Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Planlegger å kjøpe min første "skikkelige" klokke. Jeg vil ikke bruke så mye penger så tenkte derfor å handle en Seiko 5 (SNK795) fra Ebay, og kjøpe en nato-rem til. Men, jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken farge jeg skal gå for på remmen? Oliven, grå eller sort?

 

Dersom dere har andre gode forslag til klokker i samme prisklasse så er det også selvsagt hjertelig velkommen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min natoreim, med sorte og grå striper fra den engelske nettbutikken TimeFactors , det gikk veldig fint :)

 

Som en liten kuriositet for de som ikke vet det og er interessert i "bondreima"; så har natoreima med grå og sorte striper i mange år feilaktig blitt kalt bond-natoreima. Dette fordi reima Sean Connery har på Rolexen i noen av filmene langt unnenfra ser ut som den har sorte og grå striper. Close-ups etter at filmene ble konvertert til HD-oppløsning viser derimot at reima har sorte og olivengrønne striper med små røde striper mellom disse igjen.

James-Wrist-Shot.jpg

Etter tips fra bondfans i et forum på nettet tok den amerikanske klokke og reimprodusenten Corvus på seg oppdraget med å produsere bondreima slik den virkelig så ut. De selger den på deres nettside både i G10 og RAF versjon dvs med og uten ekstra reimholder (i mangel av bedre utrykk).

NATORAF.jpg

Det at Cubby Broccoli's Submariner 5513 har en reim på 18mm mot urets skulderbredde på 20mm synes jeg er overdiskutert så orker ikke dra i gang den :)

Endret av JLord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Synes egentlig Reimene til Corvus i grått med bond-stilen er de kuleste, men samtidig så koster de dobbelt så mye (uten frakt) som nato-reimene gjør (med frakt).

Lenke til kommentar

Mye mulig de ser litt blå ut, og skal ikke garantere 100% at de ikke er navy blå.

 

Men grunnen til at stripene har litt blåskjær på bildet er mest sannsynelig pga eksponeringen og at bilde antagelig er tatt rett av tv-skjermen. Argumenterer man for at stripene er blå på bildet, må man jo nesten også mene at urskiva på klokka er navy blå. Ettersom blåtonen er gjennomgående i alle mørkfargene i bildet? Så da ender jeg med at de er sorte :) Corvus har et tilsvarende screenshot uten blåskjæret BILDE flere på netttet også ser jeg

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Wat? Hva mener du med det?

Jeg foreslo en gang en Bundwehr strap til en Omega, og fikk da pepper (av Frigata var det vel) og inntrykk av at denslags utskeielser nærmest ble rammet av blasfemi-paragrafen :p

 

Så mente bare du kanskje var litt "vågal" i valg av reim. Men litt av morroa er jo å eksprimentere med forskjellige combo'er, og resultatet der var jo ok forsåvidt :)

Lenke til kommentar

Er ganske liberal jeg også når det gjelder å bytte på reim og lenke, selv på Rolexen . Dette til tross for at jeg elsker oysterlenka på sub'en og den er mitt førstevalg (lenka synes jeg derimot være original på klokke som dette)

 

Når det gjelder natoreim så synes jeg det gir et litt mer sporty preg, og forsåvidt yter den submariners opprinnelige toolwatch rykte rettferdighet. Når jeg skal være aktiv over lang tid (jogging, sykling osv) foretrekker jeg de enkle,raske og gode strammemulighetene en reim gir.

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Natostraps er jo genialt, for pokker:) De er rimelige, lette og raske å bytte, og innbyr til store variasjonsmuligheter. I tillegg ser det bra ut og gir klokka en sporty look (synes i alle fall jeg), og på toppen av det hele har man et "historisk alibi" ved at slike er brukt av det engelske forsvaret på nettopp Rolex Submariner(det finnes t.o.m en instruks fra MOD om utforming) og som nevnt, Commander Sir James Bond (også på Rolex Sub!).

 

Så Nato på en Sub synes jeg ikke er noe å skrike opp om i det hele tatt!

 

Tidssonen har for øvrig ca 1 million bilder av klokker på Natostraps.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...