Gå til innhold

Politi og røver i nytt Battlefield-spill


Anbefalte innlegg

Hadde vert tøft med et spill hvor man kunne dekke seg bak ting og man bare hadde rifler med lite ammo.

Slik at support var en viktig klasse.

Ingen medic som vekte deg opp på 1 sekund.

 

Trenger ikke være WW2 fps.

 

Jeg blir bare så utmattet av Cod og Battlefield 3-4 du må være fokusert 100 % og man har ingen plass og gjemme seg, folk kan bare springe hvor de vil uten noen taktikk, slik at man vet jo aldri hvilken vei våpenet skal siktes.

 

Den eneste gangen jeg hadde det moro i Battlefield 3 var når jeg hadde en Tanks etter meg, og jeg srpang mellom små hus mens tanksen sakte patruljerte husene., da fikk jeg skikkelig Jurassic Park følelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

BF3 var bra, BF4 er også bra. Da var det etablert.

Nei, no driv du på med feiletablering.

 

Viceral har ikkje gjeve ut ein FPS i Battlefield sin stil, og har heller ikkje jobba med Frostbitt motoren som ikkje eingong Dice har klart å gjera noko brukbart med sia BC2.

Spele har lika god om ikkje betre sjanse får å bli eit skikkeleg møkka spel så da har får å bli eit godt spel. Å tru at eit spel du nesten ikkje veit noko om blir bra er lika dumt så tru at da blir dårlig.

Tror nok du misforsto litt. Jeg har aldri påstått at Viceral har gitt ut FPS i battlefield sin stil, men jeg sa derimot at Viceral har laget bra spill tidligere, så de har all fortsetning for å lage ett godt spill nå også, selv om det ikke er fullt så likt som det de har laget tidligere.

 

Det er også forøvrig kommet en trailer hvor de nevner at Dice og Viceral jobber ganske så nærme hverandre på dette spillet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0WHMCa1FbWE

 

Nå dveler vi forøvrig inn på litt mer filosofiske spørsmål da jeg mener det er fullt mulig å kunne si at et spill blir bra, eventuellt ok. (Jeg skrev vel "Morsomt") Enn å med en gang si at det blir dårlig.

 

 

 

Eg misforsto ingenting, trudde ikkje at du sa da. Satt på ein heilt elendig bærbar så konstant kødda med posten min og gadd ikkje å skrota han får å skriva han heima to timar seinare.

 

Dei har ikkje laga eit FPS i BF sin stil, derfor har dei ikkje erfaring nok frå verken tidligare spel eller motoren til å seia at spele kjem til å bli bra, dei har forutsetning får å laga gode tredjepersonsskytespel sia dei kan og har bevist at dei kan da, og eg like dei dei har laga så eg har spelt.

 

At Dice og Viceral jobbar tett saman hjelper ikkje når dice ikkje beherskar BF/Frostbite sjølve, kansje Viceral får til da så dice ikkje klarar, men eg har no ikkje trua, akkurat så eg ikkje forventar at Nintendo skal laga eit godt FPS(Retro tel ikkje her), så forventar eg ikkje at BFHL skal bli bra, og skal no ikkje kjøpa da uansett si eg nettopp vedda 100$ dollar på at eg ikkje kom til å spela da.

 

Da er fult mogleg å sei at et spel blir bra, men da er fortsatt lika dumt så å seia at da blir dårlig, begge er sidene er ein del av den same forhandsdømmande mynten. Og eg tolka morosamt som at du meinte at da ville bli eit bra spel. Morosamt betyr ikkje nødvendigvis at da blir bra, eg synest at Soldier of Fortune 3 er så dårleg at da blir morosamt å spela (litt sånn så goatsim i grunn), og antar at dei så har spelt da er enig i at da ikkje er bra.

Lenke til kommentar

Trist at det er så populært med disse "polti og røver" konseptene, enten det er fast and furious som går veien eller battlefield-serien. Jeg hadde ikke spilt dette spillet selv om jeg fikk betalt for det, tanken på å dra den elendige BF3/4 motoren inn i en slik verden stappfull av småunger som kun spiller for unlocks og gadgets som gjør spillene alt for lette, er ganske hårreisende.

Savner de enorme mapsa i Battlefield1942 og Battlefield Vietnam, hvor man kunne hive hele lanpartyet inn i en B17 på en 64/64 server og sette av gårde ut over Gazala uten å bli skutt ned av 5 forskjellige varmesøkende missiler. For ikke å snakke om alle de ufattelige gode modsa, som Desert Combat, Project Reality, Sandbox, Forgotten Hope osv.

 

Husker også at jeg var med i Norge sin store E-sport community i BF2, med flere tusen timer spilletid. Da jeg høte ryktene om BF3 i 2008 kunne jeg nesten ikke vente, det kunne ikke falle meg inn at serien ville endre retningen så brutalt. Men da det kom, så gikk både jeg og de aller fleste jeg hadde spilt med tidligere lei etter 1 uke, noe som er helt ufattelig med tanke på alle timene vi brukte på de forrige titlene. Da var det ikke bare snakk om oss som var blitt gamle, det var også flere nede i 14-15års alderen som ikke klarte å sette pris på det.

