Gå til innhold

Watch Dogs er ein braksuksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har heldigvis utelukket alt Ubisoft lager siden ingenting virker interessant, slipper den skuffelsen som dere får årlig.

 

Men nå er det til neste skepsis, blir The Sims 4 bra eller blir det samme gamle tingen EA fuck up. (hinting, ikke pre order)

 

En ting skal Ubisoft ha, de er da litt greie folk visst man ser bak alt tullet, de prøver ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt problem er at spillet krasjer for ofte. Fryser, krasjer til desktop, svart skjerm. Ødelegger mye av moroa :(

 

Angrer på kjøpet, var veldig i tvil. Kjøper i utgangspunktet ikke noe fra Ubisoft, men en kamerat skrøt sånn av spillet, var visst et mye bedre GTA. Så kjøpte fra g2play, så noen andre enn Ubisoft får litt av pengene. Allikevel 350 kr jeg kunne brukt på noe annet.

 

 

Edit: Watch_Dogs er eneste spillet som krasjer på maskinen, så tviler sterkt på at det er PCen. Nyeste beta drivere og alt, men nope.

 

Du har patcha det? Ingen problemer her.

Lenke til kommentar

 

 

Trist at flere år med hype og ljug lønner seg. Spesielt når spillet ikke er særlig bra

Får håpe at folk husker det til Watch Dogs 2 kommer med samme () bestikkelser av anmeldere.

Har du eksempler der dette har forekommet for dette spillet?

Lenke til kommentar

Positivt at en ny IP gjør det bra, og konseptet er stilig. Det negative er som nevnt over her at spillet ikke er spesielt imponerende. I tillegg er PC-versjonen forferdelig, selv til Ubisoft å være. (Jeg klarer ikke 60 fps med mitt overklokkede 7950, til og med på laveste innstillinger. Jeg pleier vanligvis kunne spille på ultra/high uten problemer.)

 

Jeg har strengt tatt ikke tid til å spille spillet nå uansett. De lover ting skal bedres med patcher, vi får se om det stemmer. Men skal holde meg til min hovedregel om å ikke kjøpe Ubisoftspill på PC fremover.

 

Hvis du "bare" har 7950, så er det ikke så fryktelig rart at du ikke får det til på High/ultra, ettersom spillet er veldig sultent. Man må tross alt ha GTX 780 for å kunne kjøre det på High/ultra. Laveste kortet som passerte 60 FPS på low var GTX 750.

 

med GTX 660TI 3GB så ligger jeg på rundt 40-50 FPS i gjennomsnitt på High, det er helt greit, da jeg gjerne ofrer litt FPS for grafikken.

Lenke til kommentar

Haters will hate.

 

Jeg syntes Watch Dogs er et solid spill. Og å hacke folk / Bli hacket er mye mer underholdende enn det egentlig burde vært. Jeg har så vidt kommet meg videre i historien etter at Online endelig startet å fungere på fredag, bare invaderer andre sine spill.

 

Om det er noe jeg er skuffet over er det manglende muligheter for å spille med venner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke en gang fått starta spillet, uplay er konstant offline, så banke sei på brystet kan de ikke, grave etter løsninger bør de. har mista troen helt på ubisoft for og være ærlig.

 

Uplay trenger jo ikke være online for at du skal spille?

Lenke til kommentar

 

 

Trist at flere år med hype og ljug lønner seg. Spesielt når spillet ikke er særlig bra

Får håpe at folk husker det til Watch Dogs 2 kommer med samme () bestikkelser av anmeldere.

Har du eksempler der dette har forekommet for dette spillet?

 

Jeg vil gjerne bidra her!

 

Spillet fungerer ikke særlig bra med multi-GPU kort, selv om nVidia og AMD har laget SLI/crossfire profiler. Av en eller annen merkelig grunn så anbefaler nVidia temporal smaa i stedet for txaa på 690GTX. Faktisk anbefaler de TXAA kun hvis du har 780/780TI i SLI.

 

Ganske mange forumtråder på "technical issues" hos ubisoft handler om at spillet fryser ved oppstart, samt tråder om stutter når man kjører bil, multiplayer som ikke fungerer, og random CTD. Selv hadde jeg stutter når alt var på ultra, så jeg satte ned til high på det meste, men bruker txaa og det gav meg jevn flyt, men hvis jeg hacker et elektronisk skilt (billboard?) så gir det meg tvert en CTD.

 

Synes jeg spillet er bra? Nei. Absolutt ikke. Selv når du ser bort fra de tekniske problemene er ikke grafikken fantastisk, spillmekanikken er basert rundt èn knapp - Q - (å bruke mer enn en knapp blir vel for avansert..) og å kjøre bil har mer til felles med outrun på commodore 64 enn et vilkårlig bilspill på pc. Null styring, full gass eller ingenting. Hadde vært så vanskelig å legge inn flere nivå på w-tasten? Ett kjapt trykk for lav hastighet, ett kjapt trykk til for litt raskere, osv? Du kan heller ikke skyte eller gjøre andre ting fra kjøretøy - kun aktivering (såkalt hacking) av diverse ting som lyskryss, bruer og bommer.

 

Jeg er rimelig sikker på at den 6-måneders utsettelsen av spillet var kun for å dele opp innholdet i DLC'er og for å få på plass season pass, og kanskje avtaler med steam og lignende partnere.

