Gå til innhold

RYKTE: LGs neste toppmodell er råstilig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Polykarbonat med metall-finish faktisk, trodde den skulle være frest ut i aluminium, noen som kjenner til om denne kombinasjonen har blitt brukt tidligere? Lurer på hvordan den vil reagere på små skader fra fall og sånt, blir det hakk, bulk, sprekk?

 

Jeg har G2, som er av plast, og mistet den i asfalten. Først tre dager senere la jeg merke til at det var et nesten ubetydelig hakk på undersiden av telefonen. Resten av telefonen er helt uten merket, selv om jeg har mistet den utallige ganger. Hvis de bruker den samme plasten vil jeg tro at det samme gjelder for metall-look-versjonen. De har også en ripe-selv-fiksende lakk på LG G PRO 2, så om man er heldig bruker de den på G3 også.

 

Uansett et steg opp fra forgjengeren, selv om det generelle designet ser ganske så likt ut.

Lenke til kommentar

Når i all verden begynte vi å betegne 2560x1440 som 4K? Det gir vel ingen mening på noe som helst plan om du så benytte deg av piksler i bredden eller høyden.. Og hva er egentlig poenget med denne oppløsningen, den har riktignok en noe "stor" skjerm med sine 5,5" men en PPI på godt over 500 har vel veldig lite for seg og vil jo bare kreve unødvendig mye av både maskinvare og batteri til mer eller mindre ingen nytte? Du vil jo ikke lenger får noen 1:1 pixel mapping hva gjelder multimedia innhold som i 99% av tilfellene er 1280x720 eller 1920x1080 så her vil vel oppløsning skape mer krøll enn glede.

 

Rent bortsett fra det så ser det jo ut som en råflott telefon, om denne blir "basen" for neste Google Nexus så lover det veldig bra.

Lenke til kommentar

Polykarbonat med metall-finish faktisk, trodde den skulle være frest ut i aluminium, noen som kjenner til om denne kombinasjonen har blitt brukt tidligere? Lurer på hvordan den vil reagere på små skader fra fall og sånt, blir det hakk, bulk, sprekk?

 

Hvis den faller feil og treffer noe spisst/skarp vil du få riper eller hakk. Du skal virkelig gå inn for å skade telefonen om du får den til å sprekke.

 

Over tid vil nok denne plasten også få slitasjepunkter om du ikke har beskyttelse på den. Da i form av mange små mikroskopiske riper. Men dette kan gjelde forskjellige metallfinisher og glass også.

 

Jeg har en 920 uten noen beskyttelse og jeg går heller ikke spesielt inn for å være forsiktig med den heller for å si det sånn. Og da vises det så klart at den er brukt. Hadde også en 900, denne var lakert hvit glossy, og jeg mener denne motsto disse slitasjeripene litt bedre, eller de vistes ikke så godt. Men når telefonen falt i asfalten og traff på et hjørne så sprakk lakken på det området. Skaden ble derfor en god del mer synlig enn den ville blitt uten lakk. Men da var dette også et stygt fall.

Lenke til kommentar

Når i all verden begynte vi å betegne 2560x1440 som 4K? Det gir vel ingen mening på noe som helst plan om du så benytte deg av piksler i bredden eller høyden.. Og hva er egentlig poenget med denne oppløsningen, den har riktignok en noe "stor" skjerm med sine 5,5" men en PPI på godt over 500 har vel veldig lite for seg og vil jo bare kreve unødvendig mye av både maskinvare og batteri til mer eller mindre ingen nytte? Du vil jo ikke lenger får noen 1:1 pixel mapping hva gjelder multimedia innhold som i 99% av tilfellene er 1280x720 eller 1920x1080 så her vil vel oppløsning skape mer krøll enn glede.

 

Rent bortsett fra det så ser det jo ut som en råflott telefon, om denne blir "basen" for neste Google Nexus så lover det veldig bra.

 

Man får antakelig bedre bilde på denne med en 1080p.kilde enn på en antive 1080p-skjerm, om softwaren er fornuftig, men er enig i at det er merkelig å kalle det 4k.

 

Ellers er jeg glad i plast, men jeg liker sjelden "materiale som prøver å late som det er ett annet materiale"-looken..

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er for meg det perfekte designet på en smarttelefon. Utrolig pen, med minimal kant og svært bra bruk av plast. Skjermen er nesten hele telefonen, slik det skal være. Telefoner som HTC One er nydelige også, men bruker for mye plass på andre ting enn skjermen.

 

Men er det virkelig plast? Da jeg så bildene av denne telefonen var jeg sikker på at det var snakk om ekte aluminium. Hmm. Jaja, metall har mer å si for opplevd byggekvalitet enn virkelig byggekvalitet, så at den ser ut og føles som metall men egentlig er plastbasert under kan fungere riktig så fint.

 

Noen som aner om det blir mulig å bytte batteri på telefonen? Hvis den egentlig er plast så kanskje det er mulig, men det forutsetter jo at det ikke er et stort stykke plast som utgjør hele telefonen, men at det er et deksel på baksiden.

Lenke til kommentar

Sier det igjenn..... LG er supre på design altså! elsker telefonene fra dem. Håper bare oppdateringer blir kjappt og bra fremover.. eneste jeg har å pirke på LG.

 

En mobilprodusent som er sterkt undervurdert i Norge, som lanserer de sprekeste telefonene på markedet, og det med en prislapp langt under konkurrentene. Hadde du klaska et halvspist eple på G2 hadde nok både maskinvare og design blitt rost til himmelen.

 

LG Fikk dårlig ryktet med Optimus 2X, men i senere tid har jeg oppdaget at LG er ikke de eneste som er trege på oppdatering, og de har derfor fått et litt ufortjent ryktet, siden dette dreier seg om så og si alle modeller utenom Nexus modellene så klart.

 

Produsentene ble betydelig flinkere på å oppdatere etter Ice Cream Sandwich. G2 Som ble først mottatt i September 2013, ble oppdatert til 4.4.2 bare to måneder etter lansering. Samsung (Galaxy S4) sparte seg helt til Februar i år med denne oppdateringen (Mars i Norge). Er du en av de heldige som kjøpte S4 Active, har du vel kanskje ikke engang fått 4.4 enda?

Endret av Neppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...