Gå til innhold

Hva får deg til å kjøpe bøker?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter det jeg leser her inne er det mange av dere som er opptatt av bokpriser og utvalg av litteratur.

 

Jeg studerer økonomi ved Norges Handelshøyskole, og i min masteroppgave vil jeg finne ut hva som får folk til å kjøpe bøker, samt deres meninger om priser og personalet i bokhandel.

 

Om dere kunne vært hjelpsomme og svart på denne lille undersøkelsen jeg har laget, vil vi kanskje få vite litt mer om hva dere som forbrukere mener er viktig ved kjøp av bøker. Undersøkelsen tar ca 4-5 min.

 

https://nhh.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_22WFilNZ6y749Nz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avbrøt undersøkelsen da den tydeligvis kun spør om fysiske bøker/bokhandler selv om man i starten svarer at man kun kjøper ebøker fra utlandet/nettet..

Kort fortalt skriver jeg oppgave om hvordan norske bokhandlere konkurrerer når de ikke kan konkurrere ved bruk av pris på nye bøker. Jeg har intervjuet flere daglig ledere i bokhandlere, og alle sier fagkunnskap er det viktigste de har for å få kundene til å komme tilbake til akkurat de. Dermed er jeg veldig interessert i å høre hva kundene tenker om de ansattes kunnskap og hvor viktig det er for forbrukerne. For deg er dette tydeligvis ikke viktig, og derfor skulle jeg gjerne også hatt deg med i statistikken :) Til slutt i undersøkelsen kan du gjerne skrive hva du mener om den norske bokbransjen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg kjøper bøker om de første sidene i boka ellet utraget som ofte blir presentert er bra. Liker ikke når baksiden forteller for mye av hva boka handler om. Mister litt av gnisten. Om tittelen er bra og coveret er fristende så er det introen min til å sjekke ut boka nærmere. Har min egen bok smak så jeg kjøper helst fra Amazon.com.

 

Spiller ingen trille om personalet i bokhandelen ikke vet så mye. JEG vet selv hva jeg er ute etter. Kjøper kun bøker når de er på salg siden jeg ikke har mye penger.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...