Gå til innhold

De fleste av dagens kristne er falske.


Anbefalte innlegg

 

 

Må være lov å knegge litt i skjegget av slikt som dette da, er ikke noe man har fått tilegnet seg i noen naturfagstime akkurat.. Og de innvendingene dine mot det jeg sakset inn her jo helt meningsløse, snakker om å tviholde på noe som selv fisens far innrømmer er juks og bedrag. Man trenger ikke å ha peiling på noe som helst for å gjennomskue dette her vel.

 

Flott at du skal bytte ut det forferdelige bildet, bare nicket ditt igjen nå så er det mulig du blir tatt mer seriøst i fremtiden ;)

 

Knegg alt du vil, hvorfor skulle man lære bort slikt i en naturfagstime? Vit at slik tom hånlatter fremstår som ytterst idiotisk for folk som vet mer om et emne enn den som ler på ren sosiologisk kondisjonert automatikk og refleks.

 

Du sa:

"bare nicket ditt igjen nå så er det mulig du blir tatt mer seriøst i fremtiden"

 

Jeg sa imidlertid:

"Skal forandre ikon og brukernavn også"

 

Følger du ikke med? Du er litt for kjapp i svingene, om jeg må få rette en kritikk tilbake....

Som jeg sa, du sakset fra Rationalwiki, ikke Wikipedia, det er to forskjellige ting. Nettstedet du refererte til ligger nede. Jeg forsøkte å sjekke referansene dine på at han har innrømmet triksing, siden du med så godt som 100% sikkerhet ikke har gjort det selv. Dette jukset tror jeg foreløpig ingenting på, og iallefall ikke slik det fremstår i referansen din.

____________________________________________________

 

MEN, I forhold til trådens tema:

Det å være kristen er i seg selv å være falsk. Man tilber en "Gud av Kjærlighet" for å komme til Himmelen, mens denne samme "Kjærlighetens Gud" skal kaste andre i Helvete for å bli torturet til evig tid. Man MÅ på et eller annet plan være falsk for å mene at dette er riktig. Pluss en stor dose Stockholm-syndrom, naturligvis.

 

Jeg vil sitere avdøde prest Einar Edwins refleksjon omkring dette:

 

"For at de frelstes salighet skal forenes med de fordømtes pine, forutsetter det at de salige enten ikke vet noe om pinen, eller at saligheten er total egoistisk følelsesløshet!"

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Knegg alt du vil, hvorfor skulle man lære bort slikt i en naturfagstime? Vit at slik tom hånlatter fremstår som ytterst idiotisk for folk som vet mer om et emne enn den som ler på ren sosiologisk kondisjonert automatikk og refleks.

 

Jeg har ikke for vane å håne noen som helst, og spør på bakgrunn av ærlig nysgjerrighet. Er det flere forskjellige personer som bruker brukerprofilen din?

 

Jeg mener å se såpass forskjellige utrykk, fra de forskjellige trådene du har opprettet under den profilen, at jeg tror det er forskjellige mennesker, men det kan hende jeg tar feil

Lenke til kommentar

 

Knegg alt du vil, hvorfor skulle man lære bort slikt i en naturfagstime? Vit at slik tom hånlatter fremstår som ytterst idiotisk for folk som vet mer om et emne enn den som ler på ren sosiologisk kondisjonert automatikk og refleks.

 

Jeg har ikke for vane å håne noen som helst, og spør på bakgrunn av ærlig nysgjerrighet. Er det flere forskjellige personer som bruker brukerprofilen din?

 

Jeg mener å se såpass forskjellige utrykk, fra de forskjellige trådene du har opprettet under den profilen, at jeg tror det er forskjellige mennesker, men det kan hende jeg tar feil

 

Neida, slapp av, det er bare en. Som sagt, jeg vil oppdatere brukernavn og nick om en liten stund.

:yes:

 

[Edit]

Hvordan legger man foresten inn skjult video/spolier fane, slik at man ikke nødvedigvis spammer ned kommentarfeltet med urelaterte videoer, men likevel vil gi folk et tips?

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

[Edit]

Hvordan legger man foresten inn skjult video/spolier fane, slik at man ikke nødvedigvis spammer ned kommentarfeltet med urelaterte videoer, men likevel vil gi folk et tips?

 

 

Det kan du gjøre ved å lime url inn i "media", og legge i posten, og så gå hente "bbkode" "spoiler", for så å legge den inn i posten - slik:

 

 

 

 

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar

 

 

Det kan du gjøre ved å lime url inn i "media", og legge i posten, og så gå hente "bbkode" "spoiler", for så å legge den inn i posten - slik:

 

 

 

 

Takk for svaret :)

 

Det kan du gjøre ved å lime url inn i "media"....

