Gå til innhold

[Løst] Burde Jeg vente på Gtx 880?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig - det er lenge til 880 kommer, og Titan Z som kommer snart har fantasi-pris langt utenfor hva normale mennesker har råd til å kunne bruke på et skjermkort (og dårlig ytelse/pris ratio er det også, i det ekstreme).

 

Se på GTX780 eller GTX780 Ti (dette er to forskjellige modeller, der Ti versjonen er betydelig raskere og litt dyrere). En GTX780 Ti er uansett så sterk at det er vanskelig å argumentere for at man trenger noe mer grafikk-kraft enn dette. Så lenge man ikke snakker om fler-skjerm oppsett eller 4K skjermoppløsninger så vil ikke et slikt skjermkort være flaskehalsen på lang tid fremover.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis du kan spille spillene du har litt lengre ville jeg nok ventet. Maxwell er allerede lansert på laptop og i 750ti, og viser langt bedre effekt. Forrige endring i arkitektur var helt tilbake i 2012. Det er ikke helt usannsynlig at gtx 800serien kommer i sommer, men vil ihvertfall ikke tro at den er mer enn et halvt år unna. Ville ventet med mindre du absolutt må ha nå.

Lenke til kommentar

GTX 880 kommer ut sent i 2014, eller til og med tidlig 2015. Per nå er AMD Radeon R9 290 til 2990 kroner det beste kjøpet for high-end gaming. Det har en ytelse som tilsvarer nVIDIA GeForce GTX 780 til 3490 kroner. For vanlig spilling på 1920x1080 oppløsning, bør også et AMD Radeon R9 270X til 1390 kroner vurderes. Det holder faktisk til god ytelse i de aller, aller fleste spill med optimaliserte innstillinger. I Battlefield 3 f.eks, vil en etter overklokk ha 70 FPS ved bruk av 4xAA. I blytunge Battlefield 4, nærmere 50.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Det hele er egentlig avhengig av :

 

*Hvilket skjermkort har du i dag?

*Er du fornøyd med ytelsen du har?

 

Så har du et greit skjermkort som lar deg spille nyere spill i den oppløsningen du bruker til vanlig og gir deg ok fps i forhold til detaljnivå osv så kan du vente , har du et noe eldre skjermkort (2-4 generasjoner) bør man nok bytte til et nyere Amd eller Nvidia kort.

 

Andre ting som du bør ta i betrakning er om du skal kjøpe deg en ny skjerm til skjermkortet om du skal utnytte feks Nvidia sin løsning på "jagging / tearing" eller Amd sin løsning på samme problemet , om du har planer om det må du legge til et par tusen i budsjettet og vurdere om det er verdt å kjøpe det aller dyreste skjermkortet med påfølgende ny skjerm for å kunne støtte de nye mulighetene disse har.

 

Jeg var nylig i samme problemstilling og valgte heller å gå for et middelklasse skjermkort og sørge for å oppgradere skjermen så fort det lar seg gjøre først , da kan jeg heller oppgradere neste gang skjermkortet om 8xx eller 3xx serien blir bra

Lenke til kommentar

Byttet ut min eldgamle pc med gtx295 med en ny pc med gtx780 og kan ikke si meg annet enn skikkelig skikkelig fornøyd :-) Hvis du vil ha nytt skjermkort bare gå for det og kjøp gtx780 du vil ikke angre. Vil holde lenge fremover med 1920*1080 oppløsning. Skal du etterhvert over på 4k kan du kjøpe ett gtx780 til. Problemet med hardware verdenen er at det alltid kommer noe nytt og skal du alltid ha det beste må du bytte komponenter himla ofte. Kjøp noe som holder til ditt behov og bytt ut når du trenger nytt :-)

Lenke til kommentar

Se på GTX780 eller GTX780 Ti (dette er to forskjellige modeller, der Ti versjonen er betydelig raskere og litt dyrere).

 

Billigste GTX780 3490Kr.

Billigste GTX780Ti 5048kr

 

780Ti er 44% dyrere enn 780.

 

I følge techpowerup var 780 86% av ytelsen til 780Ti kombinert av alle tester

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_780_Ti/27.html

Altså 16,2% raskere.

 

Riktig vil være at 780Ti er litt raskere og betydelig dyrere, eller 16,2% raskere og 44% dyrere om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...