Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har jeg endelig landet på en klokke. Tidligere har jeg sett på diverse Seiko- og Invicta-modeller, men har nå landet på en gammel kjenning; Omega Seamaster Planet Ocean.

Gratulerer - Planet Ocean er i min bok det aller peneste dykkeruret som finnes, overhodet. Jeg har i alle fall til gode å finne noe som ser like bra ut. Har lyst på et selv, men syns det er litt råflott når jeg allerede har en SMP.

 

Her er noen bilder: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=267000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ultimate Omegaen for min del er 2201.51.00 (venstre) eller 2901.51.82 (midten), med 222.30.46.20.01.001 (høyre) på en slags andreplass pga mønsteret på urskiva (foretrekker imidlertid røde tall, og teksten "Quantum of Solace" på skiva gjør at den utgår fullstendig):

 

22015100.gif29015182.gif22230462001001.gif

 

Skal være enig i at SMP med svart skive og ring (212.30.41.20.01.002) er feit, men den er liksom bittelitt skranten i midten i forhold til PO:

 

21230412001002.gif

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Hei, spennende tråd!

 

Har mistet ett ledd inni min fake tag heuer link tiger woods.

http://img.timezone.com/img/articles/news6...kTigerWoods.jpg

 

Sånt må man vel regne med når man ikke kjøper ekte, men uansett er mitt spørsmål:

 

Noen som vet om det er mulig å få tak i ett ekte ledd å sette inn?(Selve leddet + pinnen inni) Klokken er forøvrig kjøpt i Thailand, så da blir det heller ekte klokke istede for å reise ned dit å få tak i nytt ledd:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan sjekke, men jeg tviler på at en ekte og en fake er så like at deler går om hverandre. Tror heller ikke at du får kjøpt enkeltledd, du må kjøpe hele lenken, og originalt koster den sikkert mange ganger mer enn det du ga for klokken din.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg går for DS PODIUM, men jeg er skeptisk til reima.

 

DS Action er hvertfall den beste klokken. Urverket er nok mye det samme, litt usikker. Men kassen på action klokken er 200 meter vanntett, og den har skru krone. Samt at den er mer solid ellers og når det gjelder lenke og oppbygging av kassen. Velger du rem som er lite motstandsdyktig mot vann og som har en begrenset levetid på ca. 2 år ved aktiv bruk så får du også en mye mindre solid klokke.

 

For det andre så er det der den gamle versjonen av action klokken, siste versjon er å finne i butikkene nå.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor OL-logoen er plassert slik, den er vel ikke en viser!?

Viserne var ikke helt på topp de heller nei.

 

Det er jo ein limited edition og då. I mine auge er det ein artig detalj at dei nyttar logoar som motvekt på sekundvisaren. Som nevnt ovanfor her er det same gjort med bond-modellane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...