Gå til innhold

Mario Kart 8 diskusjonstråd, let's race!


Anbefalte innlegg

Noen av dere som har hatt problemer med error-koder ved online-spilling og klart å fikse det? Jeg handlet meg Wii U + Mario Kart for en uke siden, stort sett for å spille med en kamerat online i påvente av Smash Bros, og jeg har ennå ikke klart å forbli online lenge nok til å få kjørt en eneste meter.

 

Dette etter å ha lest meg rundt på internett og prøvd litt forskjellig, inkludert DMZ på ruteren og manuell inntasting av IP og DNS på Wii'en. Internett fungerer på Wii'en ellers, men roter det til på Mario Kart.

 

Og kameraten min har akkurat det samme problemet. Utrolig frustrerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av dere som har hatt problemer med error-koder ved online-spilling og klart å fikse det? Jeg handlet meg Wii U + Mario Kart for en uke siden, stort sett for å spille med en kamerat online i påvente av Smash Bros, og jeg har ennå ikke klart å forbli online lenge nok til å få kjørt en eneste meter.

 

Dette etter å ha lest meg rundt på internett og prøvd litt forskjellig, inkludert DMZ på ruteren og manuell inntasting av IP og DNS på Wii'en. Internett fungerer på Wii'en ellers, men roter det til på Mario Kart.

 

Og kameraten min har akkurat det samme problemet. Utrolig frustrerende.

Bare så det er sagt, det er ikke en Wii, men en WiiU :) For oss gamer folk blir det lett å tro at du snakker om Nintendo Wii.

 

Har selv ikke hatt dette problemet, men prøv å restarte modemet, eller oppdatere wiiu hvis du ikke har gjort det.

Du kan også prøve å koble wiiU'en til med kabel.

Lenke til kommentar

Hvilke feilkoder? Hvilken router? Har kameraten din prøvd det samme som deg? Jeg slet også med en feilkode, som jeg ikke husker hva var, når jeg skulle spille med noen venner. Feilkodene kom alltid hos den som ikke hostet. I mitt tilfelle var det ikke hos meg problemet lå. Vennene mine løste det ved å sette Wii U i DMZ.

 

Nintendo har dokumentasjon online på hva feilkodene betyr noe som vil kunne hjelpe deg med feilsøkingen.

Lenke til kommentar

Har kommet meg online noen få ganger nå, men det er først etter 10-12+ forsøk som resulterte i errorkoder, og det er mange av dem og:

 

118-0514

118-0516

118-0518

118-0519

118-0502

Pluss en til - 118-0522 eller noe - som jeg ikke husker nøyaktig.

 

Og ifølge Nintendos sider har alle med porter og brannmurer å gjøre, men da er det jo rart at vi kommer inn en sjelden gang.

 

Har merket oss at når én kommer inn fungerer det samtidig for den andre, men bare en kort stund. Og når én av oss får "connection problem" etter en runde får også den andre det samtidig. Sprøtt, når vi sitter flere mil fra hverandre.

 

Jeg har nå hvertfall prøvd absolutt alt Nintendo og diverse forumbrukere nevner rundt om på internettet, og da mener jeg alt. Wii U'en er nå kobla opp mot Googles public DNS-servere gjennom DMZ og fast IP, rutere og modem har fått flere reboots og power cycles, og det samme gjelder hos kameraten min. Han har også vært i livechat-kontakt med Nintendo-support, latt de ta fjernkontroll over PC-en hans for å fikse opp på nettverket, og de kom heller ingen vei.

 

Fant dog ut at vi begge har NextGenTel nå, så jeg skal prate med dem - og Nintendo - over telefon på mandag, så får vi se. Mulig det er en lokal greia vi begge er rutet gjennom mot internettet som krøller det til.

Lenke til kommentar

Har kommet meg online noen få ganger nå, men det er først etter 10-12+ forsøk som resulterte i errorkoder, og det er mange av dem og:

 

118-0514

118-0516

118-0518

118-0519

118-0502

Pluss en til - 118-0522 eller noe - som jeg ikke husker nøyaktig.

 

Og ifølge Nintendos sider har alle med porter og brannmurer å gjøre, men da er det jo rart at vi kommer inn en sjelden gang.

 

Har merket oss at når én kommer inn fungerer det samtidig for den andre, men bare en kort stund. Og når én av oss får "connection problem" etter en runde får også den andre det samtidig. Sprøtt, når vi sitter flere mil fra hverandre.

 

Jeg har nå hvertfall prøvd absolutt alt Nintendo og diverse forumbrukere nevner rundt om på internettet, og da mener jeg alt. Wii U'en er nå kobla opp mot Googles public DNS-servere gjennom DMZ og fast IP, rutere og modem har fått flere reboots og power cycles, og det samme gjelder hos kameraten min. Han har også vært i livechat-kontakt med Nintendo-support, latt de ta fjernkontroll over PC-en hans for å fikse opp på nettverket, og de kom heller ingen vei.

 

Fant dog ut at vi begge har NextGenTel nå, så jeg skal prate med dem - og Nintendo - over telefon på mandag, så får vi se. Mulig det er en lokal greia vi begge er rutet gjennom mot internettet som krøller det til.

