Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokon som har anbefalingar å komme med til ein som har lyst på ei minalistisk klokke?

Ser føre meg at eg kjøpe ei nato-reim etter kvart, men vil helst ha ei klokke med få detaljar og tynn kant, type den som nettopp blei posta. Eg vil dog finne noko som passar lommeboka til ein student betre. :p

Lenke til kommentar

Pen klokke! Noe spesiell grunn for at du skal ha svart?

Ikke annen grunn at jeg liker bedre svart enn brun reim på klokker, men det er vel god nok grunn det?

 

Noen som kan svare på om den reimen jeg linka til vil passe til klokken? :)

 

edit: nevermind.. fant ut at 316L må bety 3/16 inch aka 30 mm så da blir 22mm litt lite. Får se andre plasser om jeg finner!

Endret av reid91
Lenke til kommentar

Pen klokke! Noe spesiell grunn for at du skal ha svart?

Ikke annen grunn at jeg liker bedre svart enn brun reim på klokker, men det er vel god nok grunn det?

 

Noen som kan svare på om den reimen jeg linka til vil passe til klokken? :)

 

edit: nevermind.. fant ut at 316L må bety 3/16 inch aka 30 mm så da blir 22mm litt lite. Får se andre plasser om jeg finner!

Nei, 316L er en type rustfritt stål. Og hvordan du får 3/16 inch til å bli 30mm forstår jeg ikke....

 

Uansett, jeg ville gjettet på 20mm lug width på den CW-klokka du linket til.

Lenke til kommentar

Pen klokke! Noe spesiell grunn for at du skal ha svart?

Ikke annen grunn at jeg liker bedre svart enn brun reim på klokker, men det er vel god nok grunn det?

 

Noen som kan svare på om den reimen jeg linka til vil passe til klokken? :)

 

edit: nevermind.. fant ut at 316L må bety 3/16 inch aka 30 mm så da blir 22mm litt lite. Får se andre plasser om jeg finner!

Nei, 316L er en type rustfritt stål. Og hvordan du får 3/16 inch til å bli 30mm forstår jeg ikke....

 

Uansett, jeg ville gjettet på 20mm lug width på den CW-klokka du linket til.

Takk for svar.

Mente 1 3/16 inch. Men tror du den 22mm reimen jeg linka til ville passa, eller vil 20mm være maks?

Lenke til kommentar
Men tror du den 22mm reimen jeg linka til ville passa, eller vil 20mm være maks?

Vel, hvis det er slik at det er 20mm mellom hornene, vil du få trøbbel med å få på en 22mm uten å gjøre litt modifikasjoner på remmen. Uansett - kjøp klokka, og bestill remmer etter hjertets lyst når du får den. Da kan du måle mellomrommet først, også kan du gå til urmakere og evt prøve remmer før du kjøper dem eller du kan bestille fra de tusenvis av nettbutikker som selger klokkeremmer (og ikke minst fra Ebay).

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å finne klokker i norske nettbutikker som tilfredstiller det jeg er ute etter?

(Jeg har så og si null peiling på klokker)

 

Utseende: Brun skinnreim. Størrelsen på kassen har ikke så alt for mye å si sålenge den ikke er knøtliten eller gigantisk. Er fan av kvit "bakgrunn" eller hva det heter på fagspråket. Gjærne litt vintage stil.

 

Pris: Maks 2.000,- kr

Det må være litt kvalitet i uret, men det jeg er ikke ute etter noe livstidsklokke i denne omgang.

 

Har sett litt på Nevil Havana Brown og den tilfredstiller hva jeg er ute etter.

 

image2322.jpg

 

____________

En random

precision-gents-atomium-radiocontrolled-brown-leather-watch-i_z_1635.jpg

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Men tror du den 22mm reimen jeg linka til ville passa, eller vil 20mm være maks?

Vel, hvis det er slik at det er 20mm mellom hornene, vil du få trøbbel med å få på en 22mm uten å gjøre litt modifikasjoner på remmen. Uansett - kjøp klokka, og bestill remmer etter hjertets lyst når du får den. Da kan du måle mellomrommet først, også kan du gå til urmakere og evt prøve remmer før du kjøper dem eller du kan bestille fra de tusenvis av nettbutikker som selger klokkeremmer (og ikke minst fra Ebay).

Ja bestilte klokken inatt, og fikk samtidig svar fra dem på at den reimen ikke ville passe klokken.

 

Må bare nok en gang tipse om at hvis noen har planer om å kjøpe christopher ward klokker så gjør det fra den amerikanske siden! Veldig store prisforskjeller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...