Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor misliker alle meg?


Anbefalte innlegg

For å gå tilbake til tråd emne, vanligvis når jeg hører folk si de ikke har venner betyr det at de ikke får venner blant de menneskene de ønsker å være venner med. Kan det være at TS har litt tunnelsyn og det er mange potensielle venner der ute hvis man bare snur på hodet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg synes det sånn generelt er greit å tenke: det er ingen spesielle venner der ute, men det er heller ingen spesielle uvenner der ute

 

Legg forventninger på nullpunktet, og hold balansen der :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er uføretrygdet pga. psykiatriske problemer. Skulle gjerne vært med på noe for å øve opp arbeidsevnen, men det letteste er å sitte hjemme og ikke ha noe med folk å gjøre. Syns ikke det er så lett å forholde seg til mennesker som misliker meg. Men jeg må vel bare anstrenge meg mer. For jeg er egentlig ganske ensom.

 

Føler du at det er dette du møter eks. i denne tråden? Jeg for min del ser bare snille og vennlige medmennesker, får du med deg det også, eller ser du bare ned i din egen avgrunn, og går glipp av disse "solstreifene" ..

Lenke til kommentar

Føler du at det er dette du møter eks. i denne tråden? Jeg for min del ser bare snille og vennlige medmennesker, får du med deg det også, eller ser du bare ned i din egen avgrunn, og går glipp av disse "solstreifene" ..

 

Ja, dere er snille dere ja. :)

 

Kan være mye i det der med å bare se ned i min egen avgrunn... men man vet jo aldri hva som er virkelig...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Føler du at det er dette du møter eks. i denne tråden? Jeg for min del ser bare snille og vennlige medmennesker, får du med deg det også, eller ser du bare ned i din egen avgrunn, og går glipp av disse "solstreifene" ..

 

Ja, dere er snille dere ja. :)

 

Kan være mye i det der med å bare se ned i min egen avgrunn... men man vet jo aldri hva som er virkelig...

 

 

Jeg skal ikke fortelle deg noen sannheter, men med min erfaring i å titte ned i min avgrunn, viste den seg å være kun mitt eget skaperverk, som var proppfull av mine fantasier, redsler og aversjoner. Jo mer jeg tittet på dem jo virkeligere så de ut for meg, og samtidig virket de å bli enda større, som om avgrunnen beveget seg opp mot meg, eller kanskje jeg falt ned .. Ikke vet jeg, men det var digg å til slutt skjønne at det bare var mine egne fantasier.

 

Jeg var og er vel like alene nå som før, men føler meg ikke ensom, fordi jeg har min egen blå himmel jeg kan sitte å se på når jeg er alene, og den forsvinner aldri - du må skjønne at du skal være glad i deg selv, og du må slutte å dømme deg selv, fordi du har ikke vært slem, og du er ikke ødelagt, det er bare noen fantasier du holder veldig fast i, så du må se til å slippe, hører du! DU MÅ SLIPPE!!

 

stryke deg vennlig på kinnet .. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke fortelle deg noen sannheter, men med min erfaring i å titte ned i min avgrunn, viste den seg å være kun mitt eget skaperverk, som var proppfull av mine fantasier, redsler og aversjoner. Jo mer jeg tittet på dem jo virkeligere så de ut for meg, og samtidig virket de å bli enda større, som om avgrunnen beveget seg opp mot meg, eller kanskje jeg falt ned .. Ikke vet jeg, men det var digg å til slutt skjønne at det bare var mine egne fantasier.

 

Jeg var og er vel like alene nå som før, men føler meg ikke ensom, fordi jeg har min egen blå himmel jeg kan sitte å se på når jeg er alene, og den forsvinner aldri - du må skjønne at du skal være glad i deg selv, og du må slutte å dømme deg selv, fordi du har ikke vært slem, og du er ikke ødelagt, det er bare noen fantasier du holder veldig fast i, så du må se til å slippe, hører du! DU MÅ SLIPPE!!

 

stryke deg vennlig på kinnet .. :)

 

Hadde vært bra det ja. :D

 

Men hvordan få det til... kanskje jeg må trene mer. Endorfiner & shit.

