Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor misliker alle meg?


Anbefalte innlegg

Jeg er lubben ikke feit, visst man skal ha en kjæreste så er vell oppførselen og personligheten den viktigste? Jeg ville aldri vært sammen med en tynn dame som var en skikkelig bitch

Diskusjonen startet da du spurte om en lubben mann og en tynn kvinne kunne funnet hverandre. Hvorfor skrev du lubben og tynn?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, hva legger du i "vanlig psykisk helse"?

At humøret går opp og ned. Hvis man er lite sosial går det ned, det gjør at man blir enda mindre sosial, og så er man inne i en ond sirkel. Det er et element av psykisk helse. Et annet element er arbeidsmiljøet på jobben. Sånn dagligdagse ting som kan ramme alle, og som er relativt lett å påvirke.
Lenke til kommentar

At humøret går opp og ned. Hvis man er lite sosial går det ned, det gjør at man blir enda mindre sosial, og så er man inne i en ond sirkel. Det er et element av psykisk helse. Et annet element er arbeidsmiljøet på jobben. Sånn dagligdagse ting som kan ramme alle, og som er relativt lett å påvirke.

 

Men da vil vel de med psykiske lidelser ofte ha ekstra dårlig psykisk helse?

Lenke til kommentar

4.0%. Disse teller som en del av de 31.6% psykiske lidelser.

 

Så må vi ikke glemme at mange uføre jobber delvis. Ikke alle er 100% uføre.

 

https://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Jobb+og+helse/Uførepensjon/Uførepensjon/Mottakere+av+uførepensjon+etter+diagnose,+alder+og+kjønn.+Pr.+31.12.2011.+Kvinner+og+menn.+Prosent.321667.cms

 

Tillegg: Medfødte misdannelser og kromosomavvik: 2%. Kanskje Downs faller inn under her.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Takk. :)

 

Men, uføretrygd er jo basert på arbeidsevne, ikke bare diagnose. Sett at man har f.eks. en personlighetsforstyrrelse som diagnostisk årsak, så kan jo likevel lav IQ bidra til dårligere arbeidsevne - om man f.eks. har en IQ på 75, noe som er lavt, men ikke PU.

 

 

Sier dette fordi jeg tror jeg kanskje har ganske lav IQ. Ikke PU, men ganske svekket kognitiv kapasitet. Jeg føler meg i det minste temmelig dum.

edit: dobbeltpost flettet

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Hvis man har depresjon over lengre tid, går det ut over intelligensen:-( (hjernen går på tomgang)

 

Jeg har (heldigvis) ikke depresjon over lengre tid... men jeg kjenner ikke igjen folk, kan fint være folk som prøver å hilse på meg, men det er helt blankt for meg... f.eks.

 

Men det har da ikke noe med intelligens å gjøre?

Ja, da må du bare hilse på alle som hilser på deg, til og med de som ser spørrende på deg, he he...man kan aldri hilse for mye. En mann hilste så bestemt på meg en dag, jeg hilste tilbake og ga ham mitt beste smil. Det satte meg på godt humør at en ukjent "så" meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg er lubben ikke feit, visst man skal ha en kjæreste så er vell oppførselen og personligheten den viktigste? Jeg ville aldri vært sammen med en tynn dame som var en skikkelig bitch

Diskusjonen startet da du spurte om en lubben mann og en tynn kvinne kunne funnet hverandre. Hvorfor skrev du lubben og tynn?

 

Det var bare et eksempel, du som lagde en lang diskusjon om det

 

 

Hm, hva legger du i "vanlig psykisk helse"?

At humøret går opp og ned. Hvis man er lite sosial går det ned, det gjør at man blir enda mindre sosial, og så er man inne i en ond sirkel. Det er et element av psykisk helse. Et annet element er arbeidsmiljøet på jobben. Sånn dagligdagse ting som kan ramme alle, og som er relativt lett å påvirke.

 

Virkelig?

 

 

Hvis man har depresjon over lengre tid, går det ut over intelligensen:-( (hjernen går på tomgang)

 

Jeg har (heldigvis) ikke depresjon over lengre tid... men jeg kjenner ikke igjen folk, kan fint være folk som prøver å hilse på meg, men det er helt blankt for meg... f.eks.

 

Jeg føler med deg

Lenke til kommentar

Men det har da ikke noe med intelligens å gjøre?

Ja, da må du bare hilse på alle som hilser på deg, til og med de som ser spørrende på deg, he he...man kan aldri hilse for mye. En mann hilste så bestemt på meg en dag, jeg hilste tilbake og ga ham mitt beste smil. Det satte meg på godt humør at en ukjent "så" meg :)

 

Jeg setter pris på hyggelige damer i butikkene... :p:roll:

Lenke til kommentar

 

Men det har da ikke noe med intelligens å gjøre?

Ja, da må du bare hilse på alle som hilser på deg, til og med de som ser spørrende på deg, he he...man kan aldri hilse for mye. En mann hilste så bestemt på meg en dag, jeg hilste tilbake og ga ham mitt beste smil. Det satte meg på godt humør at en ukjent "så" meg :)

 

Jeg setter pris på hyggelige damer i butikkene... :p:roll:

 

Bedre med et smil og et hei for mye, bedre for deg, for meg og for menneskeheten. Halleluja :grin:

Lenke til kommentar

Bedre med et smil og et hei for mye, bedre for deg, for meg og for menneskeheten. Halleluja :grin:

 

Ja! ;)

 

Jeg har problemer med å hilse jeg. For jeg vet ikke når jeg skal hilse og når jeg ikke skal hilse. Det merker jeg på at hvis jeg ikke hilser så kan folk bli fornærmede, og hvis jeg hilser så kan det hende jeg ikke får respons. Selv om dette er det samme mennesket.

 

Og hvis man ikke kjenner igjen personen så hilser man vel ikke like ofte. Det kan andre også bli fornærmede over.

 

Jeg kan også tro at andre er noen jeg kjenner selv om de ikke er det. Selv om jeg aldri har møtt vedkommende. Jeg må liksom studere vedkommende en stund for å sjekke. Da kan de jo sikkert lure på hva jeg glor på.

Lenke til kommentar

 

Bedre med et smil og et hei for mye, bedre for deg, for meg og for menneskeheten. Halleluja :grin:

 

Ja! ;)

 

Jeg har problemer med å hilse jeg. For jeg vet ikke når jeg skal hilse og når jeg ikke skal hilse. Det merker jeg på at hvis jeg ikke hilser så kan folk bli fornærmede, og hvis jeg hilser så kan det hende jeg ikke får respons. Selv om dette er det samme mennesket.

 

Og hvis man ikke kjenner igjen personen så hilser man vel ikke like ofte. Det kan andre også bli fornærmede over.

 

Jeg kan også tro at andre er noen jeg kjenner selv om de ikke er det. Selv om jeg aldri har møtt vedkommende. Jeg må liksom studere vedkommende en stund for å sjekke. Da kan de jo sikkert lure på hva jeg glor på.

 

Er det noe nevrologisk? Les "mannen som tok sin kone for en hatt". Ganske interessant. Om forskjellige nevrologiske tilstander, skrevet av en nevrolog.

Tror ikke du skal være redd for å hilse selv om du ikke får respons. Ingen kan da klage fordi om noen hilser selv om de ikke kjenner dem. Det er verdens minste problem...da kan de jo tro at de ligner på noen du kjenner. Det kan jo skje. Heller hilse enn fornærme noen.

Mulig du har problemer med å kjenne igjen ansikt da...har bare lest om sånne, aldri møtt noen sånne..

Er du sikker på at du ikke bare er litt "fjern"? he he...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...