Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg vet at seamastre er omtrent like uvanlige som regn på syttende mai, men det er likevel noe med den klassiske sorte, uten alt det james bond jallet, som jeg liker

post-123498-0-07752400-1304456154_thumb.png

 

Legg merke til datovinduet blant annet. En fin, symmetrisk skive og selve urkassen er skråskjært, uten at noen har kjørt en breitling og krommet hele dritten.

 

Om den nye revisjonen atpåtil kommer med blå lume, er jeg nok solgt.

 

Hva mener du med det? Er jo blå lume på dagens SMP modell...

Min med lume:

post-121330-0-17312300-1304607314_thumb.jpg

post-121330-0-17510700-1304607352_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den nye revisjonen atpåtil kommer med blå lume, er jeg nok solgt.

 

Hva mener du med det? Er jo blå lume på dagens SMP modell...

Min med lume:

 

Blå og blå:

 

Seamaster professional:

post-123498-0-78438800-1304735826_thumb.jpg

 

PloProf:

post-123498-0-57378900-1304735865_thumb.jpg

 

Skulle jeg hatt en diver fra Omega, ville jeg heller gått for Planet Ocean. I mine øyne er dette kanskje den flotteste diveren som finnes. Kvaliteten er jo også upåklagelig.

 

Jepp, hadde gått for den skiva, men versjonen med mesh-lenke i flettet stål.

Planet ocean-lenka synes jeg er regelrett upassende på en så dyr klokke.

Får like gode, kanskje bedre lenker på en tag aquaracer til en tredjedel av prisen, men det gjelder i STOR grad for en rekke rolexmodeller også.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg har arvet en ganske dyr Rolex klokke (ca 150 000)som jeg ønsker å selge.

Noen som kjenner til butikker i Oslo området som driver med slik ?

 

Hm, mulig briljantwatches.com kan tenkes selge klokken din, mot mesteparten av en eventuell fortjeneste.

Bruktprisene på den siden er uansett hinsides enhver fornuft.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne?

Bitt av basillen? :whistle:

Bidding has ended.

 

Bitt av den basillen ja, dyr basill... Hadde forresten høyeste budet 10 sek før slutt, da kom det en idiot på banen som bøy 51$ mer, slik at det gikk over mitt maksbud med 1$! Noen har vært lenge i gamet skjønner jeg

Endret av Håk
Lenke til kommentar

Nei, de bruker "sniping"-tjenester, noe du burde gjøre hvis du har ambisjoner om å vinne, spesielt på større auksjoner.

Det er jo strengt tatt ikke noe poeng i. Det beste er jo legge inn et maksbud som faktisk ER det du maksimalt er villig til å by. Om noen byr mr enn deg - ja vel, da bød de mer enn du var villig til å gjøre. De fleste fordelene jeg ser listet opp med sniping er stot sett tvilsomme eller direkte feilaktige, og de som ikke er det, avhenger av at alle andre plutselig blir mye mer interessert i gjenstanden fordi akkurat du byr tidlig - noe som er fulstendig urealistisk i hvert fall på auksjoner med en viss aktivitet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der blir litt feil tankegang, fordi du forutsetter at alle andre også legger inn maksbudet sitt med en gang. Sånn er det ikke. Det er mange som legger inn et lavere bud enn det de maksimalt er villige til å gi, for å f.eks. avvente situasjonen, eller fordi de har et inntrykk av at de kan få varen billigere på den måten. Det er rett og slett mange uerfarne/dumme/usikre som byr, og det er da ingenting i veien for å utnytte det ved å bruke en snipingtjeneste. Den sikreste måten man kan forsøke å vinne en auksjon hvis man har fastsatt en øvre grense for hva man vil gi for varen er å legge inn maksbudet sitt i en snipingtjenste. Slik jeg ser det er det rett og slett ingen grunn til å ikke gjøre det. Man taper ingenting på det, men man kan potensielt utmanøvrere en annen som byr, så hvorfor skal man ikke bruke det?

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...