Gå til innhold

De fleste av dagens kristne er falske.


Anbefalte innlegg

 

 

Cair Paravel. For å spørre rett ut, følger du i det hele tatt noen av de gamle moselovene som du mener gjelder? Jeg mener, sjekker du vaskelappen på klærne dine? Jeg skal nesten vedde på at du ikke gjør det engang. Da jeg voks opp på 70-tallet sydde min mor alle klærne våre, men du gidder ikke engang sjekke vaskelappene, gjør du vel, for å forsikre deg om at du ikke bryter selv den enkleste lov lagt ned av YHWH?

 

3 Mosebok 19:19
I skal holde mine lover: Du skal ikke la to slags dyr av ditt fe parre sig med hverandre; du skal ikke så to slags sæd på din mark, og klær som er vevd av to slags garn, skal ikke komme på dig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om forfalskning av Bibelen tilsvarer spotting av den Hellige Ånd er dette vel på ingen måte noe som er gjenstand for synsing. Bibelen sier klart at spotting av den Hellige Ånd IKKE tilgis, det står ingenting om at dette tilgis om man har et nært forhold til Jesus. Det står tvert imot at dette er den eneste utilgivelige synd.

 

Nei, det er klart, vi er skitne fra fødselen ifølge dere. Men du skulle prøvd hardere, Paravel. Det er så mye du gir blaffen i. Patetisk å ha masse lover, som gjelder, om man ikke skal følge dem. Fakta er at mengden og absurditeten i disse lovene er årsaken til at en "gudfryktig" mann som deg ikke engang gidder prøve.

 

Å spotte Anden er å i medvit forkaste Guds gåve, og vandre borte frå Gud. Ein person som i medvit forfalskar Guds Ord, kan falle inn under ei slik skildring, ettersom Bibelen er innanda av DHA. Dersom denne personen vender om og tek si tilflukt i Jesus, vil han ikkje lenger spotte Anden, men få full tilgjeving.

 

Kva godt vil det føre med seg å slave under ei lov vi er frikjent for? Kristne ønskjer å leve etter Guds vilje, og denne ser vi i lova. Når vi nyttar tid saman med Jesus, forvandlar han oss slik at våre liv vil nærme seg lova asymptotisk. Til dømes vil DHA gje dårleg samvit når du nyttar bannskap som "å gi bl*****", og dersom du var kristen lærer du såleis å prøve å unngå dette neste gong. Kva som triggar er individuelt frå person til person. Paulus seier: "Éin har tru til å eta alt, den veike et berre grønsaker. Den som et alt, skal ikkje sjå ned på den som ikkje gjer det. Og den som lèt vera å eta, skal ikkje døma den som gjer det. For Gud har teke imot han." (Rom 14,2f) Her ser vi svart på kvitt at Gud tek imot også dei som ikkje følgjer lova til punkt og prikke, men lyder når den DHA openberrar synd i eige liv.

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Mange herlige karikaturer her.. synd, lov, spott, hva i all verden er det..

Flott forsøk på avledningsmanøver, limahc. Du har da diskutert lover og regler med meg før, og endog forsvart dem, så du vet godt hva vi snakker om. Eller tar du nå avstand fra det Gamle Testamentets lover som gitt av den "Gud" du tilber?

 

Close, but no cigar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med deg malmanomar. som gjør at alle som ikke sparker på kristendommen automatisk faller inn under kategorien "troende"? Anser du f.ex. JL Mackie som kristen og troende?

Jeg har ingen anelse hvem JL Makie er. Igjen, en avledningsmanøver. Anser du f. ex. T. Araya som kristen og troende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og jeg forundres over den intensiteten som legges i denne saken - det ligner på en besettelse, mer enn et kritisk men åpent sinn

 

Ser at det snakkes om synd her også, og jeg lurer på om de som mener at "synd" ikke finnes, er av den troen at de snakker med seg selv, eller skjønner de at de kanskje snakker med levende mennesker - hvis man ikke får med seg det, så er det synd for alle parter

Lenke til kommentar

JL Mackie er en av de bedre tenkerne forrige århundre.

