Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble forfulgt av en som kastet stein på bilen min


Madridista1212

Anbefalte innlegg

Skulle bare latt han kjøre på deg. Hadde han nekta å fylle ut skadesjema så hadde e ringt politiet. Da hadde han blitt flau, tenker jeg :) Og et stort forklaringsproblem. Han har ingen rett til å drive på med slikt, så han hadde nok ikke fått noe klapp på skulderen og et "godt jobba" fra onkel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kreves to personen for å fylle ut en skademelding.

 

Nei det stemmer nok ikke. - Hva tror du da hadde skjedd når noen nekter eller stikker av?

 

Det kreves kun at den ene parten skriver og sender inn skademelding. - Forsikringsselskapet vil da kjøre saken på normal måte mot motpartens forsikringsselskap, som vil be den andre parten om å fylle ut og sende inn skademelding. - Evt å uttale seg om saken hvis han mener den er feil.

 

Dersom den andre part ikke gjør dette vil han "automatisk" få skylden - dersom han nekter at han har gjort noen skade så vil forsikringsselskapet enten avvise saken og tilby part 1 oppgjør gjennom eller tilkjenne part 1 erstatning og gi skylden til part 2 hvis de finner at det er sannsynlig ift skademelding og evt bevis at part 1 har rett. - Begge parter kan påklage denne saken til forsikringsklagenemda.

 

I prinisippet kan man vel gå til privat søksmål også å kreve skaden dekket - uten at noe er anmeldt til politiet - men da bør man vel ha en viss form for bevis.

Lenke til kommentar

Det kreves to personen for å fylle ut en skademelding.

som allerede nevnt stemmer ikke dette. Det er en selvfølge at det må være mulig(og faktisk påkrevd å gjøre snarest om man skal følge forsikringsselskapets regler) å fylle ut skademelding uten motpartens bidrag(jeg har gjort det selv) - det finnes nok av motparter der ute som vil nekte å bidra til utfylling av skademelding, vi må selvsagt ha et"våpen" mot disse, og det er ikke alltid politi og anmeldelse er relevant våpen.
Lenke til kommentar

Snakket med fyren, han sa han hadde en HDvideo av meg som driftet med regnr og nærbilde av meg.

Så hadde han vært hos politiet. Så hvis han anmeldte så ble mister jeg lappen pluss bot

Han nektet totalt på at han kastet stein eller noe som helst.

Han sa det må vært noen andre, fordi det var 3 andre ute etter oss

Lenke til kommentar

Snakket med fyren, han sa han hadde en HDvideo av meg som driftet med regnr og nærbilde av meg.

Så hadde han vært hos politiet. Så hvis han anmeldte så ble mister jeg lappen pluss bot

Han nektet totalt på at han kastet stein eller noe som helst.

Han sa det må vært noen andre, fordi det var 3 andre ute etter oss

 

Videoen hans er vel ubrukelig? For alt politiet vet kan den være redigert.

Lenke til kommentar

Snakket med fyren, han sa han hadde en HDvideo av meg som driftet med regnr og nærbilde av meg.

Så hadde han vært hos politiet. Så hvis han anmeldte så ble mister jeg lappen pluss bot

Han nektet totalt på at han kastet stein eller noe som helst.

Han sa det må vært noen andre, fordi det var 3 andre ute etter oss

Gode sjanser for at han bløffer - han har da ingen mulighet til å anmelde? Var du på hans tomt? Hvis ikke er han ikke fornærmet part, og da er det politiet som må anmelde isåfall, og hvis han allerede har vist den til politiet har han spilt alle sine kort.

Mao for din del: Hardt mot hardt, meld til forsikringsselskapet, og anmeld ham for steinkastingen.

Lenke til kommentar

Enhver kan anmelde et forhold til politiet, det spiller ingen rolle om man er fornærmet eller ikke. For visse straffebud må den fornærmede begjære påtale for at politiet skal reise straffesak, men det gjelder ikke vegtrafikkloven.

 

Med tanke på at "burning" og "drifting" er definert som følger i tapsforskriften § 2-5 (10), er det for øvrig åpenbart at enhver som er nær nok til å kunne ha blitt skadet av kjøringen vil være "fornærmet" i strafferettslig forstand:

 

 


10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder.

Lenke til kommentar

han bløffer, men han nekter jo på absolutt alt. Jeg hadde tatt hevn på gammelmåten, en sak mot ham kommer til å dra ut i evigheten da han kommer til å nekte konstant..... kast stein på bila hannes. Han har ingen HDVideo.

 

Og sist: SLUTT Å DRIFT PÅ PARKERINGSPLASSER! IDIOT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...