Gå til innhold

Kan Adolf Hitler komme til himmelen?


Anbefalte innlegg

(1) Everyone will exist eternally either in heaven or hell (Daniel 12:2,3; Matthew 25:46; John 5:28; Revelation 20:14,15).

 

(2) Everyone has only one life in which to determine their destiny (Hebrews 9:27).

 

(3) Heaven or hell is determined by whether a person believes (puts their trust) in Christ alone to save them (John 3:16, 36, etc.).

 

Så hvis man tror kommer man til himmelen, hvis man ikke gjør det kommer man til helvete... Så enkelt er det.

 

Så hvis hitler konverterte 10 min før han døde kom han til himmelen, mens hvis en god og snill ateist eller muslim døde uten å tro på den kristne gud kommer de til helvete. For all evighet.

 

 

Hvordan kan noen forsvare denne grufulle moralen fra bibelen?

 

Og hvordan kan man tro på noe av det bibelen sier, men ikke noe annet? Da vet man jo aldri om noe av det som står i bibelen er sann eller ikke, og hele budskapet er tapt. Enten så er det ordene fra gud og må følges 100%, eller så er det liten vits i å følge noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hitler var kun bare 1 stk menneske, og antar at han fikk hjelp av flere hundre tusen relativt snille og gode mennesker, så slik jeg ser det er alle like skyldige, eller like uskyldige.

Lenke til kommentar

 

Hitler trengte ikke konvertere, han var kristen.

Hitler var ikke nødvendigvis kristen.

Det står en del om det her:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Adolf_Hitler

 

 

Goebbels wrote in 1941 that Hitler "hates Christianity, because it has crippled all that is noble in humanity."

 

 

Du trenger ikke wikipedia for dette. Hitler gav klart uttrykk for at han var kristen i sin selvbiografi. Dog mener jeg å huske at han også var svært skuffet over kirka i f.eks jøde spm.

 

Jeg lurer også på om det kan være litt unyansert og historieløst å bruke Goebbeles som informasjonskilde.

Lenke til kommentar

Hitler var en satanist som ble opplært av en orden som het Thule.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Thuleselskapet

 

Han begikk i tillegg selvmord, dersom det har noe å si. Men det gjør det kanskje mindre sannsynlig at han ba Jesus om tilgivelse for alle sine synder, for deretter å begå selvmord (og i tillegg et dobbelt selvmord) noen minutter etter?

 

Men på samme måte som en som Saulus kunne forfølge kristne og siden bli tilgitt for det og bli en kjent apostel, kunne Hitler i teorien ha omvendt seg og blitt tilgitt.

 

Ei dame som hadde vært i konsentrasjonsleir under krigen, talte senere på et vekkelsesmøte om at det var tilgivelse for alle. Etterpå så hun en vakt fra konsentrasjonleiren, som kom gledesstrålende mot henne. "Det er tilgivelse for alle, for et fint budskap". Han kjente henne ikke igjen, og han rakte hånden ut mot henne. Nå burde hun strekke ut sin hånd og gripe hans, men hun kunne ikke. Så ba hun Gud om å løfte armen hennes, og til slutt klarte hun å trykke mannens hånd, og hun følte en stor styrke og kraft strømme gjennom hånden hennes og over til mannen.

Lenke til kommentar

Hitler var en satanist som ble opplært av en orden som het Thule.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Thuleselskapet

 

Han begikk i tillegg selvmord, dersom det har noe å si. Men det gjør det kanskje mindre sannsynlig at han ba Jesus om tilgivelse for alle sine synder, for deretter å begå selvmord (og i tillegg et dobbelt selvmord) noen minutter etter?

 

Men på samme måte som en som Saulus kunne forfølge kristne og siden bli tilgitt for det og bli en kjent apostel, kunne Hitler i teorien ha omvendt seg og blitt tilgitt.

 

Ei dame som hadde vært i konsentrasjonsleir under krigen, talte senere på et vekkelsesmøte om at det var tilgivelse for alle. Etterpå så hun en vakt fra konsentrasjonleiren, som kom gledesstrålende mot henne. "Det er tilgivelse for alle, for et fint budskap". Han kjente henne ikke igjen, og han rakte hånden ut mot henne. Nå burde hun strekke ut sin hånd og gripe hans, men hun kunne ikke. Så ba hun Gud om å løfte armen hennes, og til slutt klarte hun å trykke mannens hånd, og hun følte en stor styrke og kraft strømme gjennom hånden hennes og over til mannen.

Kan sitere fra wikipediasiden du lenket:

". Det hevdes også uten historisk belegg eller sannsynlighet at Hitler selv på et eller annet tidspunkt hadde tilhørt Thuleselskapet. Dette synes også lite plausibelt, ettersom Hitler flere ganger kom med nedsettende bemerkninger om Alfred Rosenbergs utsvevende teorier."

Lenke til kommentar

Hvordan kan noen forsvare denne grufulle moralen fra bibelen?

 

Hva er det egentlig som er det grufulle i denne "moralen" her?

Mener du at Gud heller burde tvinge deg inn i himmelen mot din vilje?

 

Du trenger ikke wikipedia for dette. Hitler gav klart uttrykk for at han var kristen i sin selvbiografi. Dog mener jeg å huske at han også var svært skuffet over kirka i f.eks jøde spm.

 

Jeg lurer også på om det kan være litt unyansert og historieløst å bruke Goebbeles som informasjonskilde.