 

Det eneste positive er at jeg ikke betalte fullpris for spillet. Impulskjøp på tilbud 9 måneder siden. :hrm:

Lenke til kommentar

 

Positivt at en ny IP gjør det bra, og konseptet er stilig. Det negative er som nevnt over her at spillet ikke er spesielt imponerende. I tillegg er PC-versjonen forferdelig, selv til Ubisoft å være. (Jeg klarer ikke 60 fps med mitt overklokkede 7950, til og med på laveste innstillinger. Jeg pleier vanligvis kunne spille på ultra/high uten problemer.)

 

Jeg har strengt tatt ikke tid til å spille spillet nå uansett. De lover ting skal bedres med patcher, vi får se om det stemmer. Men skal holde meg til min hovedregel om å ikke kjøpe Ubisoftspill på PC fremover.

Hvis du "bare" har 7950, så er det ikke så fryktelig rart at du ikke får det til på High/ultra, ettersom spillet er veldig sultent. Man må tross alt ha GTX 780 for å kunne kjøre det på High/ultra. Laveste kortet som passerte 60 FPS på low var GTX 750.

 

 

Joda. Men et overklokket 7950 er fortsatt et kraftig kort vil jeg påstå, som til nå har dratt alt jeg har prøvd i 55 fps pluss på high/ultra. Kortet drar også spill som ser vesentlig mye bedre ut på MYE høyere innstillinger. En sammenligning med Sleeping Dogs, som vel kom i fjor eller forfjor er nærliggende. Det spillet er omtrent akkurat samme type spill, det er multiplattform og kjører utrolig mye bedre enn det makkverket av en kode Ubisoft har sluppet ut denne gangen. Og selv på absolutt høyeste innstillinger, hvor spillet ser utrolig mye penere ut enn Watch Dogs, så får jeg en konsistent 57-60 fps.

 

Ubisoft har forresten innrømmet performance-problemer, spesielt på AMD-kort. Så det er klart at det ikke skal være sånn.

 

EDIT: Og at spillet er "sultent" er jo ingen unnskyldning. Det er jo nettopp dette kritikken min går på, at spillet bruker uforholdesmessig mye ressurser sammenlignet med hvor bra (eller dårlig) spillet ser ut, selv på høyeste innstillinger.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Synes WD er underholdende på alle de riktige måtene for et slikt spill. Og liker at de ikke prøver å bli GTAV- II.

Har heller ikke giddi å hoppe på hypetoget og tror det er noe av cluet med dette (og mange andre spill).. Og som Straffa sier: vær glad det ble laget en pc- versjon..

Ville gitt det en knallsterk 5-er/ 9/10. Eneste jeg savner er bedre lyd- kvalitet på mange av bilene og våpnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke gitt spillet mer en 3 av 10.

Skuffenes spill. Kommer ikke til å spille det ferdig og kommer heller ikke til å kjøpe neste versjon.

Har aldri følt meg så lurt som jeg gjorde når jeg kjøpte dette spillet.

 

Hvor er skjema for å kreve pengene tilbake?

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt spillet enda. Men utifra anmeldelser og ikke minst mange Twitch stream's som jeg har sett på PS4 så virker det som et veldig bra spill.

 

Virker som dem som klager mest er PC spillere som igjen har fått en dårlig port fra et bra konsoll spill. Og når det kommer til Metacritics så er det kun anmelder poengene som en burde se på. Watch Dogs til PS4 ligger på respektable 82 på Metacritics.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Trist at flere år med hype og ljug lønner seg. Spesielt når spillet ikke er særlig bra

 

 

Trist at flere år med hype og ljug lønner seg. Spesielt når spillet ikke er særlig bra

Får håpe at folk husker det til Watch Dogs 2 kommer med samme hype, løgner og bestikkelser av anmeldere. Dessverre har jeg mine tvil.

 

 

Styring med mus og tastatur er helt håpløs. De skulle ventet en måned før de lanserte PC versjonen, for den er slett ikke klar.

Jeg spiller PC-versjonen, har ingen problemer, Uplay fungerer greit, er bare to ekstra museklikk for å starte spillet, og det kjører greit, måtte skru ned settings for å få stabil 60fps og CPU jobber hardt, men det går.

 

Jeg skjønner ÆRLIG talt ikke hva slags hype/løgner dere snakker om. Jeg så reveal-materialet, og har INGEN anelse hva folk mener er forskjellig fra release.

 

Jeg forhåndsbestilte, jeg er underholdt av spillet, og er glad det er en suksess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er klart at Ubisoft har gjort en bait and switch her. Det spillet vi så på E3 2012 er et helt annet spill enn det vi får servert i dag, uansett om du sitter på den kraftigste PC-en i verden. Nekter du for dette mener jeg du har bind foran øynene.

 

En annen sak er om den nedgraderingen vi faktisk har sett er et så stort problem som mange fremstiller det som, og om det virkelig er snakk om bedrageri fra Ubisofts side eller at de bare lagde en trailer/tidlig build av spillet i 2012 som viste seg umulig å leve opp til. Det er her legitimasjonen ligger.

 

Personlig tror jeg ikke Ubisoft med vilje har lurt oss her. Da hadde de ikke vist oss hvordan spillet egentlig så ut før lansering. Når spillets lanseringsdato kom visste vi hva vi fikk. Jeg synes likevel det er trist at spillet vi ble vist i 2012, og som for mange ble selve symbolet på "next gen", både ser ut som og spiller som et hvert annet åpen verden-spill. Det er lov å være skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...