Prøv å koble en trådløs ruter i mellom hovedruteren og Wiiu. Koble så WiiU til den trådløse ruteren istedet og sjekk om det går da. Tror det skal virke med den løsningen ;)

Lenke til kommentar

Hadde problemer selv med NGT, men det ordna seg med DMZ. Thomson TG789 (?) router. Har hørt rykter om at det skal være mye krøll med et par andre routere.

 

Edit: Det beste alternativet er å kjøpe en egen router og bridge denne med driten du må leie av NGT, men det har jeg ikke fått gjort enda.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Vil nødig fylle en Mario Kart tråd med mye teknisk nettverksprat, så uten å gå nærmere inn på det kan jeg si at jeg har et veldig innviklet system med modem og tre rutere for å komme meg på nett. Gamle selvkjøpte Linksys WRT54G routere med custom firmware. Det er et tåpelig virvar vi burde fikse opp i, absolutt.

 

Anyway, jeg sendte en lang og informativ mail til supporten til Nintendo Norge, som bekreftet at jeg hadde gjort alt som anbefales for å fikse opp i errorkodene jeg får, og fortsatte med at det nok er router som er inkompatibel med Wii U'en på noe vis.

 

Jeg kommer til å teste ut å koble konsollen nærmere modemet i kabelvirvaret her for å se om det er de seriekoblede routerne som krøller det til, og om nødvendig får jeg sikkert lånt en Wii adapter for kablet tilkobling et sted så jeg får sjekket direkte i modemet.

 

-----

 

Kameraten min som slet med det samme svei tilfeldigvis av routeren sin (en AirLink) i tordenværet i helga, fikk byttet den med foreldrenes AirLink router (annen modell) og kunne kjøre på uten problemer plutselig, med unntak av om jeg og han prøver å koble til hverandre. Da får vi errorkoder begge to.

 

Vi har derimot spilt uten problemer sammen med en annen kamerat. Så lenge denne tredje karen lager rom kan jeg koble til problemfritt hver eneste gang, men det må altså være et rom kun for venner. Det er dette som nå forvirrer meg, for hvorfor i huleste kan jeg koble til denne kameraten, og kun han?

 

Begynner å se meg lei av det her nå, ja. Nettverk er et eneste stort surr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mirror var litt småhardt i noen av de racene, ja... Men etter noen forsøk, så fikk jeg til 3 stjerner på alle racene (1st i alle races) og skaffet gold kart :new_woot:.

 

Fant også ut etter at jeg har skaffet gold kart at jeg bare trengte 1 stjerne i alle racene, og ikke 3... All those hours retrying cups, almost wasted... :wallbash:. Oh well, har i det minste noe å showoff til venner!

Lenke til kommentar

Så, innholdet i to kommende DLC-pakker har lekket ut. Og det er svære greier! Legger det i spoiler siden det antakeligvis ikke er offisielt ennå:

 

 

LINK!? Animal Crossing-karakterer? Vi begynner å nærme oss Nintendo Kart! Videre er det til sammen 16 ekstra baner (nye og retro), der noen visstnok skal vær basert på Zelda, og sikkert AC. 50% flere baner, med andre ord! I tillegg kommer det mange nye biler, Blue Falcon blant annet, og enkelte Mario-karakterer i kattedrakt.

 

Angrer på at jeg ikke kjøpte Wii U og benyttet meg av ekstraspilltilbudet tideliger nå. For nå gikk jeg faktisk lyst på dette!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kommer til å teste ut å koble konsollen nærmere modemet i kabelvirvaret her for å se om det er de seriekoblede routerne som krøller det til, og om nødvendig får jeg sikkert lånt en Wii adapter for kablet tilkobling et sted så jeg får sjekket direkte i modemet.

 

 

Fikk du ordnet modem-problemet? Jeg sliter med antageligvis det samme problemet som deg. Har Nextgentel og får opp error code dersom jeg forsøker å gå inn på global eller regional race. Merkelig nok kan jeg helt fint bli med på turneringer.

 

Forøvrig har jeg ved et par anledninger kommer igjennom på vanlig race. Dette fungerer imidlertid sjeldent. Ellers er det null problem å oppdatere WII U-en og laste ned DLC.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kommer til å teste ut å koble konsollen nærmere modemet i kabelvirvaret her for å se om det er de seriekoblede routerne som krøller det til, og om nødvendig får jeg sikkert lånt en Wii adapter for kablet tilkobling et sted så jeg får sjekket direkte i modemet.

 

 

Fikk du ordnet modem-problemet? Jeg sliter med antageligvis det samme problemet som deg. Har Nextgentel og får opp error code dersom jeg forsøker å gå inn på global eller regional race. Merkelig nok kan jeg helt fint bli med på turneringer.

 

Forøvrig har jeg ved et par anledninger kommer igjennom på vanlig race. Dette fungerer imidlertid sjeldent. Ellers er det null problem å oppdatere WII U-en og laste ned DLC.

 

 

Fortsatt usikkert, dessverre. For en god stund siden knelte routeren som står nærmest modemet, og å få wifi opp og gå igjen har vært nedprioritert, så jeg har ikke kommet meg på nett med Wii U-en på en stund. Poster en oppdatering her når det omsider skjer, så ser vi om det var routeren (som begynte å bli rimelig sliten, ærlig talt) eller ei.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...