Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg var deg ville jeg ha gått for en av Hirsch-remmene. Du kan også sjekke ut Di-modell, f.eks Chronissimo-remmen deres. Du får den hos den superhyggelige Bob på Mywatchmaker.net. Chronissimoen hans er noe med det aller beste som finnes i den typen rem. Gå for den korte hvis du ikke har voldsomt svære håndledd.

 

Chronissimoen var virkelig lekker, men dyr. Jeg synes en rem til $70 blir overkill på en klokke til $110.

 

Er det noen som har oversikt til aktuelt verktøy mtp på å bytte rem og fjerne lenkeledd.

Lenke til kommentar

Jeg har sett meg ut to Tag Heuer Aquaracere mop ss med diamanter som jeg kan tenke meg. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken.

 

Er det noen av dere klokkeeksperter som kan si meg hva som er "riktige" eller gode priser på disse klokkene.

Denne WAF141G.BA0813 eller denne WAF1416.BA0813

 

Den første har jeg i en urmakerbutikk fått oppgitt ordinær utsalgspris på ca 23000 kr. Jeg har klart å prute den ned ca 20% til 18000, men jeg synes fortsatt at det er dyrt.

 

Den andre har jeg ikke sett i butikk ennå, men ser at Thune har tilsvarende Link til 34000 kr.

 

Har dere formening om hva som er greie priser i Norge. Er de norske prisene utrolig mye høyere enn prisene i andre europeiske land og i USA?

Lenke til kommentar
Hva synes dere om denne?

 

Kjøper'n kanskje etter sommerferie, siden akkurat nå har jeg bestilt ei D&G Klokke.

Den klokka ser etter min ringe mening helt grusom ut. Jeg har sansen for firkantede urskiver, men en firkantet klokke med tachymeter? Urgh. Rotete og fæl.

 

Gå heller for denne om du vil ha et firkantet ur: http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=435

 

Den burde passe bra med skinnreim også, om du får lyst til å bytte litt.

 

Jeg har sett meg ut to Tag Heuer Aquaracere mop ss med diamanter som jeg kan tenke meg. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken.

 

Er det noen av dere klokkeeksperter som kan si meg hva som er "riktige" eller gode priser på disse klokkene.

Denne WAF141G.BA0813 eller denne WAF1416.BA0813

Jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe et dykkerur, eller i det minste noe som prøver å se ut som et dykkerur, med diamanter. Det blir på en måte som en hammer av gull, den ser ut som noe funksjonelt, men den er bare til pynt, og som sådan ganske meningsløs. Bare pga. tachymeteret på den første (hva skal man med slikt på et pynte-ur?) liker jeg den andre bedre, den er i det minste mer renskåret.

 

Noe i samme stilen som jeg syns ser penere ut er f.eks. http://www.jurawatches.co.uk/watch.asp?productid=5168 (den koster også bare halvparten, riktignok ikke norsk pris). Jeg skal ikke si at dette er den ultimate klokken av sitt slag, det var bare en av de bedre jeg fant fra det første klokkemerket som datt ned i hodet på meg (Raymond Weil).

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe et dykkerur, eller i det minste noe som prøver å se ut som et dykkerur, med diamanter. Det blir på en måte som en hammer av gull, den ser ut som noe funksjonelt, men den er bare til pynt, og som sådan ganske meningsløs. Bare pga. tachymeteret på den første (hva skal man med slikt på et pynte-ur?) liker jeg den andre bedre, den er i det minste mer renskåret.

Dette er bare tull. Begge disse klokkene er dykkerur. De er riktignok pyntet med noe steiner og sånt, men begge er vanntette til 300m, har divers extension på lenka, enveis roterende bezel og selvlysende tall. Det er for øvrig ikke tachymeter på noen av klokkene, det er det sjelden på dykkeklokker. For å bruke samme analogien som deg, så er det som en hammer av stål, med diamanter på skaftet. Den er fullt brukbar, men koster skjorta og er pyntet til fest. Jeg tror ikke mange av disse klokkene noengang ser så mye dykkeaction, men de kan brukes til det.

 

Det skal for øvrig nevnes at jeg heller ikke syntes disse klokkene er noe å bruke en halv månedslønn på, men hver sin smak. Pris på Tag Heuer har jeg heller ikke peiling på, men klarer du å prute en klokke ned 20 %, høres jo det veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet forsåvidt at de er dykkerur, men er det noen som dykker med et diamantur? Blir ikke det som å ha dress under tørrdrakta? :p

 

Tja, er man James Bond ville vel det vært en selvfølge :)

 

Må si meg litt enig. Tag Hauer dykkerklokke med diamanter rundt som er et dykkeur som man ikke kommer til å dykke med noensinne omtrent blir litt dumt for min del, men det er kun min mening. :)

 

Får ny klokke mot slutten av uken så skal prøve å få tatt noen bilder.

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

God kveld i stuen.

 

 

Det viser seg at butikken der vi hadde bestilt klokken jeg får til konfirmasjonen (Urmakermester Tidemann i Akersgaten) har fått inn feil klokke, nemlig 39mm i stedet for 36. Spørsmålet er om jeg skal velge 39'eren som de har der nå, og få den på dagen (Søndag) eller vente på 36'eren? Jeg har ikke prøvd 39'eren, men har en klokke fra før av som er 39mm, og den passer relativt bra, men er muligens en smule stor. Hva synes dere?

 

39 eller 36?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...