Les gjerne hans The Miracle of Theism: Arguments For and Against the Existence of God eller Ethics Inventing Right and Wrong. Garantert noe å lære.

 

Han behandler forskjellige argumenter seriøst og evner faktisk å sette seg inn i hva meningsmotstanderne mener og tror. Vil han da etter din definisjon være kristen og troende?

Lenke til kommentar

Og jeg forundres over den intensiteten som legges i denne saken - det ligner på en besettelse, mer enn et kritisk men åpent sinn

 

Ser at det snakkes om synd her også, og jeg lurer på om de som mener at "synd" ikke finnes, er av den troen at de snakker med seg selv, eller skjønner de at de kanskje snakker med levende mennesker - hvis man ikke får med seg det, så er det synd for alle parter

Det er den totale forståelsen av kristendommen som pur djeveldyrkelse som ligger bak. [uansett om denne "djevelen" finnes, eller ei]. Jeg snakker ut mot djeveldyrkelse som fremdeles fører til død og fordervelse, det er DET som ligger bak. Et ønske om å avkle keiseren. Derfor min påstand om at liberale kristne er mer falske enn konservative. De liberale kristne har diktet opp en Jesus som ikke stemmer med Bibelens Jesus/YHWH. Bibelens "Gud" er sadistisk, det bevises blant annet ved at han truer med å tvinge folk til å spise sine barn (fire-fem ganger, tror jeg), og Jesus er en selvopptatt tyrann som fremstår som ti ganger værre enn Hitler i Jophannes Åpenbaring. Dertil skal kan forvise alle som ikke tror på ham til evig pine og tortur i et Helvete han selv har skapt. Skikkelig usympatisk type, og det er på tide dagens kristne innser at vi ikke lar oss lure til å tro på den forfalskede "koseJesusen" deres.

 

[Edit]

Får slenge ved en link, så dere ikke skal hevde at påstanden om at kristendom fører til fordervelse er ubegrunnet. Kunne ha gravd opp tusen til, selvfølgelig. Så noe ER tydeligvis galt med denne Bibelen, dette inhumane menneskesynet kommer ikke ingensteds fra.

http://www.aftenposten.no/kultur/litteratur/--Bedre-dod-enn-homo-5574321.html

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Får slenge ved en link, så dere ikke skal hevde at påstanden om at kristendom fører til fordervelse er ubegrunnet. Kunne ha gravd opp tusen til, selvfølgelig. Så noe ER tydeligvis galt med denne Bibelen, dette inhumane menneskesynet kommer ikke ingensteds fra.

http://www.aftenposten.no/kultur/litteratur/--Bedre-dod-enn-homo-5574321.html

 

 

Jeg skjønner at du vil påpeke endel svakheter med en spesiell bok, og de som følger den, men hvorfor utelater du alt det andre som også har sitt opphav fra samme bok og de samme menneskene som forsøker å følge dens påbud? Det du påpeker er jo helt vanlige menneskelige feilbarligheter og boken er skrvet av mennesker, og det står jo også beskrevet i den samme boken, og i alle andre bøker som beskriver det som ligger bak verdslige konvensjoner - så hvorfor er det så interessant å "knekke" noen kristne - skjønner du ikke at alle religioner og livssyn er like gode eller dårlige, og selv om du fjerner en liten bit, så blir alle de andre bitene liggende på samme plass, og intet er endret.

 

Man fjerner ikke ideer ved å kjefte på folk, man erstatter det dårlige med noe bedre - så har du noe bedre å komme med?

Lenke til kommentar

 

Får slenge ved en link, så dere ikke skal hevde at påstanden om at kristendom fører til fordervelse er ubegrunnet.

 

Har kommentert denne saka tidlegare her

 

Uansett hva du har kommentert og ikke kommentert, uansett hva du mener fra eller til, faktum er at dette perverterte menneskesynet stammer direkte fra bibelsk doktrine.

 

[Edit til Awarewolf]

Selvfølelig har jeg noe bedre. En ideologi kristne har røvet grådig fra, humanismen. Kristne prøver å få verden til å tro at Jesus er humanist. Helvetesdoiktrinen og plenty annet i Det Nye Testamentet beviser at han er en spirituell diktator og sadist. Håper dette besvarte ditt spørsmål.

