Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Må si meg helt enig, prøver å få pappa til å kjøpe en slik sånn at jeg har noe å arve når jeg er ferdig med masteren. Kynisk? Jeg går på BI, såklart jeg er. :p

 

Å være bi-utdannet og gå med billig Rolex blir faktisk for harry til at det går an. Særlig når man ikke engang har hatt råd til å kjøpe den selv.

Endret av kvasbo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke klokken selv (men har veldig lyst på den), men jeg regner med at det ikke er så vanskelig så lenge du har verktøyene til det. Har du erfaring med å bytte reimer fra andre klokker?

 

Om det bare er å dytte inn en spiss gjenstand i det lille festehullet til reima så skal jeg greie det :)

 

Men syntes faktisk denne er finere:

1276588929-17819.jpg

Marine Original polished white roman numerals

Endret av everlong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arabiske tall og med stor sekundviser er penest synes jeg.

 

Angående bytting av reim:

Jeg antar at det er samme prinsipp som en hel del andre klokker, blant annet Seiko som jeg har erfaring med. Det du trenger da er enspringbar-gaffel, som du må kile mellom reimen og der springbaren er festet på innsiden av klokka. Den kan altså trykkes ned, derav navnet springbar. Jeg ville ikke gjort dette uten erfaring. Det er lett å ripe opp klokken. På en Seiko til 500 kroner kan jeg risikere å få litt riper i den, men på en klokke til ti ganger den prisen ville jeg ikke gjort det uten tilstrekkelig erfaring.

 

Du kan lese litt om bytting av reimer her.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Jeg vet at seamastre er omtrent like uvanlige som regn på syttende mai, men det er likevel noe med den klassiske sorte, uten alt det james bond jallet, som jeg liker

post-123498-0-07752400-1304456154_thumb.png

 

Legg merke til datovinduet blant annet. En fin, symmetrisk skive og selve urkassen er skråskjært, uten at noen har kjørt en breitling og krommet hele dritten.

 

Om den nye revisjonen atpåtil kommer med blå lume, er jeg nok solgt.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...