Gå til innhold

Den store H1Z1 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sykt hvor Internet har tatt av om dette spillet. Får se om en stund :)

 

Avventer å se om air drops er så p2w som reddit skal ha det til.

Med tanke på at det skal være et survival spill så blir det jo p2w når airdroppene skyter inn alt for mye items inn på serveren.

De nevnte at det ikke skulle droppe verken våpen eller ammo fra airdroppene men det dropper alt fra assault rifler til sniper rifler selv om devene sier at kun pistol og shotgun skal være i loot table.

 

Det jeg klør meg i hodet over er at folk betaler for å være alpha spillere i et fremtidig F2P spill, i 2014 så lærte de fleste at early access er helt ræva å burde unngås og nå er det early access sammens med et sony spill.

Sony har fucket opp de fleste f2p spillene de har prøvd seg på.

 

Sony sa at air drops ikke fungerer som de skal. Jeg venter og ser hvordan det blir framover.

Er selvsagt enig i at det ikke burde være våpen i de, men sjansen for å få våpen i de skal allerede være nerfet ganske brukbart.

Lenke til kommentar

Hadde gleda meg veldig til dette spillet, men er fremdeles skeptisk til å dra kortet. Vanskelig å si om alle reviewsa på steam handler om at folk ikke har fått spilt og folk som føler at de har blitt løyet til.

 

Det jeg leser, som jeg føler går igjen er at folk bruker timesvis på å finne loot, og det eneste de finner er bær eller annet "ubrukelig".

 

Har Sony gjort det slik at all omsetning av loot i spillet skal komme fra airdrops? Og at de mest utolmodige skal kjøpe en eller flere airdrops for å "komme raskere i gang"?

Lenke til kommentar

Om de bare har funnet bær etter mange timer med looting kan det godt være dem det er noe gale med, det sier seg selv at ute på landet er det mindre zombier, og mindre loot, vil du ha loot, gå til nærmeste by, vil si det er 100% å finne en 1911, men ammo kan være litt vanskeligere. Politistasjoner har ALLTID noe bra loot.

 

Men Sony har hatt problemer med lootserverene, men tror de har fikset mye av det nå :)

 

Finner loot mye raskere enn i DayZ just sayin..

Lenke til kommentar

Hvor stort er mappet? Ut ifra det jeg har sett på streams osv så virker det ikke så stort dessverre, noen som kan gi en sammenligning mot det i DayZ?

Det føles faktisk veldig svært ut, men server limit er satt til 200 for at det ikke skal bli for mange folk på området.... i byer møter du alltid på folk.

Lenke til kommentar

Hadde gleda meg veldig til dette spillet, men er fremdeles skeptisk til å dra kortet. Vanskelig å si om alle reviewsa på steam handler om at folk ikke har fått spilt og folk som føler at de har blitt løyet til.

 

Det jeg leser, som jeg føler går igjen er at folk bruker timesvis på å finne loot, og det eneste de finner er bær eller annet "ubrukelig".

 

Har Sony gjort det slik at all omsetning av loot i spillet skal komme fra airdrops? Og at de mest utolmodige skal kjøpe en eller flere airdrops for å "komme raskere i gang"?

Er som regel fler negative reviews enn gode da de som klager alltid skriker høyest. Dette styret med airdrops er alt for whinete. Når airdrop kommer hører man flydur i 5 minutter og man ser svær pakke falle ned slowmotion i lufta slik at 50 + spillere kan komme krige mot hverandre. Det er nok ganske sjeldent at den som har callet in airdrop får den.

 

Du nevner generell loot.. at the moment så er det lite loot å finne, men det eksisterer, du lærer deg fort hvilke steder du bør sjekke og hvilke du bør hoppe over. Så loot blir lettere og lettere. Noe du garantert vil like er carfting systemet de har. Det er overraskende bra og spennende, hvertfal nå i starten som alt er nokså ukjent.

Det er et problem at energien man har går relativt fort ned som fører til en del "blackbarries" farm, men lite tips her er å faktisk begynne å drepe noen dyr så får du kjøtt som gir deg ca halvparten av energien tilbake... da blir det brått ingen ting å whine over alle de som plukker bær hele tiden.