Jeg har ikke til formål å "knekke" spesifikke kristne. Jeg har til hensikt å avkle kristendommen for det den er, som jeg har sagt. At noen kristne for meg fremstår som mer falske enn andre, er bare naturlig når jeg tar alle forhold i betraktning.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

[Edit til Awarewolf]

Selvfølelig har jeg noe bedre. En ideologi kristne har røvet grådig fra, humanismen.

 

"humanismen" er bare ett annet menneskelig konsept/ide som skal etterleves av individet, og er dermed utsatt for menneskelige iboende svakheter (grådighet og hat), så hvordan skal den ideen kunne bli bedre?

Lenke til kommentar

Uansett hva du har kommentert og ikke kommentert, uansett hva du mener fra eller til, faktum er at dette perverterte menneskesynet stammer direkte fra bibelsk doktrine.

 

Så lat meg også her trekkje fram foreldra sitt sitat: "Vår kjærlighet til sønnen vår står fast, men det gjør også vårt syn på Guds ord. Vi elsker ham og ønsker ham velkommen hjem, men det ville vært et svik mot ham og Guds ord om vi skulle si at det livet han lever, er OK."

 

Foreldrene vart i denne saka hengt ut på ein urimeleg måte. Tittelen kunne få det til å verke som om dei ønskte sin son død. I staden ser vi at dei handla utifrå kjærleik, med ønskje om at sonen skulle vende om og ikkje gå fortapt.

Lenke til kommentar

 

 

 

[Edit til Awarewolf]

Selvfølelig har jeg noe bedre. En ideologi kristne har røvet grådig fra, humanismen.

 

"humanismen" er bare ett annet menneskelig konsept/ide som skal etterleves av individet, og er dermed utsatt for menneskelige iboende svakheter (grådighet og hat), så hvordan skal den ideen kunne bli bedre?

 

Humanisme som ide har ingenting med grådighet og hat å gjøre. Den inneholder heller ikke en helveteslære. Som ide trenger den ikke bli bedre. Jeg er heller ikke nødvendigvis humanist, jeg bare svarte på om jeg hadde noe bedre. Humanismen er klart bedre enn kristendommen. Spørsmålet er ikke hvordan vi kan gjøre humanismen bedre, spørsmålet er hvordan vi skal få avkristningen til å gå enda hurtigere, så vi slipper å høre om slike som han som ble hetset av sine egne foreldre og nærmiljø fordi han var homofil. I sitt vesen er kristendommen menneskefiendtlig (og derved falsk), så i mine øyne må stat og kirke skilles totalt ad. Så må foreldre slutte å konfirmere sine barn kirkelig på ren automatikk, fordi om de praktisk talt ikke tror. Det er to skritt i rett retning.

 

[Edit]

Cair Paravel. Nei. De handlet ikke ut av kjærlighet. De vil selvfølgelig hevde det. De handlet ut fra en pervertert overbevisning om at de kjente "Guds" vilje. Om de handlet ut av ekte kjærlighet hadde boken aldri blitt skrevet.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

[Edit til Awarewolf]

Selvfølelig har jeg noe bedre. En ideologi kristne har røvet grådig fra, humanismen.

 

"humanismen" er bare ett annet menneskelig konsept/ide som skal etterleves av individet, og er dermed utsatt for menneskelige iboende svakheter (grådighet og hat), så hvordan skal den ideen kunne bli bedre?

 

Humanisme som ide har ingenting med grådighet og hat å gjøre. Den inneholder heller ikke en helveteslære. Som ide trenger den ikke bli bedre. Jeg er heller ikke nødvendigvis humanist, jeg bare svarte på om jeg hadde noe bedre. Humanismen er klart bedre enn kristendommen. Spørsmålet er ikke hvordan vi kan gjøre humanismen bedre, spørsmålet er hvordan vi skal få avkristningen til å gå enda hurtigere, så vi slipper å høre om slike som han som ble hetset av sine egne foreldre og nærmiljø fordi han var homofil. I sitt vesen er kristendommen menneskefiendtlig (og derved falsk), så i mine øyne må stat og kirke skilles totalt ad. Så må foreldre slutte å konfirmere sine barn kirkelig på ren automatikk, fordi om de praktisk talt ikke tror. Det er to skritt i rett retning.

