kunne gjerne gått langt kjappere.

 

Til sammenligning havarerte en gang en harddisk jeg kjøpte hos PSDATA. Jeg ringte ned og fikk sendt en ny disk omgående FØR jeg engang returnerte den gamle. Denne servicen var jeg svært godt fornøyd med. Men selvølgelig kommer det an på hvem kundebehandler man får og hvordan man fremlegger sin sak.

Lenke til kommentar
IcEMaStA skrev (2002-02-19 13:24):

Jeg har tenkt å dra til komplett og klage, men de klarer vel å skylde på meg denne gangen også :sad::(:(

 

Prøv først å hendvende deg via mail? Så kanskje de ikke kjenner deg igjenn.

Men de skal da gi deg garanti på en HDD, for den kan du da ikke klare og monter feil. Okdå, noen kan jo det men i allefall;Du skal da få garanti på den HDD.

 

____________________________________

Don't blame me, I'm just a messenger"

 

[ endret av B|Real den 2002-02-20 19:09 ]

Lenke til kommentar

Om en butikk er virkelig god og vennlig ++ mener jeg at en oppdager så snart ting går galt.

De fleste litt store butikker klarer i dag å få levert varene på mindre enn en uke (så sant det ikke er topline og de har varene på lager).

 

Det jeg savner på mange butikker er mer info fra de under kjøp. Feks hvor varen ligger i køen, takk for kjøp, når den ble pakket og når den ble sendt.

Det koster sikkert ikke så mye strev det for butikken.

Lenke til kommentar

Pastet fra http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...st=1&replies=15

 

Vil bare benytte sjangsen til å fortelle flest mulig hvor dårlig service Komplott har...

 

---------------------------------------------

Jeg er fra Bergen, og _OIII!!!_ så dårlige Komplett er på service! Jeg har ikke _en_ eneste god erfaring med dem. Jeg kommer aldri til å kjøpe den minste ting av dem igjen....Useriøse!

 

Kan bare nevne en mildt sagt utrolig historie som skjedde for tre-fire år siden (jeg hadde ikke så veldig bra peiling på pc da) :

 

Da vi hadde vært og hentet PC-en som min far hadde oppgradert for 13000 viste det seg at skjermkortet ikke virket. (Gpu ble rett og slett kokende varm.)

Komplett sa de skulle ordne det (skifte kort) og etter en ukes tid fikk han PC-en tilbake. Heller ikke denne gang virket skjermkortet. Det viste seg at driverne til det nye og gamle kortet kræsjet.

 

Pappa leverte den inn på nytt, og denne gangen tok det over to uker før vi fikk den igjen.

Da vi hentet den krevde i tillegg Komplett at vi skulle betale for at de hadde reparert den.

 

HVORFOR?

Jo, nå skal dere høre hva Komplott-folkene sa til oss: "Dere ødlegger PC-en deres bevisst!"

 

Da hadde de attpåtil formatert harddisken fordi det ikke gikk an å slette driverne!?!?! Sistnevnte var altså årsaken, og det var altså vi som hadde gjort dette bevisst!(Selv om vi ikke fikk fram bilde i windows!)

 

Formateringen gjorde de i tillegg uten å ha ringt oss og spurt om lov!!!!

(Ja er klar over at de "ikke tar ansvar for data som går tapt", men det får da være måte på...)

Det endte etter mye om og men med at vi slapp å betale... Så bittelitteveldiglite ros skal Komplott ha...

 

Noe mer useriøst har jeg aldri vært ute for!

(har enda en historie på lager om hvor tungvindt det er å sende et Creative-kort i retur, men den får vi spare til en annen gang)

 

"Komplett har alltid rett!" ? :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå i alle fall bare hatt gode erfaringer med Komplett.no i alle fall.. De er kjappe til å svare på e-mailer (i alle fall når det gjelder ordrer.. :smile: Og rimelig kjappe på support-svar også.

 

Så langt har det stort sett vært med en Plextor som har måttet returneres, og de har jo sitt eget retursystem.. Litt artig igrunn det, 1 ukes tid tok det å sende inn en Plextor til Belgia, og tilbake til Norge.. Må sies å være brukbar service der i gården i alle fall.

 

Mvh.

Tore K.

Fornøyd Komplett-kunde.

Lenke til kommentar

Quote:


...dro til komplett og kjøpte meg en maxtor ata133 60 gb 7200 rpm. Helt fra starten var den rar, den var allerede formatert til fat32 (det var lagd 2 partisjoner)...


 

hmmmm..... dette er rart!

Kjøper du ny HD så skal den være i FORSEGLET antistatisk pose. Den skal heller verken være formatert eller partisjonert.

i dette tilfellet må de ha gitt deg en brukt hd! Var jo nyhetsoppslag i tv forrige uke, da en dame som hadde kjøpt ny pc hos komplett data hadde fått en hd med masse informasjon på fra en tidligere eier av hd! De hadde satt inn en brukt hd i hennes nye pc!

 

Ta dem, grill dem, lag røre og tumulter :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


hmmmm..... dette er rart!

Kjøper du ny HD så skal den være i FORSEGLET antistatisk pose. Den skal heller verken være formatert eller partisjonert.

i dette tilfellet må de ha gitt deg en brukt hd! Var jo nyhetsoppslag i tv forrige uke, da en dame som hadde kjøpt ny pc hos komplett data hadde fått en hd med masse informasjon på fra en tidligere eier av hd! De hadde satt inn en brukt hd i hennes nye pc!


Ta dem, grill dem, lag røre og tumulter :wink:


 

Helt enig.

Har selv faatt god service fra Komplett, men det er bare menneskelig at en selger proever foerst aa insinuere at "det er nok din feil, sjoe!".

Du maa staa paa ditt og argumentere saklig og BESTEMT for at en disk ikke allerede skal vaere partisjonert i to, at du ikke har aapnet maskinen og mast med CPU'en( men Komplett sine folk ), osv ad nausam.

 

Henvis gjerne til raed du fikk i fra forumet paa hardware.no, da tror( haaper ) jeg evnt. manipulerende selger tar seg inn igjen og blir litt mer service-minded.

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...