Gå til innhold

Den store H1Z1 tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Hadde gleda meg veldig til dette spillet, men er fremdeles skeptisk til å dra kortet. Vanskelig å si om alle reviewsa på steam handler om at folk ikke har fått spilt og folk som føler at de har blitt løyet til.

 

Det jeg leser, som jeg føler går igjen er at folk bruker timesvis på å finne loot, og det eneste de finner er bær eller annet "ubrukelig".

 

Har Sony gjort det slik at all omsetning av loot i spillet skal komme fra airdrops? Og at de mest utolmodige skal kjøpe en eller flere airdrops for å "komme raskere i gang"?

Er som regel fler negative reviews enn gode da de som klager alltid skriker høyest. Dette styret med airdrops er alt for whinete. Når airdrop kommer hører man flydur i 5 minutter og man ser svær pakke falle ned slowmotion i lufta slik at 50 + spillere kan komme krige mot hverandre. Det er nok ganske sjeldent at den som har callet in airdrop får den.

 

Du nevner generell loot.. at the moment så er det lite loot å finne, men det eksisterer, du lærer deg fort hvilke steder du bør sjekke og hvilke du bør hoppe over. Så loot blir lettere og lettere. Noe du garantert vil like er carfting systemet de har. Det er overraskende bra og spennende, hvertfal nå i starten som alt er nokså ukjent.

Det er et problem at energien man har går relativt fort ned som fører til en del "blackbarries" farm, men lite tips her er å faktisk begynne å drepe noen dyr så får du kjøtt som gir deg ca halvparten av energien tilbake... da blir det brått ingen ting å whine over alle de som plukker bær hele tiden.

 

spillet koster 140 kr, såvidt 2 øl på byen... er virkelig verdt å kjøpe dette spillet. Anbefaler å vente til onsdag neste uke for da skal det være nye EU servere kommet opp, og sikkert en hel del mer bug fixes osv til da.

 

Sett for mye på the Julekalender i jula? du blander engelsk og norsk hakket mer enn det fornuften skulle tilsi.

 

Høh? Man ser da på steam sin anmeldelsesfunksjon at spill som f.eks DayZ har langt flere positive enn negative, så når det kommer til denne sjangeren, og dette spillet, så vil jeg påstå at det negative har ein klar relevans i forhold til hva spillet faktisk tilbyr; p2w, enten det er snakk om e tyggis eller 2 øl på byen i form av valuta. Når såkalte airdrops gir deg våpen og kit som kan gjøre at du "owner" andre, som du sikkert ville sagt det, så er det p2w, uansett om det er MULIG at 50+ spillere kan komme å krige om den.

Men nå overdriver du jo kolosalt også. Det tar da ikke 5 min før den faktisk slipper pakken i tillegg at det tar tid før den faktisk lander på bakken? Det er veldig mye tid, så hvor du har denne påstanden fra vil jeg gjerne se en kilde på.

 

Hvor har du det fra at det er ganske sjeldent at den som har "callet" (hæ?) airdropen faktisk får den? Denne statistikken tipper jeg du bare diktet opp.

 

Spillet koster 140kr. Spillet skal egentlig være Free2Play. Så det du betaler 140kr for, er en alpha. Du betaler altså for en uferdig F2P tittel, som i tillegg er P2W. Det fantastiske med det hele er jo at de kom ut å sa at de som ikke er tilfreds med P2W funksjonen, ("callet in airdrops") kan få pengene tilbake; altså, ikke at de skulle fjerne denne absurde funksjonen. Som nevnt lengre her oppe, så har det ingenting å si om 140kr tilsvarer en pakke med kondomer, en firepakning med pepsi max, eller 2 øl på byen, det handler langt mer om prinsipper. Det er absolutt ingen grunn til at noen bør kjøpe dette, og det er i alle fall INGEN argumenter for hvorfor folk skal betale 140kr for det som egentlig skal være Free2Play + Pay2Win.

 

Folk har generelt ikke integritet lenger, og abstinensene og fristelsene tar gjerne overhånd når det kommer til opphausede spill og lureri uten sidestykke. Handler du på TV-shop også? :)

 

Må jo huske at anmeldelsene for DayZ faktisk kom fra en tid da dette var nyskapende også - slik at spillet automatisk fikk større og bedre anmeldelser. Spillet var fult av feil fra A til Z, men det gav folk fremdeles en ny følelse til at man gav det gode anmeldelser. Nå som sjangeren er blitt nedlasset av spill (og særlig av dårlige spill), så er folk generelt mer skeptiske, og det syntes på anmeldelsene. En liten feil, og man slår hardt ned på det.