....hmmm...finner ikke "media". Er det på profilen, eller er det på verktøylinjene i full-editor modus? Finner BBCodemodus knappen oppe i hjørnet, har det noe med den å gjøre? Helt grønn skjønneru, og ikke datanerd akkurat...

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Det kan du gjøre ved å lime url inn i "media", og legge i posten, og så gå hente "bbkode" "spoiler", for så å legge den inn i posten - slik:

 

 

 

 

Takk for svaret :)

 

Det kan du gjøre ved å lime url inn i "media"....

....hmmm...finner ikke "media". Er det på profilen, eller er det på verktøylinjene i full-editor modus? Finner BBCodemodus knappen oppe i hjørnet, har det noe med den å gjøre? Helt grønn skjønneru, og ikke datanerd akkurat...

:hmm:

 

 

Min feil, jeg var unøyaktig - begge valgene er i bbkode-boksen - hvis du limer url direkte inn i posten, markere den, og så går til bbkode-boksen, hvor du blar deg ned til "media" (ligger teksten allerede), og da trykker du "ok", for deretter å gjenta og velge "spoiler" og ok på nytt

 

oo jeg er neppe særlig nerd selv, så det er fint at vi møtes i en del av forumet, som ligger altfor lavt for nerdene på forumet, dermed unngår vi høylydt latter over knotingen vår :wee:

Lenke til kommentar

Knegg alt du vil, hvorfor skulle man lære bort slikt i en naturfagstime? Vit at slik tom hånlatter fremstår som ytterst idiotisk for folk som vet mer om et emne enn den som ler på ren sosiologisk kondisjonert automatikk og refleks.

 

 

Du sa:

"bare nicket ditt igjen nå så er det mulig du blir tatt mer seriøst i fremtiden"

 

Jeg sa imidlertid:

"Skal forandre ikon og brukernavn også"

 

Følger du ikke med? Du er litt for kjapp i svingene, om jeg må få rette en kritikk tilbake....

Som jeg sa, du sakset fra Rationalwiki, ikke Wikipedia, det er to forskjellige ting. Nettstedet du refererte til ligger nede. Jeg forsøkte å sjekke referansene dine på at han har innrømmet triksing, siden du med så godt som 100% sikkerhet ikke har gjort det selv. Dette jukset tror jeg foreløpig ingenting på, og iallefall ikke slik det fremstår i referansen din.

____________________________________________________

 

MEN, I forhold til trådens tema:

Det å være kristen er i seg selv å være falsk. Man tilber en "Gud av Kjærlighet" for å komme til Himmelen, mens denne samme "Kjærlighetens Gud" skal kaste andre i Helvete for å bli torturet til evig tid. Man MÅ på et eller annet plan være falsk for å mene at dette er riktig. Pluss en stor dose Stockholm-syndrom, naturligvis.

 

Jeg vil sitere avdøde prest Einar Edwins refleksjon omkring dette:

 

"For at de frelstes salighet skal forenes med de fordømtes pine, forutsetter det at de salige enten ikke vet noe om pinen, eller at saligheten er total egoistisk følelsesløshet!"

 

 

Da var det dags å være litt streng igjen, og det til ditt eget beste.

 

Helt riktig at jeg var litt sjapp i svingen der, så ikke at det ikke var vanlig wiki jeg sakset ifra uten at dette selvfølgelig blir noe mer sant av den grunn. Du må være klar over at godeste Hutchinson ikke er fysiker, han bare sier han er det, noe som i seg selv burde få røde lamper til å lyse opp hele menigheten.

 

Og du kunne ha spart deg å poengtere (med understrekede headlines, uthevet skrift og det hele faktisk), at jeg overså ett ord der om at du skulle forandre nicket ditt. Det bare vitner om at du ikke har så mye matnyttig å komme med når du klamrer deg til slikt småslurv ifra en motdebattant.

 

Det siste du skriver der virker jo faktisk semi-reflektert, noe man ikke skulle tro var mulig for en med en så, unnskyld at jeg sier det, syk profil. Jesu Blodet Renser? grøss.. Du må forstå at for oss, troløse hunder, så framstår du bare som skummel og totalt hjernevasket. Og da må man spørre seg, hvordan blir man så overbevist over slike usakeligheter i Norge idag hvor vi har så lett tilgang på alt av historie og vitenskap? Er det kanskje fordi du kjøper det du serveres, om det så blir servert som en youtube video eller i form av oral svada ifra en prestefigur, og tar det som god fisk? Det er som kjent en jungel av kvakksalvere der ute som du, ett voksent menneske, har ett personlig ansvar å filtrere informasjonen ifra før du fordøyer og spyr det ut videre til oss vanlige folk. Jeg mener hvorfor i alle dager skal vi andre tro på en som så tydelig går fem på det som blir presentert for ham/henne og som ikke ser det som viktig at det er vitenskapelig bevist eller bekreftet ifra profesjonelle innen feltet? (og da tenker jeg ikke på prester som du sikkert ser på som profesjonelle, sannheten er at de er falske og forvirrede lettvektere i livet alle som en). Du forfekter ren vranglære og forventer samtidig at vi skal jatte med deg på høflig vis?

