Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Perpetual, med den 0-10-20-30-40 skalaen. Hva er den skalaen til?

 

Den med 24 tall skjønte jeg ikke :p

edit: Cronograph klokker er kule, men vet ikke hvor stilrent det blir.

 

 

24 tall fordi det er 24 timer i døgnet. Ville unngått chronograph hvis du skal ha en stilren klokke.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte at det er fordi det er 24 timer i døgnet, men skjønte ikke hvordan jeg skal lese den av ;)

 

Håndleddet mitt er 18,5cm i omkrets, hvis det har noe å si på størrelsen klokka burde være på?

 

 

Automatic, betyr det at den trekker seg opp, at du ikke trenger batteri? Ved å bevege håndleddet?

Endret av Znaky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Clas Ohlson selger noe som kalles Autosol, som egner seg fint til dette. Men vær for all del forsiktig når du setter i gang, denne inneholder også slipemidler. :)

Lenke til kommentar

post-224494-0-45390500-1304053778_thumb.jpg

 

Jeg synes denne er helt nydelig.

 

Orgastisk!

Orgastisk dysfunksjon (orgasmeforstyrrelser) er vedvarende forsinkelser eller fravær av orgasme etter en normal seksuell opphisselsesfase.

 

Skriveleif eller dypere mening?

 

Det var nok ikke skriveleif. Likte ikke urskiven eller remen, så det ble skivebom for min del.

Lenke til kommentar

2-3 tusen er egentlig den verste prisklassen å komme med anbefalinger i. Du får en del billige Seikoer og slikt der, men man går glipp av mye spennende fra f.eks. Stowa, Laco, Archimede, Christopher Ward, Helson +++ som gjerne ligger et par tusenlapper over, spesielt medregnet importavgifter. Nå er det jo uendelig mange flere alternativer dersom man går opp et par tusen, og jeg orker ikke å lage en veldig omfattende liste akkurat nå, men jeg ville vurdert å spare litt ekstra og få et mye bedre utvalg.

Lenke til kommentar

Ny day to day klokke, Certina Rookie.. Enkel og grei med ei go kraftig skive ;)

Ja, greit å ha om du skal steke et egg på tur. Legg baklokket i sola en ti minutters tid, og vips har du en stekepanne stor nok til et egg (minst). 3mm mindre enn det der er absolutt maks for dine håndledd.
Lenke til kommentar

Casio F-91W

Ypperlig klokke for hverdagsbruk som mujahideen.

Varer i 3 til 5 år før reimen begynner og smuldre, men det er ikke så viktig da den da brukes som timer.

 

post-123709-0-91672900-1304255391_thumb.jpg post-123709-0-14046700-1304255399_thumb.jpg

 

Sitter du litt lengre oppe i hierarkiet kan A159W F-91W være et godt valg, med metallreim for høyere holdbarhet (i bruk, ikke som timer på en bombe. Da spiller ikke reimen noen rolle).

 

post-123709-0-57154400-1304255841_thumb.jpg

Endret av Toast Is Pimp!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...