Gå til innhold

Watch Dogs er ein braksuksess


Anbefalte innlegg

Ikke hvis du har spilt Sleeping Dogs og GTA V. Det er rett og slett dårlig og ikke holdbart for noe som helst i 2014.

I dine øyne. Det finnes ganske mange som liker spillet særdeles godt, selv om de innrømmer at det ikke revolusjonerte noe som helst. Det er som med alt annet, noen like mora og andre dattern, og vi skal krangle på det hver eneste gang det kommer en stor tittel.

 

Det virker som de som ikke likte spillet, ønsker å snakke det ned, tja... Fordi de ikke likte spillet? Forventet de fleste seg noe mer? Ja, de gjorde kanskje det. Men likevel er spillet solid og har mange timer moro i seg (For de som liker det).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke hvis du har spilt Sleeping Dogs og GTA V. Det er rett og slett dårlig og ikke holdbart for noe som helst i 2014.

I dine øyne. Det finnes ganske mange som liker spillet særdeles godt, selv om de innrømmer at det ikke revolusjonerte noe som helst. Det er som med alt annet, noen like mora og andre dattern, og vi skal krangle på det hver eneste gang det kommer en stor tittel.

 

Det virker som de som ikke likte spillet, ønsker å snakke det ned, tja... Fordi de ikke likte spillet? Forventet de fleste seg noe mer? Ja, de gjorde kanskje det. Men likevel er spillet solid og har mange timer moro i seg (For de som liker det).

 

Jeg hadde ikke så veldig mange formeninger om hva jeg skulle få, har f.eks ikke fulgt med på hva som ble vist på en spill-messe i 2012.

Men først var det veldig tydelig en konsoll port hvor man ikke hadde tatt seg tid til å tilpasse menyer og slikt for mus og tastatur, selve kontrollen av hovedpersonen fungerte bra for meg, men alt annet var rart.

Og så var det at man kjører rundt i en verden uten fysikk. Man bare spretter rundt, og når enkelte oppdrag og slikt krever bilkjøring så ble spillet vesentlig dårligere der. Men tror jeg kommer til å la meg underholdes av spillet, velger bare å la det ligge en stund og håper de fikser de verste problemene.

For min del har det til nå vært 6/10

Lenke til kommentar

Har ennå ikke sett svar fra en eneste hater av spillet HVA reveal-traileren "lovet" som spillet ikke har levert.

Haha. Det er jo det vi har snakket om hele tiden. Spillet ser crap ut i forhold til traileren. Utrolig stor forskjell i lyssetting og detaljgrad, for ikke å nevne teksturkvalitet. I tillegg forledet traileren oss til å tro på langt mer dynamisk gameplay enn vi faktisk fikk, og hackingen så ut til å være mer enn bare en magisk slå av og på knapp. For ikke å nevne at vi fikk inntrykk av en langt mer levende verden, med intelligente innbyggere.

 

Forskjellene er åpenbare. Spørsmålet er som nevnt over om dette er akseptabelt eller ikke. Spillet kan fortsatt være gøyalt. Men hvis du etter å ha sammenlignet e3-presentasjonen og det endelige produktet ikke ser nevneverdig forskjell tror jeg ærlig talt du bør sjekke synet ditt. Og det sier jeg ikke for å være frekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Watch Dogs må være det spillet som har skuffet meg mest siden GTA V. Hackingen er en artig ny funksjon, men som alt annet i spillet er kvaliteten alt for dårlig. Uansett hva jeg gjør sitter jeg igjen med følelsen at 'dette fungerer mye bedre i GTAV', selv om sistnevnte fremdeles er langt fra hva det ble presentert som for godt over et år siden. Det eneste jeg egentlig er fornøyd med når det gjelder Watch Dogs er at jeg betalte 250,- for Digital Deluxe når jeg var på ferie, noe mer er det ikke verdt.

Lenke til kommentar

 

Har ennå ikke sett svar fra en eneste hater av spillet HVA reveal-traileren "lovet" som spillet ikke har levert.

Haha. Det er jo det vi har snakket om hele tiden. Spillet ser crap ut i forhold til traileren. Utrolig stor forskjell i lyssetting og detaljgrad, for ikke å nevne teksturkvalitet. I tillegg forledet traileren oss til å tro på langt mer dynamisk gameplay enn vi faktisk fikk, og hackingen så ut til å være mer enn bare en magisk slå av og på knapp. For ikke å nevne at vi fikk inntrykk av en langt mer levende verden, med intelligente innbyggere.

 

Forskjellene er åpenbare. Spørsmålet er som nevnt over om dette er akseptabelt eller ikke. Spillet kan fortsatt være gøyalt. Men hvis du etter å ha sammenlignet e3-presentasjonen og det endelige produktet ikke ser nevneverdig forskjell tror jeg ærlig talt du bør sjekke synet ditt. Og det sier jeg ikke for å være frekk.

 

Fysikk og lyssetting er det eneste jeg kan se en merkbar forskjell på, samt antall biler og mennesker. Med det sagt er det godt gjort at de fikk det de viste fram da til å kjøre, for det er bare ikke kjangs i en viss varm plass for at et spill av denne størrelsen ville kunne se slik ut og samtidig kjøre brukbart på dagens hardware. Om trailere kommer flere år før spillet sier det seg selv at det visuelle og slikt ikke vil være representabelt for hva man får til i et fullverdig, stort spill. Særlig ikke når prosessorene ikke har blitt spesielt mye raskere på mange, mange år.

