Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig forutsetter jeg at alle andre bruker snipingtjenester eller -programmer, slik at maksbudet mitt ikke får noen effekt før de siste sekundene uansett. :p

 

Kan hende det finnes noen bedre løsninger der ute nå, men jeg gadd sjelden å legge inn auksjonene i en egen tjeneste, jeg syntes det var for tungvindt og gav meg for lite. Skjønt, nå byr jeg stort sett på buy now eller best offer-auksjoner. Om jeg bød oftere på vanlige auksjoner hadde jeg kanskje tatt meg bryet.

 

Men å si at man ikke vant en annonse fordi man ikke brukte en snipingtjeneste er ike akkurat veldig sannynlig. Mer sannsynlig er det at man la inn et for lite maksbud og angrer etterpå - men det samme hadde vørt tilfelle om man brukte en snipingtjeneste.

Lenke til kommentar

Det var ikke få heller. Over hvor lang tidsperiode kjøpte du?

 

Jeg likte veldig godt Stowa'en og Seiko'en.

 

Alle automaticene her er kjøpt i løpet av de siste året. Quartzklokkene har jeg hatt lenge.

 

Seikoen er forøvrig en Seiko 5 og dermed veldig billig på Ebay dersom du er interessert. Jeg ga ca. 1000 kroner med porto.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått meg et par nye klokker og en fin boks, så da er det vel på tide å oppdatere litt her :)

 

*E* Leste postehistorikken din, lurte på om jaegeren var ekte vare. Har spurt deg om den før, men du skiftet avatar.

 

Aldri vært en fan av Stowa, men ethvert merke som lager spesialutgaver på oppfordring fra internettforum er ikke noe for meg uansett.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Må si at jeg likte Stowaen og JLC-en best, men en flott samling!

 

Håper på å få utvidet min kraftig med en gang jeg kommer ut i jobb, men blir vel et par billige japanske klokker før det, tenker jeg. I mellomtiden får jeg bare kjøpe inn remmer og NATO-er for å variere litt med det jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Jaegeren så litt malplassert ut i det selskapet. Er den ekte?

Hvem legger ut bilder her av fake klokker da?

 

Og den koster "bare" 80.000. Misforstå meg rett, det er ingen billig klokke, men det er da absolutt ikke uoppnåelig å spare opp til en slik i løpet av et par-tre år med en middels god inntekt. Hadde vi snakket en Patek til over en million sammen med resten av de hadde det jo kanskje vært naturlig å undre litt på hvor autentisk den er, men ikke når vi snakker i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Det er så enkelt som at JLC er en gave fra en (meget) klokkeinteressert slektning, og de andre er kjøpt i etterkant fordi gaven vekket interessen for klokker med skikkelige urverk :)

 

ethvert merke som lager spesialutgaver på oppfordring fra internettforum er ikke noe for meg uansett.

 

Det var da også et kriterie...

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lille heldiggris, en veldig fin gave. Forhåpentligvis kommer min samling til å inneholde noe lignende om en, tja, 10 års tid.

 

Hvordan er Longinesen på armen? Den har jo en ganske kraftig ramme rundt, og klarer ikke helt å forestille meg hvordan det vil se ut. Den er vel også relativt liten, 38 mm med hele kanten og 34-36 mm over urskiven, er den ikke? Klarer du å få til et WS?

Lenke til kommentar

Lille heldiggris, en veldig fin gave. Forhåpentligvis kommer min samling til å inneholde noe lignende om en, tja, 10 års tid.

 

Hvordan er Longinesen på armen? Den har jo en ganske kraftig ramme rundt, og klarer ikke helt å forestille meg hvordan det vil se ut. Den er vel også relativt liten, 38 mm med hele kanten og 34-36 mm over urskiven, er den ikke? Klarer du å få til et WS?

post-21498-0-92118200-1305385630_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Utseendet bør være noe som heller mot det klassiske, men dette kan muligens bli vanskelig med tanke på at skinnreimen sannsynligvis velges bort?

 

Ut over dette skal det bare være en vanlig klokke. Jeg er ikke kresen angående ekstra funksjoner. Videre må det følgelig sies at jeg har lite peiling på klokker. Sånn, bare for å ha det sagt.

 

Bare sleng ut noen forslag som jeg bør ta en ekstra titt på.

Lenke til kommentar

Utseendet bør være noe som heller mot det klassiske, men dette kan muligens bli vanskelig med tanke på at skinnreimen sannsynligvis velges bort?

 

Ut over dette skal det bare være en vanlig klokke. Jeg er ikke kresen angående ekstra funksjoner. Videre må det følgelig sies at jeg har lite peiling på klokker. Sånn, bare for å ha det sagt.

 

Bare sleng ut noen forslag som jeg bør ta en ekstra titt på.

 

Hva med denne eller denne f.eks.? Selv går jeg stort sett med divere til hverdags, for da slipper jeg å tenke på å være forsiktig når jeg bader og seiler osv...

Lenke til kommentar

Jo, de så flotte ut de, men jeg vil helst ha en klokke som jeg kan kjøpe over disk i en fysisk butikk. Da er det lettere å komme tilbake i tilfelle noe skulle skjære seg.

 

Det å velge klokke var ikke så enkelt.

 

Er det noen forretninger i Oslo som er verdt en titt? Så langt har jeg så vidt vært innom Bjerke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...