 

Takk for svar, alle sammen, altså... må bare prøve hardere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg skal ikke fortelle deg noen sannheter, men med min erfaring i å titte ned i min avgrunn, viste den seg å være kun mitt eget skaperverk, som var proppfull av mine fantasier, redsler og aversjoner. Jo mer jeg tittet på dem jo virkeligere så de ut for meg, og samtidig virket de å bli enda større, som om avgrunnen beveget seg opp mot meg, eller kanskje jeg falt ned .. Ikke vet jeg, men det var digg å til slutt skjønne at det bare var mine egne fantasier.

 

Jeg var og er vel like alene nå som før, men føler meg ikke ensom, fordi jeg har min egen blå himmel jeg kan sitte å se på når jeg er alene, og den forsvinner aldri - du må skjønne at du skal være glad i deg selv, og du må slutte å dømme deg selv, fordi du har ikke vært slem, og du er ikke ødelagt, det er bare noen fantasier du holder veldig fast i, så du må se til å slippe, hører du! DU MÅ SLIPPE!!

 

stryke deg vennlig på kinnet .. :)

 

Hadde vært bra det ja. :D

 

Men hvordan få det til... kanskje jeg må trene mer. Endorfiner & shit.

 

Takk for svar, alle sammen, altså... må bare prøve hardere.

 

 

Nei, kjære deg - du skal slutte å prøve - det er det som er selve feilen. Du har til nå vært flink til å bære med deg alle disse vanskelige følelsene, og nå er du sliten - så da skal du så klart ikke fortsette å tvinge deg selv til å prøve ...

 

Å bli fri fra noe, betyr å legge fra seg noe - skjønner du?

 

Lag ett fint rituale for deg selv: Nå i ettermiddag finner du frem en rull med toalettpapir - så skriver du ned all den dritten du har båret på altfor lenge og som gjør deg sliten - bruk gjerne brun tusjpenn, fordi den fargen ligner på "vanlig dritt", og er med på å gi ritualet tydelighet - når du har fått ut alt sammen, og ned på drittpapiret - så tar du å gjør akkurat det samme som når du ellers er ferdig med do besøket, nemlig kast det i dassen, si til deg selv: Nå skal all dritten dit den hører hjemme, den er ikke min lengre .. Og trekk i snora eller dytt ned knotten og skyll godt etter. :fun:

 

Gjør ett forsøk, og så kan du si fra i morgen, om det hadde noen slags hjelp - jeg venter på dine erfaringer så lenge i mens :)

Lenke til kommentar

 

 

Folk er generelt misunnelig på de som "naver".

Folk mener at du skal bidra til samfunnet ved å ta en A4-jobb og være miserabel i stedet for å gjøre det du egentlig har lyst til med den bittelille tiden du har fått tildelt her på jorda.

Folk.

Nei.

 

Folk som har lyst til å nave selv er misunnelige på de som gjør det som har fått det til. Resten som jobber og gjør noe med livet sitt i "den bittelille tiden" man har på kloden forstår ikke at folk er såpass dumme at de tillater seg selv til å kaste bort en eventuell karriære på å late til seg penger. Hva gjør de når de ikke får støtte lengre? Forklarer de de tomme årene i CV'en at de "nava"? Neppe.

 

Får man støtteordninger fra NAV og man har en god grunn til det, så er det noe helt annet.

 

 

Nei.

 

Dersom man har lyst til å jobbe innen et felt som man brenner for, men ikke får jobben bør det være naturlig å få støtte til man kommer gjennom nåløyet. Alle (! uten unntak) bør få jobbe med det de liker, dersom de vil ha en jobb. Det er sjelden man hører om personer som nekter å jobbe med noe som helst hvis de fikk velge selv.

Om noen kun har interesser som ikke dekkes av jobbmarkedet, som filosof eller fuglekikker, bør de få støtte til å holde på med det, uten at folk blir grønne av misunnelse.

