Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bottom line er uansett at "mote-klokker" er ein uting! :whistle: Eg meiner ikkje at Tag Heuer er moteklokker, det var ikkje poenget. Tag er greit nok det, men designteamet der er litt for ivrige meiner eg. Gode gamle Heuer derimot, DET var saker!

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Dere er jo bare sære om dere mener at en klokke SKAL være sveitisk eller fra japan. Jaja, la gå :)

 

Så er vel ikke jeg så opphengt i klokker som dere kanskje er heller, vil bare at den skal ta seg godt ut til et klesanntrekk :)

 

Synes ikke det er en selvfølge at klokken skal være fra Sveits eller Japan da gode urverk kommer fra mange steder her i verden. :)

 

Problemet med moteklokker er at de er basert på et urverk til 150 kr og npr Armani/gucci etc logo kommer på så blir prisen hevet til 2000. Man betaler da mest for motenavnet.

 

Når man da ser på feks et godt sveitsisk ur så betaler man både for merket, men også i aller høyeste grad for kvaliteten på klokken. :)

Lenke til kommentar

Beste eksempla på ikkje-sveitsiske praktverk kjem jo frå A.Lange & Sohne, som er tysk. Dei er, etter mange si meining, fullt på høgde med Patek Philippe, Vacheron Constantin etc.

 

Problemet med moteklokker er at de er basert på et urverk til 150 kr og npr Armani/gucci etc logo kommer på så blir prisen hevet til 2000. Man betaler da mest for motenavnet.

 

Ja, men dette gjeld også anna enn dei grusomme moteklokkene. Fleire produsentar tek høge prisar for produkta sine, sjølv om det berre er standard ETA-verk (eller ein lett modifikasjon av desse) som sitt i "motorrommet".

 

Dette tyder på at det ikkje alltid er "swiss made" som er symbolet for kvalitet. Altså, same urverk kan sitte i ein sveitsisk Oris og ein tysk Stowa, til vidt forskjellige prisar. Dette skriv eg kun på ståande fot.

 

Og moralen er: skal ein investere i ei dyr klokke (kva no enn dyr betyr) skal det vera in-house movement.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Bestilte meg i dag en Lum-Tec C1, som nå er på vei hit i posten. Gleder meg til å teste dette noe "ukjende" merket. Slo til på grunn av meget god kampanje. Kostet før nærmere 4k, jeg betalte nå 2,5k. Jeg har også lest mye positivt om klokkene deres, og har ikke minst forelsket meg litt i lumineringseffekten.

 

Noen bilder:

post-11680-1273259562,7387_thumb.jpg

post-11680-1273259569,1231_thumb.jpg

post-11680-1273259576,5599_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva synes folket her inne om tourbillon-klokker? Stygt eller pent? Jeg personlig kunne nok gått med det. Synes det er litt stilig til tider. Passer jo nødvendigvis ikke til alle plagg. Prisen er noe stiv for ekte tourbillon, da man kan få seg en SUV for hva de koster :whistle: Et godt stykke unna klokkebudsjettet mitt altså.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Kunne noen hjelp meg å finne 2stk klokker som jeg er på jakt etter.

 

1. Casio PRW-5000T-7ER (ny modell)

Har lett rundt etter klokken, men finner den ingen steder.

En lokal butikk kunne ta inn klokken i løpet av 2 dager om jeg skulle ha den, men jeg vil gjerne se/prøve klokken "live" før jeg kjøper. Dessuten så skulle også ha butikken ha 6500,- for klokken (ut fra liste pris), men ser på nette at de fleste selger klokken 2000,- billigere.

 

PRW-5000T-7ER.jpg

 

2. Jakter også en gammel forelskelse. Modellen er nok utgått, men håper det kan være mulig å skaffe klokken allikevel. Det er snakk om en Omega, husker dessverre ikke modell navne. Finnes det noe arkiv jeg kan lete i?

 

Klokken ligner utrolig på denne (kan hende det er denne også).

omega2296.80.jpg

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Den siste der er en

Omega (Titane) Seamaster Professional Chronograph ref.2296.80.00

 

Det er blitt solgt minst 2 av den klokken på finn.no de siste 5 årene , men ingen der akkurat nå.

 

Opprinnelig butikkpris på denne var rundt 40.000kr blandt annet pga at den har urkasse og lenke i titan (som er superlett), chronograf, og at bezel samt midtledd og kroner er belagt med ekte gull.

 

Mener også at denne ble produsert i et begrenset opplag. Så det eneste du får kjøpt nytt via butikk nå er vanlig Seamaster Chronograf i blå eller sort.

 

Brukt versjon av den modellen du refererer til må man nok ut med rundt 20.000-25.000kr for.

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Den siste der er en

Omega (Titane) Seamaster Professional Chronograph ref.2296.80.00

 

Det er blitt solgt minst 2 av den klokken på finn.no de siste 5 årene , men ingen der akkurat nå.

 

Opprinnelig butikkpris på denne var rundt 40.000kr blandt annet pga at den har urkasse og lenke i titan (som er superlett), chronograf, og at bezel samt midtledd og kroner er belagt med ekte gull.

 

Mener også at denne ble produsert i et begrenset opplag. Så det eneste du får kjøpt nytt via butikk nå er vanlig Seamaster Chronograf i blå eller sort.

 

Brukt versjon av den modellen du refererer til må man nok ut med rundt 20.000-25.000kr for.

