Gå til innhold

Er det vanlig med utdeling av gratis cd-keys i pc-sjapper?


Anbefalte innlegg

Jeg var på en multimedia sjappe her om dagen, og selvsagt gikk jeg over hyllene med pc-spill.

Da plutselig kjente jeg at en Starcraft-eske var litt tyngre enn hva som var naturlig, inni lå manualen MED CD-KEY!!

 

Jeg sier selvsagt ikke nei takk til en gratis original cd-key, så ejg skrev den ned og nå kan jeg spille på battle.net

 

Spørsmål:

 

1. Er det vanlig at butikker gjør slike tabber?

 

2. Var det riktig å benytte seg av sjansen? :roll:

 

endelig 2lovlig" versjon av Starcraft, spillet über alles :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare teit å skrive ned en cd key som du finner i et spill på butikken.. Det er for det første ulovlig og det er sinnsykt kjipt for han som kjøper spillet og kan ikke logge inn pga. cd keyen er bannet :shrug:

 

Så helst ikke gjør det. pung ut med litt penger og støtt videreutviklingen av pc spill osv.. Så ikke skriv ned CD-keyer dere kommer over i butikken :grumpy:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig var det galt. Keyen har like stor del i prisen på spillet som alt annet. Fordi om du kan stjele den legitimerer ikke det at du stjeler den.

 

Blir det samme som å gå inn i et tomt hus noen hadde glemt å låse og ta med seg det som er der. Det er ikke noe mer ditt for det.

 

Sist men ikke minst; tenk på den som faktisk kjøper CDen men som ikke kommer seg på b.net fordi DU har keyen hans.

Lenke til kommentar

Må vere det dummeste eg noken gang har hørt. Topic: "Er det vanlig med gratis utdeling av Cd-keys i pc-sjapper"

 

1: De delte ikkje ut NOEN som helst Cd-key og kommer aldri til å gjøre det.

2: Du gjorde eit brotsverk ved å stjele den Cd-keyen

3: Du er dum etter min meining

4: Avinstaller spillet, brenn koden og slett eventuelle txt filer med koden på.

5: ALDRI gjør slikt igjen, ALDRI.

 

Tenk deg denne situasjonen: Du har ventet i år og dag på eit spill du ønsker deg forferdelig (Half Life 2 kanskje, eller Warcraft 3). Så sparer du opp 400-500 kroner, går i ein butikk, kjøper spillet og drar heim for å spille. Du kjører deg gjennom Single Player og litt rusk og rask før du tar fatt på internettdelen. SÅ....

 

Error: "CD -key authorisation FAILED"

"??? hva kan ha skjedd??"

Du blir forbanna og drar tilbake og klager.

Butikken: "Vi vet ingenting om dette og kan på ingen måte gi deg ny cd-key eller eit nytt spill. For alt vi vet kan du ha gitt bort din Cd-key til ein venn og prøver å lure deg til ein ny". DU blir sendt hjem igjen.

 

Du sitter der, etter å ha spilt Single Player 100 ganger, blir du så lei at du kjøper spillet ein gang til. Vips, 800-1000 kr for 1 spill. BARE på grunn av den idioten som stjal Cd-Keyen din.

 

De fleste spill ligger i pakker, dvs at CD, Cd-key, manual og alt som måtte trenges ligger inni der.

 

hahaha synd for idioten som kjøper spillet

 

Idioten i dette tilfellet er han som stjal den. :grumpy::grumpy: Tenk om det hadde vert du som kjøpte spillet? Hadde nok hatt ein annen tone da ja. Makan til faenskap det er på folk

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Viss ein butikk hadde har usikra mobiltelefoner liggande framme slik at kundane kunne sjå og prøve dei, ville du då ha tatt ein eller fleire sidan butikken tydlegvis "delte ut" telefoner?

 

Det er akkurat det samme berre kven som får svi er forskjellen.

I ditt tilfelle er det ein tredjeperson som får svi.

 

Det er umoralsk det du har gjort, slett CD-keyen eller gå ned på butikken å kjøp spelet med den CD-keyen.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

At du faktisk gjorde dette sier mer om din idioti enn produsentenes. Dette var dårlig og uetisk gjort av deg. Hva når en glad unggutt kommer for å kjøpe det spillet for de pengene han har spart opp på å gå med aviser den siste måneden, og så funker det ikke fordi en liten drittsekk har vært og skrevet ned koden?

 

Jeg anbefaler at du boter for det du har gjort.

Lenke til kommentar
endelig 2lovlig" versjon av Starcraft, spillet über alles :woot:

 

Nei, du har ikke en lovlig version. Du har en piratkopiert versjon av spillet og du har en stjålet cd-key. Ser ikke hvordan du kan få det til å bli lovlig, i din verden kanskje...

 

Hvorfor kjøper du ikke spillet hvis det er så bra?

Lenke til kommentar

grr...det er sånne som deg jeg liker å kutte opp i små biter å steke sammen med nuddlene!

 

herregud hva skjer med moralen her i landet? At folk kan være så dumme at de gjør noe slikt, og så atpåtill må spørre om det er no galt med det!

 

 

det er i all hovedsak CD key man betaler for i disse pirat dager! se å slett den key'en, formater harddisken, og sleng den på sjøen...

 

 

eller gå til samme butikken, let frem samme coveret med samme manualen, og gjør som en anstendig person ville, kjøp det forbanna spillet. det kan max koste 150kr !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...