Gå til innhold

Er det vanlig med utdeling av gratis cd-keys i pc-sjapper?


Anbefalte innlegg

Hallo! A-berg har tydeligvis gjort noe som en annen person må lide for. Forsåvidt er det tildels ulovelig også. Men altså: det er butikkens ansvar, de skulle ikke vært så dum å la det ligge igjen en cdkey i et cover som står til utstilling. Det er jo det samme som å legge ut gotteri i et bursdagselskap å tro at ingen spiser. Hadde jeg kjøpt et spill med internett tilgang og egen cd key og det viste seg at keyen var i bruk så hadde det ikke tatt meg lang tid før jeg var tilbake i den butikken for å returnere det jeg hadde kjøpt.

 

Men som sagt, det er dumt å stjele. Men butikkene BØR være smartere en som så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tyveri, jur., forbrytelse som går ut på at noen borttar el. medvirker til å bortta en gjenstand som helt el. delvis tilhører en annen i den hensikt å skaffe seg selv el. andre en uberettiget vinning. Straffes med fengsel inntil 3 år, men inntil 6 år dersom t. er grovt. Mer bagatellmessige t. bedømmes som ® naskeri

 

naskeri, jur., tyveri, underslag, bedrageri el. heleri hvor straffeskylden må regnes som liten pga. gjenstandenes ubetydelige verdi og forholdene for øvrig. N. er en forseelse og kan straffes med bøter el. fengsel inntil seks måneder.

 

** Dette er deg - dårlig gjort! **

Lenke til kommentar

Huff, huff, huff. Dette fordømmer jeg, og jeg håper du har nok vett til å aldri gjøre noe slikt igjen. Det er mye verre enn å stjele hele spillet, spør du meg, ettersom du skaper problemer for kjøperen og butikken. Si meg:

 

Hvis du virkelig kaller det å ta noe, "å gi", må du dra rett bort til mamma og be henne oppdra deg på nytt, ellers havner du i fengsel når du blir 16 år. Det er til ditt eget beste. Det var tyveri, noe du skulle ha betalt for, ikke en gave fra butikken!

 

Vær så snill, ikke gjør det igjen. Har opplevd å få en brukt CD-nøkkel selv, og den kunne ikke brukes mer enn én gang. Det tok meg over en uke å få en ny.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så sure folk ble da :o !

 

Er det så fryktelig ille?

 

Jeg kjenner mange som gjør sånne ting, men jeg sjeller dem ikke ut for det.

 

Det er bare sånn det er.

 

Vet ikke helt åssen det er med dere, men jeg har ikke så mye omtanke for andre at jeg syns synd på folk jeg ikke en gang vet hvem er. Altså synes jeg ikke synd på folk som måtte kjøpe spill med brukt CD-key.

 

Jaja, samme for meg, jeg ville aldri kjøpt et spill der serialen ligger synlig inni coveret, spillet skal da være forseglet :grumpy:

 

Mao. kjøper ikke slike spill på butikker som elkjøp og sånn.

Lenke til kommentar
1. Er det vanlig at butikker gjør slike tabber?

Yes indeed :yes:...

2. Var det riktig å benytte seg av sjansen? :roll:
De fleste på forumet mener tydeligvis at det var feil ja :lol: , men jeg har absolutt ikke noe i mot om du benytter deg av sjansen :shrug:

 

Kanjse du burde skrive noe alla: "Jeg fikk dårlig samvittighet og bestemte meg for å heller kjøpe spillet" eller .no, så blit alle de som syter sånn fornøyde... Da får du nok en annen respons tenker jeg :wink:

 

(uten at du faktisk trenger å kvitte deg med serialen eller kjøpe spillet :lol:)

Lenke til kommentar
Håper han dør av testikkelbrokk
Håper han dør jeg og :x !!!! En slik synd er utilgivelig :evil: ! Jeg foreslår at vi sleper han til en galge og henger han! (ironi hvis noen ikke skjønte det...)

 

Slike som deg burde blitt bannet fra forumet UTEN advarsel!

makan da skryte av og stjele, for og spørre om butikker ofte legger key i cover.

planlagt raid i byen etter cd-keys eller?

 

HAr han skrytet av å stjele?!? Det fikk ikke jeg med meg... Så bare ut som om han var fornøyd :)

 

Hvis baning fra forumet er aktuelt, synes isåfall jeg at han heller burde få en advarsel først.