 

P2W handler jo som regel om at man betaler for å få noe direkte. Her syns jeg faktisk ideen kan være spennende og nyskapende ettersom man kan risikere å betale for geværet som fienden får rett i fanget. Alt de trenger gjøre er jo å balansere dette over litt tid. Er det for risikabelt og man risikerer at ingen bruker penger på spillet, og penger er jo noe de MÅ ha for å fremdeles kunne klare å rettferdiggjøre mer arbeid på spillet. Er det for lett, så faller vi for mye på "P2W" delen til at folk får en avsmak fra det, så det er en fin-fin balanse å rette seg i mot. Men får de det til, så syns jeg faktisk man skal ha det systemet for spiller-generert innhold fremfor å fjerne det totalt.

 

Det å se en airdrop vil vekke jaktinstinktene dine - særlig når du vet at du kan rappe gjenstander som andre har betalt for. Det skaper jo bare morsom PvP, og morsom PvP er da ikke så farlig. Man mister tross alt det man har på kroppen når man dør, så det å betale haugevis av penger for våpen som en eller annen gang havner i fiendens hender vil jeg påstå kommer med en god porsjon risiko - og dermed også noe en kan tillate seg i et full-loot spill. Det viktigste er jo at man ikke gir gjenstandene direkte til spillerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å fanboye helt her, men folk som klikker helt mongo over dette P2W greine, calm the fuck down, lær dere å les to sider av saken, jeg er sikker på dere kun tar til dere det de butthurta syterene sier.

 

-Airdrops har blit nerfet som bare faen, kan nesten garantere deg at du ikke ville klart å fått din egen airdrop om du callet den inn uten å ha våpen fra før, GARANTERE.

 

-Akkurat nå vil jeg si H1Z1 har noen av de beste utviklerene på et zombie-survival spill, H1Z1 har ikke vært ute i en uke, og har fundamentale elementer som fungerer både bedre enn DayZ og Rust, og disse to har vært ute aaalt for lenge til å fungere så dårlig.

 

-Viktigeste av alt, det er ALPHA, alt for mange kjøper H1Z1 og forventer at det er et ferdig produkt, noe det selvfølgelig ikke er. Hvorfor vi må betale 140 kr for alphaen kan være diverse grunner, det mest logiske i mine øyer er at siden spillet vil være f2p på release, trenger jo faktisk Sony å tjene penger på produktet sitt, dermed koster Alphaen penger, og tro meg, du vil heller at man skal betale 140kr for alphaen enn at spillet baserer seg på micro-transactions..

 

Eneste spillet må gjøre bedre, er byggesystemet, som ikke fungerer helt som planlagt enda, men dette blir nok fikset i en kommende patch :)

 

Kan også forsåvidt si at jeg har 30 timer allerede, og jeg elsker det :dribble:

Endret av Zunn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde gleda meg veldig til dette spillet, men er fremdeles skeptisk til å dra kortet. Vanskelig å si om alle reviewsa på steam handler om at folk ikke har fått spilt og folk som føler at de har blitt løyet til.

 

Det jeg leser, som jeg føler går igjen er at folk bruker timesvis på å finne loot, og det eneste de finner er bær eller annet "ubrukelig".

 

Har Sony gjort det slik at all omsetning av loot i spillet skal komme fra airdrops? Og at de mest utolmodige skal kjøpe en eller flere airdrops for å "komme raskere i gang"?

Er som regel fler negative reviews enn gode da de som klager alltid skriker høyest. Dette styret med airdrops er alt for whinete. Når airdrop kommer hører man flydur i 5 minutter og man ser svær pakke falle ned slowmotion i lufta slik at 50 + spillere kan komme krige mot hverandre. Det er nok ganske sjeldent at den som har callet in airdrop får den.

 

Du nevner generell loot.. at the moment så er det lite loot å finne, men det eksisterer, du lærer deg fort hvilke steder du bør sjekke og hvilke du bør hoppe over. Så loot blir lettere og lettere. Noe du garantert vil like er carfting systemet de har. Det er overraskende bra og spennende, hvertfal nå i starten som alt er nokså ukjent.

Det er et problem at energien man har går relativt fort ned som fører til en del "blackbarries" farm, men lite tips her er å faktisk begynne å drepe noen dyr så får du kjøtt som gir deg ca halvparten av energien tilbake... da blir det brått ingen ting å whine over alle de som plukker bær hele tiden.