 

spillet koster 140 kr, såvidt 2 øl på byen... er virkelig verdt å kjøpe dette spillet. Anbefaler å vente til onsdag neste uke for da skal det være nye EU servere kommet opp, og sikkert en hel del mer bug fixes osv til da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet har så langt gitt meg nok underholdning til å forsvare prisen på 140kr (sammenlignet med Kino, øl på byen osv osv.)

 

Hvor stort er mappet? Ut ifra det jeg har sett på streams osv så virker det ikke så stort dessverre, noen som kan gi en sammenligning mot det i DayZ?

Noe slikt ser det ut pr i dag: Map

Skal bli mye større har jeg hørt (i forhold til DayZ vet jeg ikke) og serverne skal romme mange flere spillere.

Lenke til kommentar

Kult at dere gir oss updates på hva som skjer i spillet og så videre :)

Jeg ble utrolig skeptisk når utviklerne bastant sier "det vil ikke bli mulighet til å kjøpe våpen etc", for så å announce noen timer senere at det blir mulig. Det lover ikke bra, det fremstår som om noen corporate suits (stive gamle businessmenn over dem i hierarkiet) har pressa dem til å ha det med kun for å håve inn mer penger.
Har man spilt Planetside 2 (SoE-spill), så vet man at det er rimelig pay2win... Det er ikke noe moro, det er alt for åpenbart at alt er laget for å tease deg til å kjøpe noe.

Håper bare at developerne klarer å holde balansen riktig, selv om de muligens får press fra de kjipere delene av bransjen.

Det er alt for mange spill i dag som blir ødelagt av de kjipe business-folka som krever ditt og datt, uten å ha forståelse for spill i det hele tatt.
De vil bare ha alt levert til en viss utgivelsesdato, og gir blanke i om innholdet og storyen i spill er bra eller dårlig, så lenge de klarer å opprettholde nok hype til å selge massive mengder på utgivelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

neineineinei spillet crasha!! 3 timer gammel save me sykt mange recipies osv :/ 10 min queue time, noen som vet om jeg blir logget ut når jeg crasher, eller blir jeg stående der som levende pinjata? :lol:

 

YES! ble logga ut og overlevde :w00t:

 

Fant en backpack, har mye venison, vann, kaffe, fuel med kit osv, eneste jeg mangler er våpen :p

Endret av Zunn
Lenke til kommentar

Nice! den nye patchen har hjulpet veldig på looten må jeg si! Går faktisk ann å finne en hel del ting nå! :p selvom jeg ikke hadde noe særlig problem med det før patch! Utrolig bra at de også har klart å fikset den loot lagg buggen! En hel del mat la de også til, slipper å horde masse blackbarries nå :p! De har dobla kjøtt drops fra rådyr/ulv/bjørn så du får dobbelt av det som var vanlig, det er også supert!

 

Snart kommer alle de nye eu serverne og med filtrering, blir bra!

Lenke til kommentar

Syk dag på US serveren Solace, ble en stor gruppe med randoms og lagte base på supermarkedet i Pleasent Valley, satte opp over 50 traps, og fikk noe sykt med mat :D

ecc260c5bd1e6b1953d3be573b9d6908.png

Til slutt mistet jeg gruppen og endte med å stjele en bil fra noen folk i bushen, og kom meg til et av de høyeste punktene på mappen. Skulle så kjøre ned, og så fort det var for bratt for bilen å klare, det hele endte i ett smell :w00t:

12f5f601ba1105210fd2e47c39887756.png

Lenke til kommentar

 

Til slutt mistet jeg gruppen og endte med å stjele en bil fra noen folk i bushen, og kom meg til et av de høyeste punktene på mappen. Skulle så kjøre ned, og så fort det var for bratt for bilen å klare, det hele endte i ett smell :w00t:

12f5f601ba1105210fd2e47c39887756.png

K69.0FM Radio Station? Er i hvertfall høyeste punktet jeg har vært på. Er ca midt på kartet

Var der tidligere i dag og fant en fyr bak kontaineren. Han satt og så mot skuret med ei bue i hendene og hadde garantert planer om å drepe.