 

Trist som kjøss!
Hvis det er trist som f@en, hva med krigsofrene i irak da?

 

Synes du bruker litt for sterke ord, det er bare snakk om en CD-key her :roll: ...

 

endelig 2lovlig" versjon av Starcraft, spillet über alles :woot:

 

Nei, du har ikke en lovlig version. Du har en piratkopiert versjon av spillet og du har en stjålet cd-key. Ser ikke hvordan du kan få det til å bli lovlig, i din verden kanskje...

 

Hvorfor kjøper du ikke spillet hvis det er så bra?

Før du anntyder at "A_berg" har missforstått ordets betydning, legg merke til at han skriver lovlig i gåseøyne.

endelig 2lovlig" versjon av Starcraft

Han mente vel å skrive: [endelig 2 "lovlige" versjoner av Starcraft]

 

grr...det er sånne som deg jeg liker å kutte opp i små biter å steke sammen med nuddlene!
:lol: good one Mr.Lee!

 

Masse tull
Slapp av litt da! Det er da ikke snakk om noe virkelig alvorlig her!
Lenke til kommentar
Det var da voldsomt så sure folk ble da :o !

 

Er det så fryktelig ille?

 

Jeg kjenner mange som gjør sånne ting, men jeg sjeller dem ikke ut for det.

 

Det er bare sånn det er.

 

Vet ikke helt åssen det er med dere, men jeg har ikke så mye omtanke for andre at jeg syns synd på folk jeg ikke en gang vet hvem er. Altså synes jeg ikke synd på folk som måtte kjøpe spill med brukt CD-key.

 

Jeg har så sinnsykt lyst å bare si: IDIOT! TENK DEG OM!*

Men så kom jeg på at du ikke tenker på andre, og dermed heller ikke bryr deg om hva andre mener.

 

DrErling

 

*denne går ut til et par andre i denne tråden også. Makan til egoistisk oppførsel.

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt så sure folk ble da :o !

 

Er det så fryktelig ille?

 

Jeg kjenner mange som gjør sånne ting, men jeg sjeller dem ikke ut for det.

 

Det er bare sånn det er.

 

Vet ikke helt åssen det er med dere, men jeg har ikke så mye omtanke for andre at jeg syns synd på folk jeg ikke en gang vet hvem er. Altså synes jeg ikke synd på folk som måtte kjøpe spill med brukt CD-key.

 

Jeg har så sinnsykt lyst å bare si: IDIOT! TENK DEG OM!*

Men så kom jeg på at du ikke tenker på andre, og dermed heller ikke bryr deg om hva andre mener.

 

DrErling

 

*denne går ut til et par andre i denne tråden også. Makan til egoistisk oppførsel.

Får så lyst til å bare si? Du sa det jo :roll:...

HVA F@EN ER DET DU VIL!?!?!

 

Bare fordi jeg ikke bryr meg om andre får en brukt serial så betyr det ikke at jeg ikke bryr meg om andre i det hele tatt, eller at jeg ike bryr meg om hva andre mener.

 

For det gjør jeg selvfølgelig.

 

Jeg mener det er mer idiotisk og tro noe sånnt... Og å tro at jeg er 100% egoist bare pga det :roll:

 

Jeg har bare ingen medlidenhet for folk som får brukt serial.

 

Selvfølgelig er det ergelig hvis det skjer med en selv da.

 

Men når det skjer med andre derimot... :roll:

 

Kansje jeg synes det er litt dårlig gjort av den som stjal den. Kansje jeg synes det der og da når jeg leser det, men jeg kan ikke si at jeg tenker noe særlig på det utover det. Hvorfor skulle jeg føle for å gjøre det?

 

Synes mere synd på folk som faktisk har det vondt. Folk som blir grovt svindlet. Folk som brekker beinet. Folk som har mistet noen nære personer.

Lenke til kommentar
Jeg mener det er mer idiotisk og tro noe sånnt... Og å tro at jeg er 100% egoist bare pga det

 

Jeg har bare ingen medlidenhet for folk som får brukt serial.

 

Selvfølgelig er det ergelig hvis det skjer med en selv da.

 

Men når det skjer med andre derimot...

 

Det verste er at du ikke selv forstår at du motsier deg selv noe så helt utrolig. Tviholder fortsatt på min blåe uttalelse i forrige innlegg.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...