 

spillet koster 140 kr, såvidt 2 øl på byen... er virkelig verdt å kjøpe dette spillet. Anbefaler å vente til onsdag neste uke for da skal det være nye EU servere kommet opp, og sikkert en hel del mer bug fixes osv til da.

 

Sett for mye på the Julekalender i jula? du blander engelsk og norsk hakket mer enn det fornuften skulle tilsi.

 

Høh? Man ser da på steam sin anmeldelsesfunksjon at spill som f.eks DayZ har langt flere positive enn negative, så når det kommer til denne sjangeren, og dette spillet, så vil jeg påstå at det negative har ein klar relevans i forhold til hva spillet faktisk tilbyr; p2w, enten det er snakk om e tyggis eller 2 øl på byen i form av valuta. Når såkalte airdrops gir deg våpen og kit som kan gjøre at du "owner" andre, som du sikkert ville sagt det, så er det p2w, uansett om det er MULIG at 50+ spillere kan komme å krige om den.

Men nå overdriver du jo kolosalt også. Det tar da ikke 5 min før den faktisk slipper pakken i tillegg at det tar tid før den faktisk lander på bakken? Det er veldig mye tid, så hvor du har denne påstanden fra vil jeg gjerne se en kilde på.

 

Hvor har du det fra at det er ganske sjeldent at den som har "callet" (hæ?) airdropen faktisk får den? Denne statistikken tipper jeg du bare diktet opp.

 

Spillet koster 140kr. Spillet skal egentlig være Free2Play. Så det du betaler 140kr for, er en alpha. Du betaler altså for en uferdig F2P tittel, som i tillegg er P2W. Det fantastiske med det hele er jo at de kom ut å sa at de som ikke er tilfreds med P2W funksjonen, ("callet in airdrops") kan få pengene tilbake; altså, ikke at de skulle fjerne denne absurde funksjonen. Som nevnt lengre her oppe, så har det ingenting å si om 140kr tilsvarer en pakke med kondomer, en firepakning med pepsi max, eller 2 øl på byen, det handler langt mer om prinsipper. Det er absolutt ingen grunn til at noen bør kjøpe dette, og det er i alle fall INGEN argumenter for hvorfor folk skal betale 140kr for det som egentlig skal være Free2Play + Pay2Win.

 

Folk har generelt ikke integritet lenger, og abstinensene og fristelsene tar gjerne overhånd når det kommer til opphausede spill og lureri uten sidestykke. Handler du på TV-shop også? :)

 

haha morsom kar du.

Endret av devilaxe
Lenke til kommentar

Det folk reagerer er at de selv (sony?) sa at man _ikke_ skal kunne kjøpe weapons og slikt men likevel har de det på release dagen, er derfor folk reagerer så voldsomt. Jeg er nokså enig men bryr meg ikke i nåværende øyeblikk. Er litt synd at de lyger rett på ansiktet på folk.

Lenke til kommentar

Det folk reagerer er at de selv (sony?) sa at man _ikke_ skal kunne kjøpe weapons og slikt men likevel har de det på release dagen, er derfor folk reagerer så voldsomt. Jeg er nokså enig men bryr meg ikke i nåværende øyeblikk. Er litt synd at de lyger rett på ansiktet på folk.

Som Totalbuiscuit nevner så misforstår folk, når det kommer til forklaringen av airdrops.

 

Kritikken angående p2w er veldig tåplig, har selv vært med i svære kriger om disse airdropsene og det er ganske så gøy skal jeg si deg! :p Det tar laang tid før pakken lander og du må drepe en haug med zombies for å komme fram til den. Kan også legge til at du må stå i 10 sekunder "stun" før du kan loote det som er i boksen. Det å loote airdropen vil da sees på som å være ufattelig vanskelig da en er forsvarsløs i hele 10 sekunder. Det er ganske mye arbeid for å få til dette. Etter den reduserte sannsynligheten for å få våpen med ammo. Er airdrop nesten blitt ødelagt, ikke lenger vits å ofre livet sitt og risikere å miste alt en har for dårlig loot. Har ikke kjøpt airdrop selv, men skulle ønske de var, som de var slik at det er verdt å prøve å få looten.

Pay2win ville være noe ala at man kjøper pistol med 3 mag's og får de rett i egen hånd.(veldig kjent fra noen private dayz hive/servers hvor man spawnet med et sett gear etter hva man hadde kjøpt)

 

Mange av folkene som griner over dette har ikke spilt en time engang... bare se på reviews noen av de folka har laga...Står klart hvor lenge de har testet spillet ved review.