Heldigvis gikk jeg motsatt vei rundt kontaineren og endte opp bak han for så å gi han en pil i bakhodet. :dremel:

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde gleda meg veldig til dette spillet, men er fremdeles skeptisk til å dra kortet. Vanskelig å si om alle reviewsa på steam handler om at folk ikke har fått spilt og folk som føler at de har blitt løyet til.

 

Det jeg leser, som jeg føler går igjen er at folk bruker timesvis på å finne loot, og det eneste de finner er bær eller annet "ubrukelig".

 

Har Sony gjort det slik at all omsetning av loot i spillet skal komme fra airdrops? Og at de mest utolmodige skal kjøpe en eller flere airdrops for å "komme raskere i gang"?

Er som regel fler negative reviews enn gode da de som klager alltid skriker høyest. Dette styret med airdrops er alt for whinete. Når airdrop kommer hører man flydur i 5 minutter og man ser svær pakke falle ned slowmotion i lufta slik at 50 + spillere kan komme krige mot hverandre. Det er nok ganske sjeldent at den som har callet in airdrop får den.

 

Du nevner generell loot.. at the moment så er det lite loot å finne, men det eksisterer, du lærer deg fort hvilke steder du bør sjekke og hvilke du bør hoppe over. Så loot blir lettere og lettere. Noe du garantert vil like er carfting systemet de har. Det er overraskende bra og spennende, hvertfal nå i starten som alt er nokså ukjent.

Det er et problem at energien man har går relativt fort ned som fører til en del "blackbarries" farm, men lite tips her er å faktisk begynne å drepe noen dyr så får du kjøtt som gir deg ca halvparten av energien tilbake... da blir det brått ingen ting å whine over alle de som plukker bær hele tiden.

 

spillet koster 140 kr, såvidt 2 øl på byen... er virkelig verdt å kjøpe dette spillet. Anbefaler å vente til onsdag neste uke for da skal det være nye EU servere kommet opp, og sikkert en hel del mer bug fixes osv til da.

 

Sett for mye på the Julekalender i jula? du blander engelsk og norsk hakket mer enn det fornuften skulle tilsi.

 

Høh? Man ser da på steam sin anmeldelsesfunksjon at spill som f.eks DayZ har langt flere positive enn negative, så når det kommer til denne sjangeren, og dette spillet, så vil jeg påstå at det negative har ein klar relevans i forhold til hva spillet faktisk tilbyr; p2w, enten det er snakk om e tyggis eller 2 øl på byen i form av valuta. Når såkalte airdrops gir deg våpen og kit som kan gjøre at du "owner" andre, som du sikkert ville sagt det, så er det p2w, uansett om det er MULIG at 50+ spillere kan komme å krige om den.

Men nå overdriver du jo kolosalt også. Det tar da ikke 5 min før den faktisk slipper pakken i tillegg at det tar tid før den faktisk lander på bakken? Det er veldig mye tid, så hvor du har denne påstanden fra vil jeg gjerne se en kilde på.

 

Hvor har du det fra at det er ganske sjeldent at den som har "callet" (hæ?) airdropen faktisk får den? Denne statistikken tipper jeg du bare diktet opp.

 

Spillet koster 140kr. Spillet skal egentlig være Free2Play. Så det du betaler 140kr for, er en alpha. Du betaler altså for en uferdig F2P tittel, som i tillegg er P2W. Det fantastiske med det hele er jo at de kom ut å sa at de som ikke er tilfreds med P2W funksjonen, ("callet in airdrops") kan få pengene tilbake; altså, ikke at de skulle fjerne denne absurde funksjonen. Som nevnt lengre her oppe, så har det ingenting å si om 140kr tilsvarer en pakke med kondomer, en firepakning med pepsi max, eller 2 øl på byen, det handler langt mer om prinsipper. Det er absolutt ingen grunn til at noen bør kjøpe dette, og det er i alle fall INGEN argumenter for hvorfor folk skal betale 140kr for det som egentlig skal være Free2Play + Pay2Win.

 

Folk har generelt ikke integritet lenger, og abstinensene og fristelsene tar gjerne overhånd når det kommer til opphausede spill og lureri uten sidestykke. Handler du på TV-shop også? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...