 

Du må se å få trimmet de sosiologisk kondisjonerte auto refleksene dine litt, som du sier så fint, så du slipper å framstå som en virkelighetsfjern religiøs ekstremist ovenfor oss vanlig dødelige i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så rart når du tenker over at det ikke finnes noe bevis for dette.

 

Folk vet ikke så mye om tekanner som flyr rundt planeter heller.

Så har han fått beslaglagt en del utstyr, ting han hadde kjøpt på hærens overskuddslager og samle siden 70-tallet. Lang historie, grundig dokumentert. Jeg sjekket ut denne halvtimes lange saken igjen igår, og den er ganske bra. Har vært igjennom det meste av det som finnes av opptak osv, siden jeg oppdaget Hutchison på slutten av 90-tallet. Han har hatt folk og kamerateam hos seg flere ganger for demonstrasjoner.

 

 

Lenke til kommentar

Ifølge Jesus så skal kristne leve av jorden og ikke ha materielle utstyr.

 

Dere kristne som påstår at dere kristne har huset deres fullt av materiale utstyr. Det eneste dere bryr dere om er penger og makt. Dere følger ikke kristent lære.

 

Jeg er ateist, ....

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

 

Jesus Kristus har sin makt fra Gud, de kristne har sin makt fra Jesus Kristus, deres herrevelde er Guds rike og der er gatene av gull og bygningene av edelstener (Åp 21:10)

 

Et annet eksempel

 

Joh 12:1 "Seks dager før påske kom Jesus til Betania der Lasarus bodde, han som Jesus hadde vekket opp fra de døde. Der ble det holdt et festmåltid for ham. Marta vartet opp, og Lasarus var blant dem som lå til bords sammen med ham. Da kom Maria med et pund ekte, kostbar nardussalve, og med den salvet hun Jesu føtter og tørket dem med håret sitt. Hele huset ble fylt av duften. Da sa Judas Iskariot, en av disiplene, han som siden forrådte ham: «Hvorfor ble ikke denne salven solgt for tre hundre denarer og pengene gitt til de fattige?» Dette sa han ikke fordi han hadde omsorg for de fattige, men fordi han var en tyv. Det var han som hadde pengekassen, og han pleide å ta av det som ble lagt i den"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Joh 12:1 "Seks dager før påske kom Jesus til Betania der Lasarus bodde, han som Jesus hadde vekket opp fra de døde. Der ble det holdt et festmåltid for ham. Marta vartet opp, og Lasarus var blant dem som lå til bords sammen med ham. Da kom Maria med et pund ekte, kostbar nardussalve, og med den salvet hun Jesu føtter og tørket dem med håret sitt. Hele huset ble fylt av duften. Da sa Judas Iskariot, en av disiplene, han som siden forrådte ham: «Hvorfor ble ikke denne salven solgt for tre hundre denarer og pengene gitt til de fattige?» Dette sa han ikke fordi han hadde omsorg for de fattige, men fordi han var en tyv. Det var han som hadde pengekassen, og han pleide å ta av det som ble lagt i den"

 

 

Hva beviser dette egentlig, at Matt syntes gull og glitter er flott derfor blandet han det inn i historien han skrev?

 

En tekst som starter med at noen ble vekket ifra de døde, deretter ligger til bords sammen mens kvinner tørker føtter med håret... skal man vel ikke ta for seriøst. Judas er den eneste sannsynlige figuren oppi alt dette.

Lenke til kommentar

 

 

Joh 12:1 "Seks dager før påske kom Jesus til Betania der Lasarus bodde, han som Jesus hadde vekket opp fra de døde. Der ble det holdt et festmåltid for ham. Marta vartet opp, og Lasarus var blant dem som lå til bords sammen med ham. Da kom Maria med et pund ekte, kostbar nardussalve, og med den salvet hun Jesu føtter og tørket dem med håret sitt. Hele huset ble fylt av duften. Da sa Judas Iskariot, en av disiplene, han som siden forrådte ham: «Hvorfor ble ikke denne salven solgt for tre hundre denarer og pengene gitt til de fattige?» Dette sa han ikke fordi han hadde omsorg for de fattige, men fordi han var en tyv. Det var han som hadde pengekassen, og han pleide å ta av det som ble lagt i den"

 

 

Hva beviser dette egentlig, .....