 

Dev-teamet kommer stadig med oppdateringer og jeg er veldig positivt overrasket over hvor fort patchene og bug fixes kommer! Sony wins. Tror spillet har et stort potensiale og har allerede passert Dayz i mine øyne(har selv 1000+ dayz timer spilt) Anbefaler alle som liker dayz/rust å teste ut dette.(vis du klarer å vente så vil du få en bedre spillopplevelse vis du først starter).

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at airdrops er morsomme men hvorfor kunne ikke dette være en del av spillet? altså... ikke en prosess som krever penger fra oss spillere. Det skulle bare vært innebygd, at det kommer en gang i blandt, hadde vært like mye action som det er nå.

 

Eller 2:

Du finner en radio (super rare) til å tilkalle airdrop, og _ikke_ ordenlig penger som går med 99% sikkerhet rett i dass. (se; scam)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ingen tvil om at airdrops er morsomme men hvorfor kunne ikke dette være en del av spillet? altså... ikke en prosess som krever penger fra oss spillere. Det skulle bare vært innebygd, at det kommer en gang i blandt, hadde vært like mye action som det er nå.

 

Eller 2:

Du finner en radio (super rare) til å tilkalle airdrop, og _ikke_ ordenlig penger som går med 99% sikkerhet rett i dass. (se; scam)

 

Fordi folk nødvendigvis trenger å tjene penger for å leve et normalt liv, er ikke alle som kan snylte på nav vet du :)

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at airdrops er morsomme men hvorfor kunne ikke dette være en del av spillet? altså... ikke en prosess som krever penger fra oss spillere. Det skulle bare vært innebygd, at det kommer en gang i blandt, hadde vært like mye action som det er nå.

 

Eller 2:

Du finner en radio (super rare) til å tilkalle airdrop, og _ikke_ ordenlig penger som går med 99% sikkerhet rett i dass. (se; scam)

Fordi penger?

 

De må faktisk tjene penger på å lage dette spillet de også. Når det gjøres på denne måten så ser jeg rett og slett ikke problemet. Det blir som å kjøpe et lotteri, og ikke "P2W".

Lenke til kommentar

Hahah fyyy nå ble det mange Eu servere!! :p vet nesten ikke hvilken jeg skal ta!

 

blitt drept 2-3 ganger av cheaters nå, skrev litt direkte med Jimmy Whisenhunt på twitch stream om dette, han nevnte at de trenger litt oversikt på hvordan cheaterne opererer med tanke på patterns osv før de banner slik at de får nok info rundt dette.

Ellers så har det vært veldig gøy. Zunn har du kommet igang med å lage camp? (deck foundation,gate osv?)

vil anbefale å bygge på bakken,ikke deck versjonen som er i lufta på grunn av 2 bugs atm.

-når man logger inn basen sin spawner man på bakken der man står, ikke noe veldig stess men kjip å bli drept pga at man havner under basen og noen fiender er utafor basen din

-gulvet på selve "deck" foundation er ikke safe, man kan slå med øks gjennom gulvet, drepe gjennom gulvet med melee weps atm

Lenke til kommentar

Hahaha ja blei noe inni helvettes mange servere, nesten for mange med tanke på at 50% av dem er low, vil heller ha mindre på med/high.

 

Ellers så ble jeg litt skeptisk til Oslo serveren, jeg er ikke fan av hardcore med HS only, recipe wipe osv. Så inntill videre spiller jeg nok bare useriøs bandit på EU servere, mens jeg fortsetter seriøst på The Last stand of cohhilition, som er main serveren min :)

 

EDIT: server du spiller på atm?

Endret av Zunn
Lenke til kommentar

Hahaha ja blei noe inni helvettes mange servere, nesten for mange med tanke på at 50% av dem er low, vil heller ha mindre på med/high.

 

Ellers så ble jeg litt skeptisk til Oslo serveren, jeg er ikke fan av hardcore med HS only, recipe wipe osv. Så inntill videre spiller jeg nok bare useriøs bandit på EU servere, mens jeg fortsetter seriøst på The Last stand of cohhilition, som er main serveren min :)

 

EDIT: server du spiller på atm?

Spiller på Elysium/Purgatory, ja oslo servern kjipt at det ble sånn hardcore server :p orker ikke 1st person only as

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...