Søkte på ref. nummere du ga meg, da fant jeg denne siden: http://www.watchbox.be/prod/Omega-Watches/SEAMASTER%20PROFESSIONAL%20CHRONOMETER/item2025.htm

 

Det er denne klokken jeg ønkser meg ja. Her står det også at klokken er NEW. og prisen er omtrent halvert fra 4760 € til 2860 €. Tror du denne siden er til å stole på?

Lenke til kommentar

Virker ikke som noen dårlig deal, og virker som det er nettsiden til en etablert urforretning i Belgia, i og med at den også har en besøksadresse. Men kjenner ikke til den så skal være forsiktig med å tro for mye, er jo tross alt mye luresider på nettet også.

 

Hadde selvsagt vært best om man kunne kobinert det med en tur til belgia eller noe. Fordelen med feks. finn.no er jo at man kan møte selger og sammen verifisere klokken hos en autorisert forhandler av Omega, eller få med assuranse-bevis. Er ikke selger villig til dette har man enkelt luket ut en potensiell luring.

 

Når det er så mye penger liker jeg å være litt paranoid :)

Endret av JLord
Lenke til kommentar

1. Casio PRW-5000T-7ER (ny modell)

Har lett rundt etter klokken, men finner den ingen steder.

En lokal butikk kunne ta inn klokken i løpet av 2 dager om jeg skulle ha den, men jeg vil gjerne se/prøve klokken "live" før jeg kjøper. Dessuten så skulle også ha butikken ha 6500,- for klokken (ut fra liste pris), men ser på nette at de fleste selger klokken 2000,- billigere.

 

De som importerer Casio klokker til Norge selger den for 5990,- så butikken tjener bare 500 for den. Så på det norske markedet får du den ikke billigere.

Lenke til kommentar

1. Casio PRW-5000T-7ER (ny modell)

Har lett rundt etter klokken, men finner den ingen steder.

En lokal butikk kunne ta inn klokken i løpet av 2 dager om jeg skulle ha den, men jeg vil gjerne se/prøve klokken "live" før jeg kjøper. Dessuten så skulle også ha butikken ha 6500,- for klokken (ut fra liste pris), men ser på nette at de fleste selger klokken 2000,- billigere.

 

De som importerer Casio klokker til Norge selger den for 5990,- så butikken tjener bare 500 for den. Så på det norske markedet får du den ikke billigere.

Nettopp bestilt klokken for 4,177.90nok hos http://www.klockia.se/casioprotrekprw5000t7-p-4545.html og klokken blir sendt til Strømstad. Bor like ved Svenske grensen, så jeg henter klokken på den andre siden av grensen så slipper unna mva og toll avgift.

Lenke til kommentar

1. Casio PRW-5000T-7ER (ny modell)

Har lett rundt etter klokken, men finner den ingen steder.

En lokal butikk kunne ta inn klokken i løpet av 2 dager om jeg skulle ha den, men jeg vil gjerne se/prøve klokken "live" før jeg kjøper. Dessuten så skulle også ha butikken ha 6500,- for klokken (ut fra liste pris), men ser på nette at de fleste selger klokken 2000,- billigere.

 

De som importerer Casio klokker til Norge selger den for 5990,- så butikken tjener bare 500 for den. Så på det norske markedet får du den ikke billigere.

Nettopp bestilt klokken for 4,177.90nok hos http://www.klockia.se/casioprotrekprw5000t7-p-4545.html og klokken blir sendt til Strømstad. Bor like ved Svenske grensen, så jeg henter klokken på den andre siden av grensen så slipper unna mva og toll avgift.

... og så håper vi at ingen fra tollvesnet leser dette :-)

Lenke til kommentar

... og så håper vi at ingen fra tollvesnet leser dette :-)

De kan gjerne lese for min del, er helt lovlig!

Finnes mange artikler om dette, blant annet denne: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92

 

Nettopp bestilt klokken for 4,177.90nok hos http://www.klockia.se/casioprotrekprw5000t7-p-4545.html og klokken blir sendt til Strømstad. Bor like ved Svenske grensen, så jeg henter klokken på den andre siden av grensen så slipper unna mva og toll avgift.

350 pund (pundet er i 9!) på Ebay.

Ja ja... Nå har jeg allerede handlet. Men det var billig, halve prisen kontra Norge.

Føler meg litt tryggere med en svensk butikk enn Ebay også.

Endret av tom waits for alice
Fjernet noen generasjoner med quotes
Lenke til kommentar

Ja, men dette gjeld også anna enn dei grusomme moteklokkene. Fleire produsentar tek høge prisar for produkta sine, sjølv om det berre er standard ETA-verk (eller ein lett modifikasjon av desse) som sitt i "motorrommet".

 

Dette tyder på at det ikkje alltid er "swiss made" som er symbolet for kvalitet. Altså, same urverk kan sitte i ein sveitsisk Oris og ein tysk Stowa, til vidt forskjellige prisar. Dette skriv eg kun på ståande fot.

 

Og moralen er: skal ein investere i ei dyr klokke (kva no enn dyr betyr) skal det vera in-house movement.

 

Så sant så sant. :) Klokker som ligger fra 5000 til 15000 kan fort ha samme urverket som en til 20.000-50.000. Valget da faller jo på om klokka er fet eller ei..

 

Personlig venter jeg på å få råd til:

post-103787-1273513589,2935_thumb.jpg

 

kombinert med en lærrem laget av ammo satchel:

post-103787-1273513603,8462_thumb.jpg

 

 

Titter også etter en fet dykker, men har ikke funnet den helt ennå... :)

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...