Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kvasbo: Aha!

 

 

God aften godtfolk.

 

Vurderer denne, men ut i fra bildet ser det ut til å være litt slitasje på kassa ? Eller er det bildekvaliteten som lurer meg ?

 

http://s564.photobucket.com/user/emilalvern/media/IMG_1156_zps04eefc55.jpg.html

 

Kjempeur det der altså!

Hvis du tenker på det som ser ut som hakk på venstre side av bezelen, så tror jeg det er bildet/belysning.

Lastet det ned, og forstørret det, synes det så helt fint ut jeg.

 

Kan du ikke høre med karen som selger det da?

 

Edit: Så på de andre bildene til selgeren, der så bezelen helt fin ut :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

God aften godtfolk.

 

Vurderer denne, men ut i fra bildet ser det ut til å være litt slitasje på kassa ? Eller er det bildekvaliteten som lurer meg ?

 

http://s564.photobucket.com/user/emilalvern/media/IMG_1156_zps04eefc55.jpg.html

 

Jeg har en Master Geographic med ca. samme kasse (akkurat samme finish), og den blir helt latterlig fort ripete. Gjør ikke så mye, den er fin for det, men den chromen der tåler ikke at man ser på den omtrent. Iallfall er det sånn for meg, og jeg er ikke spesielt uforsiktig (men jeg går ikke rundt og passer kjempenøye på heller - klokker skal brukes).

Lenke til kommentar

Hei,

 

har en Rolex Submariner (50th Anniversary) som jeg ikke får brukt så ofte. Har nettopp fått den tilbake fra service hos Askeladden i Stavanger, og ønsker å gi den bedre behandling når den ikke brukes.

 

Har noen erfaring med slike bokser som spinner klokka? Imiterer på en måte at uret blir brukt, slik at den ikke stopper opp. Eller er det like greit å la den stoppe i ny og ne?

Lenke til kommentar

 

Jeg har en Master Geographic med ca. samme kasse (akkurat samme finish), og den blir helt latterlig fort ripete. Gjør ikke så mye, den er fin for det, men den chromen der tåler ikke at man ser på den omtrent. Iallfall er det sånn for meg, og jeg er ikke spesielt uforsiktig (men jeg går ikke rundt og passer kjempenøye på heller - klokker skal brukes).

 

Du er sikkert klar over det, men disse ripene kan man lett pusse bort med en middel som heter cape cod og en pussefille :)

 

Angående Memovoxen er den latterlig fin. Det ligger en på tidssonene til latterlige 47k. Hadde lett kjøpt den om jeg hadde hatt pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du er sikkert klar over det, men disse ripene kan man lett pusse bort med en middel som heter cape cod og en pussefille :)

 

Angående Memovoxen er den latterlig fin. Det ligger en på tidssonene til latterlige 47k. Hadde lett kjøpt den om jeg hadde hatt pengene.

 

Vet. Antar det er den han lurer på å kjøpe :) Jeg skal sannsynligvis ha en JLC til i løpet av det neste året, og Memovoxen er på kortlista, sammen med Reverso Grande og Master UT.

Lenke til kommentar

Vant en SNX805 på eBay til snaue 250,- her om dagen og den har nå ramlet ned i postkassen. Trenger så tips til reim til klokka.

 

Tenker en blå nato med hvit(e) stripe(r ) eller muligens en lærreim med blått i seg. Prøvde den på en 20mm brun lærreim (18mm lug til lug, derfor stor og kranglete å bytte) og er ikke helt frelst. Den ankom med original seiko metallenke, men har ikke helt sansen for det. Liker militærstilen og vil gjerne fullføre den med en passende reim. Noen tips?

 

Wrist shot:

post-225303-0-56826400-1382538900_thumb.png

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg trenger hjelp til anbefaling av urmaker enten i Oslo eller Bergen. Jeg fant her om dagen et gammel lommeur fra Diogéne fra 1895 (gitt at merkingen på uret er riktig) som jeg har litt lyst til å få fikset. Etter hva jeg har funnet ut var Diogéne en del av det som i dag er Zenith, så jeg kunne sikkert send uret til dem å få den fikset, men 100 CHF pluss frakt for et prisestimat syns jeg er noe dyrt for et ur jeg ikke har snøring på om er mulig å fikse, eller om det i det hele tatt er verdt å fikse. Etter hva jeg har skjønt er ikke Diogéne spesielt gode urverk, men heller ikke dårlig, så er noe begrenset hvor mye penger jeg er villig til å legge i det uret.

 

Så noen som har anbefaling til urmaker som kanskje kan fikse det, eventuelt gi en dom om det i det heletatt er verdt bryet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...