Watch Dogs burde kjørt glattere eller sett noe bedre sett opp mot hva det faktisk krever, men å tro at det vi fikk servert på E3-messa i 2012 ville kunne gis ut og være spillbart i 2014 er som å tro på julenissen, Allah og Tor på én gang. Selvsagt hadde det vært bedre om de viste fram noe som faktisk kan gjennomføres, og ikke en tech demo på noe som ligger minst 5 år fram i tid.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del har det til nå vært 6/10

Og det er selvfølgelig helt i orden at spillet ikke falt i smak hos deg. Ja, kjøringen er ikke det beste, og er veldig arkade, slik som GTA V der bilen ikke kan lande på hodet. Jeg er uenig i deg valget.

 

Er det at det er usannsynlig liksom noe som skal unnskylde utgiveren?

What?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

 

For min del har det til nå vært 6/10

Og det er selvfølgelig helt i orden at spillet ikke falt i smak hos deg. Ja, kjøringen er ikke det beste, og er veldig arkade, slik som GTA V der bilen ikke kan lande på hodet. Jeg er uenig i deg valget.

 

Er det at det er usannsynlig liksom noe som skal unnskylde utgiveren?

What?

 

 

Er det at demoen viser ett bildet av spillet som Dellers mener er åpenbart usannsynlig noe som skal unnskylde utgiveren?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det at demoen viser ett bildet av spillet som Dellers mener er åpenbart usannsynlig noe som skal unnskylde utgiveren?

 

AtW

Vanskelig å svare på. Foruten om grafikk er det ingenting som tilsier åpenbart at det de leverte er annerledes. Man fikk kanskje inntrykket av at det var litt mer dynamisk, men slik er vel alle trailere av ting. Jeg synes iallefall ikke det var direkte misvisende. Man hadde flere filmer og bilder i etterkant av E3 2012 som man kunne bedømme utifra. Av en eller annen merkelig grunn velger derimot folk å vurdere hva det burde vært, utifra den eldste videoen av spillet.

 

Var det ikke flere en meg som dro å så Pearl Harbor i 2001, i håp om å få se en krigsfilm?

Lenke til kommentar

Er det at det er usannsynlig liksom noe som skal unnskylde utgiveren? Dvs profesjonelle som har god innsikt i hva slags muligheter som finnes og vet mer om framtidig hardware-utvikling enn andre? Underbygger du ikke bare at de juger med vilje?

 

AtW

Neida, de burde heller vist noe som faktisk kan la seg gjennomføre, for all del. Jeg ser bare ingen grunn til å gjøre noe stort nummer ut av det mtp. at det så åpenbart bedre ut enn dagens maskiner vil klare, samt at alle seinere videoer har vært i tråd med det som faktisk har blitt utgitt.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Problemet er at den første videoen som ble vist frem ble fremstilt i noe som så ut som spillbar form. Vi forventer ikke at spill skal leve opp til CG-trailere, men når Ubisoft velger å vise klipp som helt tydelig ser ut som gameplay på E3 2012 så er det deres eget problem hvis de ikke klarer å leve opp til sin egen standard.

 

Unnskyldninger om at konsollene ikke er kraftige nok duger ikke, fordi det er Ubisoft og utelukkende Ubisoft som har gitt spillerne forventningene som det endelige produktet nå måles opp mot! Vet du ikke hvordan spillet ditt blir seende ut bør du legge ut en ren teaser/trailer. Ubisoft fortjener all negativ presse de får for denne praksisen, og nei de er ikke alene i dette. Det er likevel ingen unnskyldning.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Neida, de burde heller vist noe som faktisk kan la seg gjennomføre, for all del. Jeg ser bare ingen grunn til å gjøre noe stort nummer ut av det mtp. at det så åpenbart bedre ut enn dagens maskiner vil klare, samt at alle seinere videoer har vært i tråd med det som faktisk har blitt utgitt.

 

Jeg tror nok en stor del av problemet er at spillet også ble laget til PS360 og er dermed ikke er (godt) designet og optimalisert mot moderne GPU'er, mtp ting som hvor uavhengig og dermed effektivt GPU'en kan jobbe (uten håndholding av CPU) og GPU compute (flere oppgaver flyttet over til GPU, type oppgaver en GPU gjerne er mye bedre på).
Grafikken i 2012 traileren hadde nok kanskje ikke vært så urealistisk hvis det hadde blitt lagt til rette for det.
Lenke til kommentar

Så mye klaging!!

 

Ja, spillet er ikke den store revolusjonen som det så ut som først, men trodde folk egentlig på det?!?!? Isåfall, så må dere se til dere selv. Jeg har gledet meg til dette spillet i et par år, men fortsatt hatt det i bakhodet at det er Ubisoft, at det er en ny serie og at utviklere snakker spillene sine opp i skyene.

 

Jeg er enig i de fleste anmeldere som gir dette spillet en 4 av 6 eller 8 av 10, med andre ord så er Metacritic ganske spot on. Og hadde Ubisoft bestikket anmeldere så hadde det vel kommet bedre ut...?

 

Jeg derimot, syns spillet er bra, men ser selvfølgelig at det ikke er så bra som GTA V(som i mine øyne var et av de beste spillene jeg har spilt). Nå er jeg også kanskje litt ukritisk til denne type spill, da dette ved siden av rpg og plattform, er favorittsjangeren min. Jeg koser meg med spillet og syns det er morsomt å bytte på å skyte meg igjennom alt og bruke hacking.

 

Mitt største problem med spillet er vel egentlig hvor lite jeg bryr meg om Aiden Pearce. Jeg bryr meg om Claire, nevøen hans og søstra hans, men ikke det dugg om han. Han er så livløs og jeg sliter med at han prater med den teite stemmen.

 

Men alt i alt er dette spillet underholdende, og jeg kommer til å spille det i mange mange timer til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...