Gå til innhold

Kan Adolf Hitler komme til himmelen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det den med flest år på bibelskole som kan korrekt avgjøre betydningen av "Den som benekter den hellige ånd kan aldri bli tilgitt"?

 

Er bibelskolen generelt et sted som lærer bort å tro at en satanisk agenda styrer?

 

Det siste jeg hørte fra kristenfundamentalistene var at KPOP var et satanisk fenomen for å kontrollere massene. Du er den eneste jeg har hørt snakke om at "rev" er et okkult symbol, det etter å ha vært ekstremt okkult selv de 10 siste årene. Så er det plutselig en konspirasjonsteoretiker som kommer å sier "ordet rev er okkult". Pussig, den eneste som har nevnt ordet rev er deg, ingen okkulte bruker ordet.

 

Men for all del, hvis du på død og liv skal trosse bibelens budskap.

 

Jeg kan godt innrømme, "greit Frankline, du har rett her, bibelen tar feil. Selv om Jesus sier at man aldri kan bli tilgitt, så kan man bli tilgitt ifølge deg".

 

Ditt ego har liksom overtatt jesus sin autoritet.

 

For selv ikke jesus har vel gått like mange år på bibelskole som deg?

Lenke til kommentar

I ditt tilfelle blir det jo en sekt av folk som vender seg om, det kan jeg jo ifølge ditt argument ikke gå inn for.

 

Sier bibelen at jeg kan bli tilgitt? Eller sier bibelen klart og tydelig at jeg aldri kan bli tilgitt?

 

Jeg synes det er vanskelig å forstå når du sier en ting, mens bibelen sier det motsatte. Skal jeg stole på deg eller bibelen?

Lenke til kommentar

Hvor lenge ønsker du å benekte bibelen?

 

Om du siterer ett tilfeldig tsitat så motsier ikke det et annet!

 

"Men den som benekter Den hellige ånd, skal aldri få tilgivelse, verken i denne verden eller i den kommende."

 

Når man har benektet den hellige ånd kan man aldri bli tilgitt. Ikke i denne verdenen. Ikke i den kommende verdenen. Man kan aldri bli tilgitt.

 

Sier du at du har mer rett enn bibelen? Eller sier du at bibelen motsier seg selv? Eller velger du å tolke det slik at det passer med din tro og ikke motsier seg selv?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å gi bibelen førsterett.

 

Men det står ikke i Bibelen at akkurat "Abigor" er skyldig i denne synden og aldri kan bli tilgitt. Det er hans egen antagelse, som igjen fører til en ny antagelse.

Det står ikke i parentes at OBS! Dette verset gjelder norske (...), som kommer til å kalle seg Abigor på et diskusjonsforum, så han må bare ikke tro at han kan be om tilgivelse!

En slik holdning høres jo mer ut som en holdning fra djevelen.

Lenke til kommentar

Det gjelder for alle, ingen begrensning til nasjonalitet, navn eller sted.

 

Bibelen sier jo ganske enkelt:

 

Når man har benektet den hellige ånd kan man aldri bli tilgitt. Ikke i denne verdenen. Ikke i den kommende verdenen. Man kan aldri bli tilgitt.

 

Så at du blander inn alt annet for å skjule bibelens budskap er jo merkelig. Du blander inn helt irrelevante saker som:

 

-nickname

-diskusjonsforum

-ateisme

-omvendelse

 

Dette handler ikke noe om noen av disse sakene. Det handler om å benekte den hellige ånd og det handler om å aldri bli tiligitt.

 

Hva blir det neste krumspringet du skal ta for å unnvike bibelens budskap?

 

Hvorfor er du så imot bibelen? Er det fordi det kræsjer med din tro?

 

Du tror at jeg kan bli tilgitt, selv om bibelen sier at jeg ikke kan det? At tro og bibel er i konflikt er ikke uvanlig Frankline, det er jo derfor vi har en versjon av kristendommen per kristne hjerne.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ditt siste krumsprang er å blande inn enda et irrelevant element: definering av synd.

 

Du mener verset burde tolkes til å være kompatibelt med din tro.

 

Jeg mener så definitivt at verset bør tolkes i sammenheng! Tror du jeg ønsker å tolke bibelen i sammenheng med min tro eller din tro? Gjett tre ganger.

 

For å unngå et budskap i en tekst kan du jo tolke det akkurat slik du vil. Bibelen er skrevet nettopp slik at det kan tolkes på uendelig ulike måter.

 

For eksempel om bibelen sier "du skal ikke drepe" så kan dette tolkes til å bety at det er helt greit å drepe. Det må bare settes i sammenheng.

 

Eller om bibelen sier "hvis du benekter den hellige ånd kan du aldri bli tilgitt" så kan dette tolkes (av noen) til å bety "hvis du benekter den hellige ånd kan du alltid bli tilgitt, både i denne verdenen og i den neste verdenen kan du bli tilgitt".

 

Så tolk ivei til krampa tar deg, men da kan du vel i tillegg holde kjeft om det og la dine medmennesker slippe denne mentale forsøplingen?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Er et begrep. Finnes gode og dårlige folk her i verden ^_^

Spørs om man velger det gode over det onde. Og om noen representerer noe, men er ond. Så er det et dårlig eple, men det representerer ikke alle, bare den dårlige sorten :)

Endret av JackDuk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...