Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt på Chopard sin 201-karat klokke. Verdens mest dyreste klokke, verdt $25 millioner.

 

chopard201watch.jpg

 

Den er laget av 15 karats rosa diament, 12 karat blå diamant og 11 karat hvit diamant. I tillegg er det 163 karats diamant omgitt av hvite og gule, så 201 karats, som klokken heter. :ph34r:

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hva kan dere si om kvalitet vs pris på den her ? Om dårlig kvalitet, kan dere tipse om andre klokker i samme stil for 1-2k? Om ok kvalitet (utifra pris seff) hvor får jeg kjøpt i norge (evt nettet)?

 

Edit: denne :love: hvor dårlig er det egentlig? Føler meg litt som når jeg faller for en jente som er billig men har sjarm :blush:

 

Takk så mycket.

Endret av danba
Lenke til kommentar

Hva kan dere si om kvalitet vs pris på den her ? Om dårlig kvalitet, kan dere tipse om andre klokker i samme stil for 1-2k? Om ok kvalitet (utifra pris seff) hvor får jeg kjøpt i norge (evt nettet)?

 

Edit: denne :love: hvor dårlig er det egentlig? Føler meg litt som når jeg faller for en jente som er billig men har sjarm :blush:

 

Takk så mycket.

 

 

Jeg ville valgt Seiko over Guess, rett og slett fordi Seiko er en velkjent og velrenomert klokkeprodusent som produserer klokker i nettopp god kvalitet til ikke så altfor mye penger.

 

Guess er jo først og fremst et motemerke, ikke en klokkeprodusent. Det er ofte at de største motehusene har avtaler med enkelte klokkeprodusenter som produserer urverk og klokker for de, men klistrer på Armani el. Hvorvidt kvaliteten er bra på den klokken vet jeg ikke, men jeg ville nok valgt Seiko over Guess/Armani/DG etc.

 

Merk deg forøvrig at GUESS klokken er 46 mm i dia, uten krone. Dette er en stor klokke, mens Seiko på sin side er 38 mm. :)

Sjekk ut mer av Seiko eller Hamilton som også har lignende klokker.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Er 38 mm latterlig lite? Jeg lurer ikke meg selv når jeg kjøper den seiko klokka som blir en 800-900 nok når mitt budsjett egentlig er oppimot 2k? Den blir ikke ødelagt etter et par mnd..

 

Vurderte også å bestille timex klokke til treningsbruks, this men mistenker at det like gjerne er å kjøpe f.eks this så den varer litt?

 

Edit: eyecandy

Endret av danba
Lenke til kommentar

Takk for svar! Er 38 mm latterlig lite? Jeg lurer ikke meg selv når jeg kjøper den seiko klokka som blir en 800-900 nok når mitt budsjett egentlig er oppimot 2k? Den blir ikke ødelagt etter et par mnd..

 

Nei, 38 mm er ikke latterlig lite hvis du har normal størrelse på håndleddene dine. Personlig syns jeg kronografer passer best når de er litt store, men jeg ville uten tvil kjøpt seikoklokken før guessklokken selv om den er litt liten.

Lenke til kommentar

Hmm, blir spennende å se. Vurderer nå å også kjøpe denne. Skagen er ok?

 

 

Skagen er helt greit. Stilrene klokker i alright kvalitet så vidt jeg er kjent. :) I den retningen du linker til så ville jeg kanskje også sett på Junghans. Junghans har vært med lenge og har siden 1960-tallet hatt meget stilrene og pene klokker. Vurderer selv sterkt et ur derfra. :)

 

Junghans-02.jpg

 

 

Disse ser unektelig bra ut. Kvaliteten burde være bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på Perpetual sine klokker. Men en ting jeg lurer på, hvordan drives disse, er det ikke batteri i dem?

Ellers så syns jeg det ser ut som suveren kvalitet uten at det har en skremmende pris. Man må huske at det er en liten bedrift med 4 ansatte, og ingen promotering av klokkene. De trives nok best i det små.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...