 

At Jesus Kristus og de kristne ikke har noe i mot makt, gull, edelstener og kostbare parfymer :)

Lenke til kommentar

Når fikk du TS definisjonsmakt?

 

Definerer man seg selv som kristen, ja da er man kristen. Gitt at dette er noenlunde innenfor de "riktige" rammer.

 

Å synde er en del av det å være menneske og kristen. Du kan eie 10 biler, drepe en kar, voldta kjerringa hans og gjøre alt mulig annet faenskap. Dette gjør deg kun til en synder, ikke nødvendigvis en dårlig kristen.

 

 

Lenke til kommentar

Når fikk du TS definisjonsmakt?

 

Definerer man seg selv som kristen, ja da er man kristen. Gitt at dette er noenlunde innenfor de "riktige" rammer.

 

Å synde er en del av det å være menneske og kristen. Du kan eie 10 biler, drepe en kar, voldta kjerringa hans og gjøre alt mulig annet faenskap. Dette gjør deg kun til en synder, ikke nødvendigvis en dårlig kristen.

 

 

Forskjellen på kristne og ikke-kristne, er at de kristne gjør noe med den skylda de pådrar seg når de gjør noe galt, mens de ikke-kristne stort sette bare vikler seg mer og mer inn i en ond sirkel av skyld og straff som igjen bare fører til enda flere feiltrinn.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det stemmer det du sier omn at kristen ikke følger bibelens lære idag! Det er helt riktig! Kristne folk har alt for mange menn eller kvinner og de driter fult i bibelen og det som står det for de mener at Gud er kjærlighet og at synd ikke finnes fordi Jesus tok synden på korset. Dette er dessverre synd, men slik har kristne blir, men det gjelder ikke alle kristne. Det finnes fortsatt noen konservative kristne igjen som holder det ordentlige kristenlivet oppe, men nå dør vell de også ut snart.

 

Det står i biblen at i de siste tider så skal kristne vende bort fra Gud. De skal komme til tronen på dommens dag og de skal si til Jesus at de har drevet ut onde ånder i hans navn, men Gud skal si; vik bort fra meg for jeg kjenner deg ikke. Dette er sannheten og dette er realiteten!

 

Når det gjelder det du trakk frem her når det gjaldt dette med materielle ting så mener ikke Gud at vi ikke skal ha materielle ting. Se på Jesus selv. Han hadde materielle ting og det samme hadde disipplene. Jesus hadde klær og lignende. Han skal få frem at vi ikke skal leve for det materielle, samle på det materielle, være glas i det materielle eller dyrke det materielle på noen måte

Lenke til kommentar

 

 



Til dere som er kristne her. Broren min er kristen, han har nettop konfirmert seg. I sommer har han sommerjobb og blei bedt om å jobbe sist søndag, han sa ja og brukte 6 timer i arbeid på søndagen. Spørsmålet mitt er skal eg drepe han sjølv, eller la heile familien steina han til døde i hagen?

Exodus 21:7


Er du jøde eller muslim, siden du vil steine han til døde ? Eller vet du ikke at Mose loven og Sharia loven ikke gjelder for kristne, da Jesus Kristus har oppfylt alle påkrevde lover og regler på veiene av de kristne ?

 



Det stemmer det du sier omn at kristen ikke følger bibelens lære idag! Det er helt riktig! ....


Å være kristen vil ikke si å følge noen lære, å være kristen vil si å være Jesu Kristi "forlengende arm" i dagens verden. Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Til dere som er kristne her. Broren min er kristen, han har nettop konfirmert seg. I sommer har han sommerjobb og blei bedt om å jobbe sist søndag, han sa ja og brukte 6 timer i arbeid på søndagen. Spørsmålet mitt er skal eg drepe han sjølv, eller la heile familien steina han til døde i hagen?

 

Exodus 21:7

 

Mark 2,23ff: "Ein gong bar det så til at Jesus gjekk gjennom ein kornåker på sabbaten, og læresveinane hans tok til å riva av aks medan dei gjekk. Då sa farisearane til han: «Sjå, kvifor gjer dei det som ingen har lov til på sabbaten?» Han svara: «Har de ikkje lese kva David gjorde då han var i naud, og både han og mennene hans svalt? Han gjekk inn i Guds hus den tid Abjatar var øvsteprest, og åt skodebrøda, dei som berre prestane har lov til å eta; han gav òg dei som fylgde han.» Og Jesus sa til dei: «Sabbaten vart til for mennesket, ikkje mennesket for sabbaten. Difor er Menneskesonen herre over sabbaten òg.»"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...