Gå til innhold

Hevder Nvidia straks er klar med ny generasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper på lavest mulig strømforbruk og temperatur, og likevel grei ytelse i 1920x1200.

 

 

Det ville bli ditt minste problem om du er på utkikk etter skjermkort og ønsker grei ytelse og lavt strømforbruk/temperatur. Du har et flust av skjermkort å velge mellom allerede og trenger ikke å vente på 800-serien :)

 

Eneste grunnen til å oppgradere til 800-serien er om du ønsker det beste av det beste. Hvis ikke kan du finne mange kort som allerede er stillegående, strømgjerrige med grei ytelse.

Lenke til kommentar

 

Jeg håper på lavest mulig strømforbruk og temperatur, og likevel grei ytelse i 1920x1200.

 

 

Det ville bli ditt minste problem om du er på utkikk etter skjermkort og ønsker grei ytelse og lavt strømforbruk/temperatur. Du har et flust av skjermkort å velge mellom allerede og trenger ikke å vente på 800-serien :)

 

Eneste grunnen til å oppgradere til 800-serien er om du ønsker det beste av det beste. Hvis ikke kan du finne mange kort som allerede er stillegående, strømgjerrige med grei ytelse.

 

 

Uenig, nye serien har tilsynelatende vesentlig bedre ytelse per strømforbruk, for folk som er opptatt av det er det gode grunner til å vente.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske overraskende at dette kommer allerede nå. Blir isåfall 28nm da. http://www.legitreviews.com/let-nvidia-geforce-gtx-880-8gb-video-card-rumors-commence_141231

8 gb RAM høres nå veldig merkelig ut. Dagens 780Ti har 3, så øker de plutselig til 8, hvorfor?

 

Synes også det er litt snodig at de pusher på så fort, 780ti har såvitt kommet ut fra pressekonferansen før en arvtager er på trappene.

 

Mulig de kutter tidskjemaet for å virkelig gjøre konkurransen mot AMD hard.

Ryktene fra sistnevnte er ingen ny serie i år. Så hvis Nvidia får presset ut en ny serie nå som er overlegen i ytelse, effektforbruk og varmeutvikling vil de få fritt spillerom i et halvt år ink julehandel og det svir for AMD.

 

Nvidia har gjort dette før og det var mer eller mindre kroken på døra for mange andre produsenter, Les : Matrox, 3dfx, S3, SIS, Ark-logic, XGI, 3dlabs, etc etc.

 

ATi klarte seg med et nødskrik og takk gud for det.

Lenke til kommentar

Vel, 2600k kom i 2011 og ytelsen har ikke akkurat økt særlig opp til Ivy og Haswell.

 

3930k/3960x kom litt senere i 2011, og foreløbig så har det absolutt ikke vært noen grunn til å oppgradere, (ikke att det har vært noe å oppgradere til, bortsett fra Ivy-E som strengt tatt var et eneste stort gjesp) og så langt har det vært 3 år hvor veldig lite har skjedd ytelsesmessig både på mainstream og High end/Extreme.

Vel, utviklingen fra 2700K til 3770K og til 4770K har vært mildt sagt kjedelig. Det er små forbedringer i kjernene, men klokkefrekvensen er den samme. Utviklingen for socket 2011 er faktisk bedre, 200 MHz mer for billigste sekskjerne og 300 MHz for den dyreste. Husk at en forbedring i en sekskjerne monner mer enn en tilsvarende forbedring i en firekjerne (med unntak av en del spill). Så realiteten er at mid-range (socket 115x) har stått ganske stille, mens spranget opp til 2011 har økt litt de siste tre årene.
Lenke til kommentar

2011 er kjedelig også, man har liksom bare 2 cpuer å velge mellom.

Den fornuftige og extreme til dobbel pris zzz så er det bare til å vente årevis på neste.

 

Må si meg enig, har hatt 2011 siden desember 2011(Rampage IV Extreme og 3960X). Sitter nå med 4960X og Rampage IV BE som ikke er rare oppgraderingen. Snart 2,5 år med samme oppsett Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

Vel, 2600k kom i 2011 og ytelsen har ikke akkurat økt særlig opp til Ivy og Haswell.

 

3930k/3960x kom litt senere i 2011, og foreløbig så har det absolutt ikke vært noen grunn til å oppgradere, (ikke att det har vært noe å oppgradere til, bortsett fra Ivy-E som strengt tatt var et eneste stort gjesp) og så langt har det vært 3 år hvor veldig lite har skjedd ytelsesmessig både på mainstream og High end/Extreme.

Vel, utviklingen fra 2700K til 3770K og til 4770K har vært mildt sagt kjedelig. Det er små forbedringer i kjernene, men klokkefrekvensen er den samme. Utviklingen for socket 2011 er faktisk bedre, 200 MHz mer for billigste sekskjerne og 300 MHz for den dyreste. Husk at en forbedring i en sekskjerne monner mer enn en tilsvarende forbedring i en firekjerne (med unntak av en del spill). Så realiteten er at mid-range (socket 115x) har stått ganske stille, mens spranget opp til 2011 har økt litt de siste tre årene.

 

 

Jeg vil uansett ikke kalle Ivy-E for en særlig spennende oppgradering om man allerede sitter på en Sandy-E. I tillegg virker det også som att disse ikke klokker like bra heller. Det står mer eller mindre bom stille slik jeg ser det.

 

Her er forøvrig en preview av Z97 og Haswell refresh i7 4790.

 

http://www.tweaktown.com/articles/6319/intel-core-i7-4790-haswell-refresh-cpu-and-z97-performance-preview/index.html

 

GJESP.

 

Tipper Intel har coctail party as we speak.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

2011 er kjedelig også, man har liksom bare 2 cpuer å velge mellom.

Den fornuftige og extreme til dobbel pris zzz så er det bare til å vente årevis på neste.

Socket 2011 er da absolutt ikke kjedelig. I ytelse for pengene er også i7-4930k veldig bra. Jeg har en i7-3930k selv, og en firekjerne blir kjedelig å jobbe med til sammenligning. Utover konsumentmodellene er det ett stort utvalg av socket 2011-CPUer for arbeidsstasjoner og servere, men det bør du vite med tanke på hvor mange servere du har bygget.
Lenke til kommentar

Jeg vil uansett ikke kalle Ivy-E for en særlig spennende oppgradering om man allerede sitter på en Sandy-E. I tillegg virker det også som att disse ikke klokker like bra heller. Det står mer eller mindre bom stille slik jeg ser det.

Det er selvsagt for lite, men faktum er at high-end(socket 2011) har hatt større progresjon over de siste tre årene enn socket 115x.
Lenke til kommentar

Nå som gpu tar over nesten alle regnejobbene cpu hadde og nye spuercomputere blir gpu-basert osv burde hele cpuen komme med noe nytt, ikke bare + 300mhz.

Det er veldig avhengig av arbeidsoppgave, men det er riktig som du sier at supercomputere bruker mer og mer GPUer. Jeg skulle ønske at flere programmer for arbeidstasjoner tar ibruk CUDA, for det skalerer veldig bra. Å bytte eller legge til skjermkort er også en enkel og grei sak.

 

@efikkan

Problemet med alle de andre 2011 cpu'ene er at de er låst og ikke lar seg klokke, kun 3930K/4930k og 3960X/4960X som har den muligheten

i7-4820K er også ulåst, så det er fire- og sekskjerner å velge i. Men jeg skulle gjerne hatt en ulåst åttekjerne...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...