Hvis Hitler mente at en jøde var hans personlige frelser, redningsmann og Gud - så ser jeg ingen grunn til å tvile på dette. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hitler var en satanist som ble opplært av en orden som het Thule.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Thuleselskapet

 

Jeg foreslår at du leser dine egne kilder litt bedre:

 

Det er oppstått en rekke tildels eventyrlige legender og spekulasjoner rundt Thuleselskapet. Mange av dem stammer fra Jan van Helsing, som kunne betegnes som en grossist i sammensvergelsesteorier. Slik hevdes det for eksempel at Thuleselskapet hadde en sterk okkult eller til og med satanistisk innretning. Men bortsett fra en viss mystikk knyttet til de nordiske runer, finnes det ingen saklige grunner til å holde fast på denne påstanden.

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste det. Men mener likevel at det er en slags frimurerlosje. Et medlem som lærte opp Hitler, skal ha vært Dietrich Echehart, som uttalte:

 

 

"Follow Hitler. He will dance, but it is I who have called the tune! I have initiated him into the 'Secret Doctrine;' opened his centers in vision and given him the means to communicate with the Powers. Do not mourn for me: I shall have influenced history more than any German."

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg leste det. Men mener likevel at det er en slags frimurerlosje. Et medlem som lærte opp Hitler, skal ha vært Dietrich Echehart, som uttalte:

 

 

"Follow Hitler. He will dance, but it is I who have called the tune! I have initiated him into the 'Secret Doctrine;' opened his centers in vision and given him the means to communicate with the Powers. Do not mourn for me: I shall have influenced history more than any German."

 

 

Jeg ser ikke noe grunnlag her for å påstå at Hitler var satanist. Jeg vet heller ikke hvor du har dette sitatet fra, men det sirkulerer nok på en del obskure internett-sider som bruker det for å underbygge nettopp den påstanden du kommer med.

 

Jeg er dog spent på om det finnes pålitelige kilder for at dette utsagnet er reelt? Hvis ja, så legg det gjerne ut her.

 

Dette fremstår uansett, i mine øyne, som rene spekulasjoner bygget på konspirasjonsteorier.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Han begikk i tillegg selvmord, dersom det har noe å si. Men det gjør det kanskje mindre sannsynlig at han ba Jesus om tilgivelse for alle sine synder, for deretter å begå selvmord (og i tillegg et dobbelt selvmord) noen minutter etter?

 

Hvordan gjør man et dobblet selvmord ETTER at man har tatt selvmord ?

Hvor mange ganger kan man drepe selv selv ?

 

Er det nødvendig for en kristen og be om tilgivelse før en dør ?

Er ikke det veldig upraktisk i en ulykkesituasjon.

 

Hvis Hitler mente at en jøde var hans personlige frelser, redningsmann og Gud - så ser jeg ingen grunn til å tvile på dette. ;)

 

Kanskje han hadde jødiske røtter selv ?

 

BTW. Så har den katolske kirke lang tradisjon for å forfølge jøder, så insinuerer du at disse også ikke trodde på "jøden jesus".

Tror du det var Hitler som fant på dette med at jøder måtte merkes med davisstjerne ?

 

 

Edit: Dobbelt-post flettet.

 

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Hvordan gjør man et dobblet selvmord ETTER at man har tatt selvmord ?

Hvor mange ganger kan man drepe selv selv ?

 

Sikter jo til denne Eva Braun Hitler. Og så var det også andre i bunkeren som gjorde det samme, i disse kaotiske dagene. Det var ei dame som forgiftet sine 5 barn, eller noe slikt.

 

I tilfelle man dør i en ulykke... Det er derfor det oppfordres til å ikke leve i synd, fordi man vet ikke når man blir revet bort.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan noen forsvare denne grufulle moralen fra bibelen?

 

Hva er det egentlig som er det grufulle i denne "moralen" her?

Mener du at Gud heller burde tvinge deg inn i himmelen mot din vilje?

 

 

Så du tror at noen hadde valgt eternal hell fire framfor himmelen? Eneste grunnen til at man ikke blir kristen og tar sikte på himmelen er jo ikke fordi man heller vil til helvete, men fordi ett opplyst menneske vet at det ikke finnes noe helvete (eller himmelrike).

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så du tror at noen hadde valgt eternal hell fire framfor himmelen? Eneste grunnen til at man ikke blir kristen og tar sikte på himmelen er jo ikke fordi man heller vil til helvete, men fordi ett opplyst menneske vet at det ikke finnes noe helvete (eller himmelrike).

 

 

Ja det tror jeg definitivt.

 

La oss si det eksiterer to post morten muligheter;

En tilstand hvor man eksisterer evig og er bff med sjefen sjøl (aka heaven.. hva nå enn det er), og en tilstand hvor man enten opphører å eksistere (annihilasjon) - eller evt eksisterer totalt avskåret fra Gud (aka hell.. hva nå enn det er).

 

At sistnevnte metaforisk kan beskrives som 'tortur', 'eternal hell fire', e.l. har jeg ingen problemer med å se.

 

Og hvis det nå er slik at Gud finnes, så tror jeg ikke han kommer til å tvinge noen inn i himmelen mot sin vilje. Jeg tror heller ikke det er det opplagte valget for alle. For mange vil nok livet her og nå være nok og man vil heller ikke ha noe ønske om å gå inn i evigheten.

 

Valget er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg... når man har sklidd ned avsatsen til helvete, og blir triumferende mottatt av djevlene: "Der har vi enda en!" Tror du det er bare å si høflig; "Beklager, men jeg avskriver meg denne tilværelsen hos dere for jeg hadde nok med jordelivet, og jeg ønsker aller nådigst å bli tilintetgjort".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...