 

En av mine teorier på det her er som nevt tidligere, at det rett og slett er for lett. Alle kan lære seg helikopter og jet på en dag, spillene er lagt opp slik at det skal skje noe absolutt hele tiden. Du skal alltid ha noen som skyter på deg, du skal alltid ha tilgang til et kjøretøy og du skal alltid ha eksplosjoner over alt. Dette gjør spillene for meg og svært mange andre rett og slett uspillbart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trist at det er så populært med disse "polti og røver" konseptene, enten det er fast and furious som går veien eller battlefield-serien. Jeg hadde ikke spilt dette spillet selv om jeg fikk betalt for det, tanken på å dra den elendige BF3/4 motoren inn i en slik verden stappfull av småunger som kun spiller for unlocks og gadgets som gjør spillene alt for lette, er ganske hårreisende.

Savner de enorme mapsa i Battlefield1942 og Battlefield Vietnam, hvor man kunne hive hele lanpartyet inn i en B17 på en 64/64 server og sette av gårde ut over Gazala uten å bli skutt ned av 5 forskjellige varmesøkende missiler. For ikke å snakke om alle de ufattelige gode modsa, som Desert Combat, Project Reality, Sandbox, Forgotten Hope osv.

 

Husker også at jeg var med i Norge sin store E-sport community i BF2, med flere tusen timer spilletid. Da jeg høte ryktene om BF3 i 2008 kunne jeg nesten ikke vente, det kunne ikke falle meg inn at serien ville endre retningen så brutalt. Men da det kom, så gikk både jeg og de aller fleste jeg hadde spilt med tidligere lei etter 1 uke, noe som er helt ufattelig med tanke på alle timene vi brukte på de forrige titlene. Da var det ikke bare snakk om oss som var blitt gamle, det var også flere nede i 14-15års alderen som ikke klarte å sette pris på det.

 

En av mine teorier på det her er som nevt tidligere, at det rett og slett er for lett. Alle kan lære seg helikopter og jet på en dag, spillene er lagt opp slik at det skal skje noe absolutt hele tiden. Du skal alltid ha noen som skyter på deg, du skal alltid ha tilgang til et kjøretøy og du skal alltid ha eksplosjoner over alt. Dette gjør spillene for meg og svært mange andre rett og slett uspillbart.

But, but..... Biggest maps ever kommer jo nå.....gadgets....all out warfare (uten tanks og jets)....til og med door breaching som vi alle elsket fra MW2!

 

Er forsåvidt enig i teorien din. Det skal være tut og kjør hele tiden, og spilleren skal faen aldri føle at han ikke har en sjanse til å drepe en motstander som er i et helikopter, en jet eller en tanks.

 

Tiden da Wake Island kunne vinnes av 2 jet-piloter er dessverre forbi :(

Lenke til kommentar

Tiden da Wake Island kunne vinnes av 2 jet-piloter er dessverre forbi :(

 

Hehe, ja der har du det.

Det at du hadde flyd jet i 500 timer gav deg faktisk fordelen av at du ble bedre enn de andre i det. Du kunne komme inn på en server og folk viste at du var en god pilot, og man kunne bli headhuntet av claner til slike roller.

Det at "skillcapen" er såpass lav, fører til at jeg og mange andre ikke har noe å spille for. Men de aller fleste er nok ikke like kompetitive, og synes tydligvis at det er best slik som det er nå, hvor unlocks har hovedfokuset :((

Lenke til kommentar

Er jo akkurat dette BF serien trenger. Litt mer taktisk action enn å spawne på nytt og på nytt for å ta et flagg eller å rushe for å ta flagg. Dette kan jo faktisk bli dritgøy, høres ut som et langt større Payday med kjøretøy noe som er en drøm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes det fortsatt lettlurte pappskaller som lar seg overbevise av EAs store markedsføringmaskin for å kjøpe dritt fra dette jævlige selskapet -- som gang på gang leverer drittprodukt etter drittprodukt, og besmitter alt og alle under sine vinger med DLCs, halvferdighet, bugs, "premium deals" og annen pisspreik som skriker ut "JEG DRITER I DEG SOM KUNDE OG VIL BARE TA LOMMEBOKA DI ENKLEST MULIG!"?

 

Som om Battlefield ikke hadde blitt voldtatt nok allerede. Dette ser jo til og med dårlig ut på gameplay-videon! Bad Company 2 virket som et ålreit spill når Battlefield 3, og Battlefield 3 virket som et mesterverk når Battlefield 4 kom ut. Mon tro om de vil fortsette denne tradisjonen?

 

Jeg er jammen meg glad jeg gikk over til Arma og slapp dette helvetet.

 

For dere andre som har tanker om pre-order: kos dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...