 

Nei, jeg sier helle ikke at ordet humanisme har en iboende grådig og hatefull substans, men sier at det er fremdeles akkurat de samme menneskene som skal etterleve "ismen", og da kan du ikke snakke deg bort fra rene fakta, som er at vi mennesker søker å hele tiden får det vi ønsker oss, og hvis bare begjæret blir stort nok, vil vi kutte strupene på hverandre for å få det. Du henger deg opp i at noe skal fjernes, og da blir det ett "hull", så hvis ikke humanismen er god nok heller, hva skal det da fylles med?

Lenke til kommentar

 

 

Nei, jeg sier helle ikke at ordet humanisme har en iboende grådig og hatefull substans, men sier at det er fremdeles akkurat de samme menneskene som skal etterleve "ismen", og da kan du ikke snakke deg bort fra rene fakta, som er at vi mennesker søker å hele tiden får det vi ønsker oss, og hvis bare begjæret blir stort nok, vil vi kutte strupene på hverandre for å få det. Du henger deg opp i at noe skal fjernes, og da blir det ett "hull", så hvis ikke humanismen er god nok heller, hva skal det da fylles med?

 

Joda, humanismen er nok til å fylle dette hullet med. Det er et vidt begrep som gjør det mulig for hvert enkelt menneske å realisere sin egen skjebne. Men nå vandrer dere hurtig av trådens tema som er : Er dagens kristne mer falske enn før. Jeg vil hevde at kristne alltid har vært like falske, fordi de representerer et negativt menneskesyn og en negativ åndemakt. Det siste århundredet har vist at HUMANISTISKE ideer kan erstatte dette falske menneskesynet. Kanskje det mest tydelige eksempelet er at homoseksualitet var forbudt ved lov frem til 1972. Hvorfor? Kristendommen og dets falske menneskesyn bygd på konkrete antihumanistiske bibelvers.

 

"Først i 1972 ble det lovlig å være homofil i Norge. Så ble homofili som diagnose fjernet i 1977 her i landet, men først i 1990 ble den tatt ut av WHOs offisielle diagnosehåndbok ICD."

 

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=120649&a=5

 

Så hva er dere andres mening? Var kristne mer falske før, eller er de mer falske idag? Er f. eks. Den Norske Kirke falsk når de tillater kvinnelige prester, mens Bibelen klart forbyr dette? [Ja, jeg vet om den ene bisetningen som kan så tvil om dette. Det blir som at en bitteliten blå flekk på en møbel skal gjøre hele møbelet blått, når det egentlig er farget rødt. Ugyldig, Bibelen forbyr kvinnelige prester.]

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Nei, jeg sier helle ikke at ordet humanisme har en iboende grådig og hatefull substans, men sier at det er fremdeles akkurat de samme menneskene som skal etterleve "ismen", og da kan du ikke snakke deg bort fra rene fakta, som er at vi mennesker søker å hele tiden får det vi ønsker oss, og hvis bare begjæret blir stort nok, vil vi kutte strupene på hverandre for å få det. Du henger deg opp i at noe skal fjernes, og da blir det ett "hull", så hvis ikke humanismen er god nok heller, hva skal det da fylles med?

 

Joda, humanismen er nok til å fylle dette hullet med. Det er et vidt begrep som gjør det mulig for hvert enkelt menneske å realisere sin egen skjebne. Men nå vandrer dere hurtig av trådens tema som er : Er dagens kristne mer falske enn før.

 

 

Nå rører du fælt, og forsøker å vri deg unna logikken - kan du forholde deg til det vi snakker om, eller vil du helst regjere som en diktator her? Da får du holde på alene, tror jeg. Og nei, dagens kristen er ikke mer falske enn de var før, og de er like falske som deg og meg, selv om vi kler på oss ord som "humanist" eller "buddhist" - fornøyd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...