 

Til man kommer gjennom nåløyet? Mange vil aldri komme gjennom nåløyet. Alle kan ikke få drømmejobben, da må man heller gå nedover listen over ting man ønsker å jobbe med.

 

Å gi folk drømmejobben, eller la de NAVe på ubestemt tid fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Gjør ett forsøk, og så kan du si fra i morgen, om det hadde noen slags hjelp - jeg venter på dine erfaringer så lenge i mens :)

Det skal jeg prøve. :)

 

Men tar et vanlig papir og brenner det opp. :p Funker vel på samme måte.

Poenget er at du behandler dette som vanlig dritt, så hvis du har for vane å sette fyr på driten din .. "plystre" ;)
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Poenget er at du behandler dette som vanlig dritt, så hvis du har for vane å sette fyr på driten din .. "plystre" ;)

 

Hehe, skjønner... :wee:

 

Men hva er det egentlig jeg klager over... verden er et shithole uansett...

 

 

Ja, det kan du gjerne si, men trickset er å la verden være som den er, og ikke involvere seg for mye - ha et mer upersonlig forhold til dette "sirkuset" vi kaller verden

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å gi alle negative tanker til Gud. Også beholder jeg det som er positivt også kommer det mer positivt når ting blir mer lyst og man gir bort det som ikke gjør godt til Gud. Men så er det også røtter som har fått gro og gitt dårlig avkom. De må renskes gjerne. Helbredes. Som feks psykiske problemer man ikke helt vet hvorfor er der, men på et vis gjør at man går litt i feil retning. eller som kan holde en bundet. Så man ikke slippes helt fri...Da kan man feks meditere og fokusere på at noe større enn oss selv kan komme å heale oss. Det kan være alt fra mindreverdighetsfølelser til anorexia. Fordi det er ting vi ikke vet om som kan ha vært feks under fødselen som kan forfølge oss hele livet uten at vi egentlig vet hva det skyldes og derfor heller ikke kan helbredes. Og som gjør på den måten at vi også kan skade oss selv. At du føler at andre misliker deg kan være noe som holder fast i deg. Og når du gir den tanken mer mat om at andre ikke liker deg vil du skape den virkeligheten du selv tenker på et vis. Og som derfor drar deg ned. Og som igjen kan gi deg andre negative tanker oppå det igjen. Også vokser man seg på den måten syk i sinnet...Så man må prøve å sende tankene vekk på et vis. Men samtidig så kan det være noe som har gjort til at tankene har gått i den retningen. Som også kan bare være en liten fille ting fra feks barndommen som har satt et stikk...Men som man har tatt til seg og begynt å gi næring i feil retning...For som små barn er vi veldig mottagelig for mye. Og det kan gi utfall for resten av livet, men som også kan komme tilbake i senere alder på en helt annen måte. Fordi man gjennkjenner noe ved noe som kan ha vært vanskelig å takle som barn. Tror jeg :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ja, det kan du gjerne si, men trickset er å la verden være som den er, og ikke involvere seg for mye - ha et mer upersonlig forhold til dette "sirkuset" vi kaller verden

 

Tror det kan være fornuftig ja. :) Men er noe ved meg som sier at jeg fortjener å ha det dårlig... det er jo ikke det at jeg involverer meg, men jeg ser jo hvor ille andre kan ha det. Da får jeg dårlig samvittighet.

 

...

 

Kan nok være lurt det du sier med å fokusere på noe større! For meg kan ikke dette være en gud, for jeg tror ikke på sånt. Men det finnes jo mange andre ting som er større enn meg selv.

 

Jeg har begynt å trekke månedlig beløp til Leger Uten Grenser og Amnesty, for jeg føler at jeg bidrar i det minste litt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom deg ut, gjør noe. De psykiske problemene dine blir IKKE noe bedre om du ikke prøver å gjøre noe med det, gjøre noe med det er ikke å sitte hjemme. Snakker her av personlig erfaring.

 

Kan vel hende man prøver å gjøre noe med det selv om man ofte blir sittende hjemme... det er ikke alle som har noe å gå til. En kan jo også ha problemer i forhold til andre mennesker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...